Ga naar inhoud


Krijg monoblock niet werkend


speedy_gonzalez

Aanbevolen berichten

Als je de schotel op de hotbird satelliet hebt uitgericht dan komt als je voor de schotel staat de lnb voor de astra satelliet links van de andere lnb. De lnb van de astra satelliet moet iets hoger staan, andere elevatie. Als je deze dan ook apart uitricht dus met een kabel naar de ontvanger dan moet dat goed te krijgen zijn. Daarna de switch installeren. Voor elevatie kun je kijken bij Satellite Dish Pointer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe is de kwaliteit / toestand van de coax kabel en F-conn. ?

Is de feedarm niet verbogen zodat de lnb niet meer in het brandpunt staat .

Met een 110 cm schotel mag je op deze satellieten geen enkel probleem hebben .

 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: speedy_gonzalez
De linker lnb hals zit(zat) in de klem, dus als je tegen het kapje van de lnb aankijkt. (zoals op de tekening een paar posts hoger)

Maar inmiddels heb ik 2 losse lnb's met een switch.
Ik heb beeld op astra en hotbird maar van beide is de ber veel te hoog.

Normaal zou je zeggen dat de schotel dan niet optimaal staat, maar wat ik ook draai naar welke richting dan ook, het word niet beter dan dit, 2 op astra en 5 op hotbird.

--------------------------------------------------------------

Speedy. 'n monoblok op 'n schotel van 100 cm of meer wert niet.
Het beste wat ik zelf tot nog toe geconstateerd heb is, de schotel met 'n normale LNB, normaal in het midde dus brandpunt
gemonteerd en op (Astra) uitgericht. 'n tweede LNB voor Hotbird rechts van de Astra LNB gemonteerd, vanuit voorkant schotel gezien.
met een alu. beugeltje zelf gemaakt. Werkte voor bijde satellieten perfect.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanmorgen met de dreambox en een draagbare tv in de dakgoot gezeten. Het is inderdaad zo dat de lnb voor de astra dan iets hoger moet staan, dit was dan ook het enigste dat ik niet geprobeert heb, oke dom van me.

 

Daarna had ik op astra en hotbird een signaal van boven de 90% en de ber stond van beide op nul, helemaal goed dus.

 

Daarna heb ik de kabel weer aangesloten die naar beneden gaat en de dreambox ook weer naar beneden verhuist.

Daar bleek dat ik wederom geen astra had, dus ik vermoed dat met het vasttapen van de kabels enzo de beugel van de lnb's iets verdraait is.

 

De beugel die ik heb is zo'n waardeloos slap plastic geval, die ik nog 1 kans geef voordat ik em ritueel in de fik steek en dan een goeie ga halen.

 

Morgen als het weer het toelaat ga ik nogmaals een poging ondernemen om het goed te krijgen.

 

Ik kan me niet herinneren dat een simpele opstelling met 2 losse lnb's me zoveel werk zou opleveren, maar achja, alles voor de hobby he smile

DM7020s / Moteck rotor / Gibertini schotel 1mtr. / PLI Jade 2008
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: speedy_gonzalez
Ik heb vanmorgen met de dreambox en een draagbare tv in de dakgoot gezeten. Het is inderdaad zo dat de lnb voor de astra dan iets hoger moet staan, dit was dan ook het enigste dat ik niet geprobeert heb, oke dom van me.

Daarna had ik op astra en hotbird een signaal van boven de 90% en de ber stond van beide op nul, helemaal goed dus.

Daarna heb ik de kabel weer aangesloten die naar beneden gaat en de dreambox ook weer naar beneden verhuist.
Daar bleek dat ik wederom geen astra had, dus ik vermoed dat met het vasttapen van de kabels enzo de beugel van de lnb's iets verdraait is.

De beugel die ik heb is zo'n waardeloos slap plastic geval, die ik nog 1 kans geef voordat ik em ritueel in de fik steek en dan een goeie ga halen.

Morgen als het weer het toelaat ga ik nogmaals een poging ondernemen om het goed te krijgen.

Ik kan me niet herinneren dat een simpele opstelling met 2 losse lnb's me zoveel werk zou opleveren, maar achja, alles voor de hobby he smile

-----------------------------------------------------------------
Klopt, i.d. zijn sommige beugels waardeloos.
Vandaar dat ik er meestal zelf een maak van alu.
Maar het voornaamste is in ieder geval gelukt.

hobby groeten. Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...