Ga naar inhoud


ik krijg de (adsl)router niet werkend.


Matchless

Aanbevolen berichten

  • Moderator

De buurman heeft een abbo wat vroeger tiscalli was. Deze is nu tele2 geworden.

 

Van de week is zijn zyxel P-2602H-D1A kapot gegaan en heeft hij een belkin adsl router gekocht.

 

Echter heb ik totaal geen kaas gegeten van ADSL(2) en weet dus niet hoe de boel in te stellen.

 

Ik heb PPPoE, PPPoA , vast/dynamisch IP geprobeert maar dan zie ik wel verbonden in de home pagina maar geen internet.

 

Pak ik de modem functie dan zie ik wel verbonden en ook verbonden met internet. Maar geen internet pagina opent.

 

Wat moet ik in stellen om zijn laptops (gewone en Eeepc) draadloos op het internet te krijgen.

 

Enige waar ik ervaring mee heb is internet via de kabel..

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: matchless
De buurman heeft een abbo wat vroeger tiscalli was. Deze is nu tele2 geworden.

Van de week is zijn zyxel P-2602H-D1A kapot gegaan en heeft hij een belkin adsl router gekocht.

Echter heb ik totaal geen kaas gegeten van ADSL(2) en weet dus niet hoe de boel in te stellen.

Ik heb PPPoE, PPPoA , vast/dynamisch IP geprobeert maar dan zie ik wel verbonden in de home pagina maar geen internet.

Pak ik de modem functie dan zie ik wel verbonden en ook verbonden met internet. Maar geen internet pagina opent.

Wat moet ik in stellen om zijn laptops (gewone en Eeepc) draadloos op het internet te krijgen.

Enige waar ik ervaring mee heb is internet via de kabel..


Dan had je toch even Telfort gebeld om een modem te versturen. Ik neem aan dat Telfort geen support levert op andere modems.
Dus voor deze vraag zul je geen support krijgen van Telfort.

KPN levert een adsl modem tegen verzendkosten, weet echter niet dat Telfort dit ook doet.

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of zoiets.

 

Mode: RFC1483 Routed

Protocol: ENET ENCAP (Ethernet Encapsulation)

Multiplexing: LLC (Logical Link Control)

Encapsulation: AAL5 snap

VPI: 0

VCI: 34

IP-adres: Dynamisch

 

 

Een gebruikersnaam of wachtwoord evenals een "hostname" hoeft u NIET in te voeren.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matchless
Van de week is zijn zyxel P-2602H-D1A kapot gegaan en heeft hij een belkin adsl router gekocht.


Ik weet niet van welke datum die modem (wanneer geleverd)is maar er zijn twee mogelijkheden. Het is zijn eigendom of hij is geleend van telfort. Leenversie wordt gewoon vervangen als ie kapot is en eigendom zit garantie op en wordt dus ook vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...