Ga naar inhoud


HDTV-pakket van CDS. Is dat de moeite?


Peterbraaf

Aanbevolen berichten

Na aanschaf van een “full HD” 1080 flatscreen ben ik nu aan een HDTV satellietontvanger toe en een upgrade van mijn CDS abbo. De keuze van receiver is een verwarrende, tijdrovende klus. Wil namelijk alles er op en eraan voor zo min mogelijk. Twin, PVR, HDTV, Blindscan, stout en CDS-lief, liefst met Linux en ga zo maar door. (: Willen we toch allemaal? Maar ok… Ik zit ook met de pakketkeuze vast van CDS.

 

Op dit moment heb ik het CDS Family-pakket. Volgens de informatie bij http://www.canaldigitaal.nl

bevat het Family-pakket;

“Familie + Basis + Set Top Box + Standaardaanbod” en kost het eerste jaar € 9,95 /maand en vervolgens € 13,50 per maand.

 

Nu wil ik wel graag het Family pakket behouden (vanwege de kids hier met hun piep- tekenfilms) maar ook het HDTV-pakket erbij nemen.

Het HDTV pakket houdt volgens CDS in;

"HDTV + Themapakket + Standaardaanbod" en kost € 9,95 / maand.

 

Nu heb ik hier een aantal vragen over en ik stel ze hier omdat ik het idee heb dat het sneller tot antwoorden komt als via CDS.

 

1) Weet iemand of je deze twee pakketten kan combineren?

2) Wordt in dat geval de nieuwe prijs € 13,50 + € 9,95 = € 23.45? (Zou niet eerlijk zijn want er zit overlap in beiden pakketten en het themapakket wordt al min of meer ongewenst doorgedrukt.)

3) Is het HDTV-pakket wel de moeite/geld waard met die geringe aantal zenders? Zenden ze bijvoorbeeld in 1080 “Full HD” uit?

Hoort ’t wel….

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1) Ja, het is een aanvullend pakket

2) Ja (helaas)

3) Da's aan jou. Ik vind het niet de extra 10 euro waard. Ned1 was halverwege omgezet naar 1080i. De andere zenders weet ik niet, ik heb er geen abonnement op. Ik kijk (en luister) eigenlijk vooral naar BBC-HD. Ik vraag me overigens af hoeveel content er op Discovery-HD en NGC-HD echt HD is. En zolang Astra gratis op haar HD-demokanaal klassieke muziek uitzendt, denk ik niet eens aan Brava.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Standaardaanbod is Nederland 1, 2 en 3. Die kan je ook los abonneren op een smartcard zonder maandelijkse kosten. Het is dus ook mogelijk om daarbij het HD-pakket te nemen zodat je Nederland 1, 2 en 3 (SD) hebt + HD/thema voor €9,95/maand.

 

Voor mij zijn de HD-zenders de moeite niet, want er zijn toch geen films of series op te zien. Of het voor jou wel de moeite is weet is persoonlijk.

 

Eén HD zit al in je familiepakket als het goed is.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd

Voor mij zijn de HD-zenders de moeite niet, want er zijn toch geen films of series op te zien.


American Chopper op Discovery-HD is een hele leuke serie. smile

Als je liefhebber bent van een mooi plaatje mag het HDTV pakket natuurlijk niet ontbreken, al zijn er wel enkele kritische kanttekeningen bij het CDS HDTV pakket: de koppeling met het themapakket is ongewenst en waar blijft een HD film en sportkanaal?
Het laatste mag gewoon niet ontbreken in een serieus HD pakket maar doet het helaas wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk ten eerste aan de gebruiker om te bepalen of het HD pakket iets voor ze is.

 

Op geheel persoonlijke noot zeg ik dat ik er geen *reet* aan heb (excusez le mot). Ten eerste biedt CDS geen echte HD aan (da's alvast minpunt nummer 1). Ze zenden in 576p en geen 720p of 1080p. (Dat laatste doen er weinig begrijp ik). Het tweede minpunt is het kanaalaanbod (en dan bedoel ik niet de hoeveelheid, maar het genre). Ik wil gewoon Films en Docu's zonder reclame in pure HD. Zolang dat er niet is laat ik HD links liggen. Mijn argument:

 

NGC -> NGC HD zelfde programma's maat dan opgeleukt naar 576p

Discovery -> Discovery HD idem (en een ton herhalingen)

NL 1 -> NL 1 HD (Need I say more?)

Voom HD

Brava HD (Cultuur?? Moet ik ermee??)

 

En dan de pluktruc...Begin een 1080 kanaal, beur 200 Euri's, Dan lekker van Astra 1 naar Astra 3 dan naar MPEG4 dan naar Eutelsat 7W. Dwingen nieuwe hardware op om vervolgens te verdwijnen naar een volledig onbekende satpositie... Dag centen en geen reclamatiemogelijkheid...

