Ga naar inhoud


Delta TV met Sony LCD


FrankAdem

Aanbevolen berichten

Heb een Sony LCD TV aangesloten op Delta (Zeeland) kabel tv. Analoog werkt perfect, en digitaal vreemd genoeg ook: ik kan Ned1,2,3 perfect ontvangen en ook tientallen radiozenders. Was graag overgestapt naar digitale tv voor alles, maar met de tuner in de Sony TV. Kan dat? Want Delta verkoopt enkel decoders, maar ik wil geen extra toestel. Iemand weet of dit mogelijk is?

Link naar reactie
Delen op andere sites


De zenders die jij ontvangt zijn gratis, niet gecodeerd.

 

Wat je kunt doen is een irdeto module in je lcd TV stoppen en een smartcard kopen van Delta TV ( eenmalige uitgave van € 14.95 )

 

Met deze smartcard kun je zo`n 40 zenders ontvangen.

 

Probeer maar eens.....

1x DM 8000HD Open-Pli 4.0 en 1x VU+ Ultimo 4K VTI
Wavefrontier T90 -  0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E -16E - 19,2E - 23,5E - 28,2E
Sony 65XD8599 4K Android TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: flugel
De zenders die jij ontvangt zijn gratis, niet gecodeerd.

Wat je kunt doen is een irdeto module in je lcd TV stoppen en een smartcard kopen van Delta TV ( eenmalige uitgave van € 14.95 )

Met deze smartcard kun je zo`n 40 zenders ontvangen.

Probeer maar eens.....


Op delta.nl lees ik

Kan ik gecodeerde uitzendingen op de PC bekijken?
Alle vrije TV kanalen en alle radio kanalen kunnen door een PC tv kaart ontvangen worden. Ze worden gecodeerd met Irdeto 2 met regio code. Hiervoor is (en komt) geen CAM beschikbaar die in het PCI slot van de PC kaarten past. Met andere woorden: gecodeerde uitzendingen kunnen niet zichtbaar gemaakt worden op de PC.

Het gaat hier maar om 3 zenders... Maar die kan ik gewoon zonder CAM ontvangen. Wat brengt een Irdeto-CAM dan?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle commerciele zenders en thema zenders, bij elkaar ongeveer 40 kanalen.

 

Volgens mij kun je met een matrix reborn module al een heel eind komen.

1x DM 8000HD Open-Pli 4.0 en 1x VU+ Ultimo 4K VTI
Wavefrontier T90 -  0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E -16E - 19,2E - 23,5E - 28,2E
Sony 65XD8599 4K Android TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

film 1 en sport1

eredivisie live

alle uitbreiding zenders zoals discovery science of

bbc 3 en bbc 4

 

Kijk maar eens op de site van zeelandnet daar staat het allemaal.

 

 

1x DM 8000HD Open-Pli 4.0 en 1x VU+ Ultimo 4K VTI
Wavefrontier T90 -  0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E -16E - 19,2E - 23,5E - 28,2E
Sony 65XD8599 4K Android TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FrankAdem
Op delta.nl lees ik

Kan ik gecodeerde uitzendingen op de PC bekijken?
Alle vrije TV kanalen en alle radio kanalen kunnen door een PC tv kaart ontvangen worden. Ze worden gecodeerd met Irdeto 2 met regio code. Hiervoor is (en komt) geen CAM beschikbaar die in het PCI slot van de PC kaarten past. Met andere woorden: gecodeerde uitzendingen kunnen niet zichtbaar gemaakt worden op de PC.

Het gaat hier maar om 3 zenders... Maar die kan ik gewoon zonder CAM ontvangen. Wat brengt een Irdeto-CAM dan?

Delta vertelt niet de hele waarheid. Er is op dit moment één CAM die werkt bij de kabelbedrijven die Irdeto 2 toepassen als Conditional Access System (CAS) en dat is de AlphaCrypt Classic CAM. De Irdeto 2 kabelbedrijven willen die CAM echter niet ondersteunen en het zou zelfs kunnen dat ze in de toekomst gaan proberen om die AlphaCrypt Classic CAM buiten gebruik te stellen door het wijzigen van Irdeto 2. De AlphaCrypt Classic CAM is een dure CAM aangezien deze meestal iets meer dan 100 euro moet kosten. Andere goedkopere reguliere Irdeto 2 CAM's werken echter niet door de camkey beperking die de Irdeto 2 kabelbedrijven toepassen. Je zal dus zelf een afweging moeten maken of je dit risico wilt nemen. Verder zijn er bepaalde modellen van de Sony LCD TV's die niet goed samenwerken met de AlphaCrypt Classic CAM en ook wat foutjes hebben zitten in de DVB implementatie waardoor soms niet alle digitale TV kanalen te vinden zijn. Op het Tweakers forum kun je daarover meer informatie vinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

En om het helemaal rondt te maken .....

 

TV fabrikanten zijn VERPLICHT vanuit europeese regels om grotere LCD TV's te voorzien van een CI...... (zoals dus op deze sony)

 

Maar de kabel bedrijven zijn NIET VERPLICHT om mee te werken aan het voeren van een goede CAM die in deze CI gestopt kan worden zodat er ook daadwerkelijk digitale TV met support van de kabel bedrijven op dat toestel gekeken kan worden

 

Vandaar al deze omwegen, half werkende implementatie etc etc etc

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe werkt een Alphacrypt. Ik heb dit zien werken hier in de buurt, met delta digitale tv.

Als je zo een cam hebt kan je het geleel icm een kaart (15 euro) testen... de eerste 15 dagen krijg je het volledige pakket... zonder dat je je aanmeldt! je hebt dus tijd genoeg om te testen... gaat het toch niet allemaal zoals je het graag wil hebben, zit je niet vast aan een abo bij delta...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
In principe werkt een Alphacrypt. Ik heb dit zien werken hier in de buurt, met delta digitale tv.
Als je zo een cam hebt kan je het geleel icm een kaart (15 euro) testen... de eerste 15 dagen krijg je het volledige pakket... zonder dat je je aanmeldt! je hebt dus tijd genoeg om te testen... gaat het toch niet allemaal zoals je het graag wil hebben, zit je niet vast aan een abo bij delta...

Op welke tv heb je het zien werken?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een Technisat met ingebouwde kabel/sat/DVB-t tuner.

Ik heb daar geholpen met het uitrichten van de schotel die er moest komen, omdat ze nu een tv hadden die ook satelliet-tv kon ontvangen...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...