Ga naar inhoud


Telfort Zyxel modem in bridge stand.Onbereikbaar


Gerard 76

Aanbevolen berichten

Heb achter de modem een router hangen om al de dreamboxen van signaal te voorzien.

Als de modem op router staat,hebben de clients geen verbinding met de serverbox,op bridge wel.

Nadeel hiervan is,dat ik via de pc dan geen toegang heb tot het menu van de router onder 192.168.1.254

 

Is hier iets aan te doen.of doe ik wat verkeerd?


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat komt omdat de zyxel modem al een router is, zij het met maar 1 poort. Je kan een simpele switch ertussen zetten maar je kan ook de kabel die naar de router gaat niet in de wan poort steken maar in een lan poort. Op die manier blijven de adressen in dezelfde range en kun je de modem bereiken.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de zyxel adsl modem in bridge mode zet dan krijgt jou router die achter de zyxel zit het buiten ipadres (router via de wan poort aansluiten op de zyxel) vervolgens zal jou router de routering laten plaats vinden tussen het internet en je lokale netwerk, alle pc's playstations en ontvanger kan je dan gewoon aansluiten op je router (LAN poorten)

 

succes

 

gr Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de local ip adressen op dhcp staan? Zo ja, probeer eens over te stappen naar vaste ip's.

 

Ik heb zelf ook een zyxel modem en gebruik mijn oude experiabox nu als switch met wifi. Dat werkt perfect en ook mijn dreambox doet het prima met dreamtv.

 

 

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...