 

Kortom: voor mij voorlopig geen HD en al helemaal niet van CDS...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mimisiku
Het is natuurlijk ten eerste aan de gebruiker om te bepalen of het HD pakket iets voor ze is.


Kortom: voor mij voorlopig geen HD en al helemaal niet van CDS...


Ja of je het niet wil is een tweede maar je zit nu wel allemaal onwaarheden te zeggen, ten eerste NIEMAND zend momenteel 1080p uit ook de kabel niet 1080p dat is alleen Blue ray.

Dan hier de juiste specs,
Discovery HD = 1080i
NCG HD = 720p
Voom HD = 1080i
Brava HD = 1080i
EEN HS = 720p
Nederland1 was 1080i zend niet meer uit.

Maar een 10 euro voor vier kanalen is wel veel in de maand. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mimisiku

En dan de pluktruc...Begin een 1080 kanaal, beur 200 Euri's, Dan lekker van Astra 1 naar Astra 3 dan naar MPEG4 dan naar Eutelsat 7W. Dwingen nieuwe hardware op om vervolgens te verdwijnen naar een volledig onbekende satpositie... Dag centen en geen reclamatiemogelijkheid...


Het "opdwingen" van nieuwe hardware is gewoon logisch. HDTV in MPEG2 is qua transponder kosten niet meer te verantwoorden en daarnaast zendt geen enkele (Europese) HDTV zender nog in MPEG2 uit. Euro1080 was de laatste.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: W3ird_N3rd

Voor mij zijn de HD-zenders de moeite niet, want er zijn toch geen films of series op te zien.


American Chopper op Discovery-HD is een hele leuke serie. smile

Ja ok, da's technisch gezien ook een serie (al is het imho meer een realitysoap).

Ik doelde op series als Two and a Half Men, Criminal Minds.. Gewoon de bekende Amerikaanse series die je nu op RTL/SBS in SD ziet.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

3) Zolang je maar een 15" FULL HD scherm hebt is het prima, groter en je gaat de drama kwaliteit goed zien! smirk

 

Sommige zijn 720p50 (50 fps), sommige zijn 1080i50 (25 fps dus)

 

Maar als comsument wordt je genaaid met de verkeerde setttings en de te lage bitrate.

!!geen URL in je handtekening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44


...

Ja of je het niet wil is een tweede maar je zit nu wel allemaal onwaarheden te zeggen, ten eerste NIEMAND zend momenteel 1080p uit ook de kabel niet 1080p dat is alleen Blue ray.

...


Premiere-HD en BBC-HD (zijn er nog veel meer) met fims, tv series en docu's zijn WEL progressive!
Sterker NOG: Eurosport HD is WEL progressive, die DEinterlacen ZELF de 1080i input stream en sturen deze progressive de ruimte in!

Indien je wilt kan ik je complete logs + uitleg geven waarom deze WEL progressive zijn!!
(Ja alle encoders hebben de interlaced _FLAG_ aanstaan, maar als je de H.264 stream zelf nakijkt, zie je alleen progressive frames bij de bovenstaande voorbeelden!)

!!geen URL in je handtekening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smaken verschillen natuurlijk.

Als je van opera houdt is 10 euro voor alleen Brava HD een koopje.jammer alleen dat de helft van de tijd beeld en geluid asynchroon zijn.

NGC heeft wel wat teveel herhalingen idd.

Discovery HD kan beter omgedoopt worden naar Motor en Auto pimpen HD, maar ja dat schijnen sommigen juist leuk te vinden, terwijl ik die "snor" wel kan schieten.

Voom HD is puur een opvulzender om aan 4 kanalen te komen.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@pjotrb, smaken verschillen.

 

Ik moet zeggen, dat ik volop geniet van deze themazenders.

Ik vind ze een welkome aanvulling op het hd fta aanbod.

En dat je ervoor betalen moet, voor niets gaat de zon op.

Nog geen half jaar geleden werd er op dit forum gesteld, dat het nog zeker 2 jaar zou duren, voordat er een hdtv aanbod zou zijn.

Nu hebben we 5 hd zenders en is het nog niet goed....

Tussen brava en mtv is een wereld van verschil, maar geef het een beetje tijd, en het aanbod komt er vanzelf.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1.) Full HD televisie is onzin , heb je niets aan, HD ready: ok ,

maar staat qua uitzendingen nog in de kinderschoenen.

2.) Het HD pakket van CD stelt vandaag de dag nog niets voor, (abbo afrader) en wordt pas interessant wanneer de publieke en commerciele zenders in HD worden uitgezonden. Zelfs dit zie ik op kort termijn er niet van komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@xamuh8100, heb je eigenlijk zelf thuis de mogelijkheid HD te kijken?

Ik herken als hd kijker je conclusie niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...