Ga naar inhoud


uitrichten visiosat G4 QUAD


Sharad R

Aanbevolen berichten

Hier zijn vele topics over geweest waar ik de meeste dingen van heb geprobeerd. Echter krijg ik mijn schotel niet goed uitgericht.

 

Voorheen had ik de schotel aan de muur hangen mbv een muurbeugel, echter deed mijn buurman daar moeilijk over, omdat de schotel net over de rand van m'n balkon in zijn tuin hing :S. Nu heb ik hem dus verplaatst naar boven m'n garage op een stevige (parasol)voet, zo'n metalen dus wel lekker stevig. Meteen gebruik gemaakt van de gelegenheid om m'n inverto te upgraden naar de 0.95 firmware.

Hierdoor was ik meteen in de mogelijkheid om de astra 3 probleemloos te ontvangen.

 

Tijdens het uitrichten heb ik gebruikgemaakt van :

http://www.satellite-calculations.com/SUNcalc/SUNcalc.htm

 

http://www.dishpointer.com/

 

http://www.sat4all.com/upload//47586.jpg

Hoewel mijn koppen anders uitgericht zijn, dan op de foto, zodat ik wel beeld kreeg.

 

Tijdens het uitrichten een aantal weken terug, had ik de volgende waardes: (in het rood heb ik de huidige waardes er achter gezet).

Astra 1

signaalsterkte: 61 27

kwaliteit: 54 45

 

Hotbird

Sterkte: 48 26

kwaliteit: 59 32

 

Astra 3

Sterkte: 40 0

kwaliteit: 49 7

 

Astra 2

Sterkte: 60 27

kwaliteit: 60 2

 

Eurobird

Sterkte: 45 7

Kwaliteit: 35 14

 

Nu kan dit natuurlijk aan het weer liggen, maar het is er toch on acceptabel op achteruit gegaan. Toentertijd heb ik de uitrichting niet beter gekregen.

 

Wie kan mij helpen om dit scherper te krijgen, en bij sommige zenders uberhaupt beeld te krijgen.

 

Situatie:

Inverto 7000 PVR

30m Edision COAX kabel (met goede demping)

Visiosat G4 QUAD

4 x Alps single LNB's.

Stevige voet

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Sharad R

Tijdens het uitrichten heb ik gebruikgemaakt van :

Geef je locatie (in Noorderbreedte en Oosterlengte) eens, dan zal ik ook eens de Azimuth en Elevatie voor je uitrekenen.

Heb je gecontroleerd of de paal loodrecht omhoog staat? Anders kloppen de Azimuth en Elevatie die je instelt niet.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

locatie is:

Latitude: 51.3283°

Longitude: 4.9527°

 

Ik heb de hoek op ongeveer 29 graden staan.

Ten tijde van het uitrichten was de paal wel loodrecht. Het nadeel is wel dat er op het dak grind ligt, waardoor stevig aandrukken van de steun nodig was om het loodrecht te krijgen. Heb eigenlijk niet gechecked of deze nog steeds loodrecht is. Ga ik morgen eens doen

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sharad R
locatie is:
Latitude: 51.3283°
Longitude: 4.9527°

Uitrichten op Astra 19.2:

Azimuth: 161.98
Elevatie: 29.79
LNB tilt voor Astra 19.2: -4.14

Als je achter de schotel staat is Astra 19.2 de tweede van links.


m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben tevens van zin om ook zo een visiosat te kopen en ik heb hierover nog enkele(andere) vragen

Normaal zou uitrichten op astra 19 voldoende zijn, maar moeten de andere lnb's niet in hoogte wat worden aangepast?

 

ik stel deze vraag daar mijn balkon loodrecht op de richting Astra staat en eens de sat opgesteld kom ik aan de lnb's niet meer aan om deze zonodig wat te verstellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf heb ook de visiosat met de g4 beugel, en bij mij zijn de

waardes allemaal boven of rondom de 90, astra 1 zelfs meest van tijd op 99/99.

 

Ik heb het idee, dat de hoekwaardes toch niet helemaal goed zijn,

omdat je eigenlijk tijdens de instalatie al heel snel een goed signaal op astra 1 krijgt. Wel heb ik bij de astra 2 beugel een

roerhoutje tussen de beugel geklemd om een iets beter signaal te krijgen.

 

Heeft de schotel wel vrij zicht? Geen bomen of zo?

 

----------------------------------------------------------------

Topfield TF 7700, Visiosat 13/19,2/23,5/28,2

Sony Bravia 40V2000

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de inverto zal nooit 99 geven gewoon omwille van het feit dat deze ontvanger iets mer het reële kwaliteitssignaal weergeeft en niet zoals de meeste ontvangers een "bewerkt" signaal.

 

Volgens ik gelezen had in andere topics in inverto deel (of op andere fora kan ook) als je 60 proent haalt met de inverto heb je goed uitgericht geloof ik op astra1.

 

Dit wil niet zeggen dat er bij de poster niks mis is btw.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze week is heel spannend geweest met de bijna bevalling van ons dochtertje.. Heb daarom ook dit topic niet bijgehouden of iets aan de sat gedaan.. had ff andere prioriteiten.

 

Morgen ga ik het grind wegvegen de de voet nog vlakker proberen neer te zetten.

 

Daarna weer opnieuw uitrichten die handel.

 

Ik laat het jullie weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Een paar dagen na mijn laatste post in deze thread is het liefste meisje geboren dat ik ken (behalve 's nachts)...

 

Al deze tijd hebben we in een trance geleefd, waarbij werken en kindje en proberen slaap te krijgen in het teken stonden..

Moeder en dochter maken het goed... en de schotel inmiddels ook al een beetje.

 

dscf0175hp5.th.jpg

Nu eindelijk weer een beetje tijd om hier aan te werken. Vorige week heb ik het grind weggeveegd om de voet waterpas te plaatsen, had nl een kleine afwijking.

dscf0176bf6.th.jpg

Echter bleek het dak ook niet waterpas te zijn. Heb dit dus een beetje moeten corrigeren met een deurmat en jawel.. een wasknijper.

dscf0180lu0.th.jpg

 

en het eindresultaat

dscf0183av2.th.jpg

 

Nu heb ik weer stabiel beeld met de volgende waardes. Zoals jullie zien, is de Astra 3 weer weg. Tevens zijn de waardes niet optimaal, echter lukt het mij niet om ze beter te krijgen.

Astra1 32 61

hotbird 24 16

astra3 0 0

astra2 30 50

eurobird 34 37

 

Iemand die me zou kunnen helpen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik zie dat je geen tegelvoet gebruikt maar een soort van parasolvoet?

Leg je er geen gewicht (tegels ofzo) op de houder?, dat als het hard gaat waaien/stormen de voet omwaaid.

Ik heb er zelf rubberen matten (tegen dakbeschadiging) onder waarop een tegelvoet met voldoende tegels 8 stuks is welhaast stormvast behalve als we hier orkanen gaan krijgen natuurlijk.

Over dat uitrichten: ik denk dat het wel belangrijk is dat je de schotel enigzins waterpas hebt staan, dan is het handig om per satelliet uit te richten en de elevatie vd schotel goed afstellen etc.

Mooi is natuurlijk als je een professionele satmeter hebt maar met een kleine tv en satreceiver kun je de schotel bijna perfect uitrichten.

 

Succes,groet Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad een parasolvoet... zo eentje van massief metaal of ijzer, de buis is wel hol. Op zich is dat ding behoorlijk zwaar.

 

De reden hiervoor is dat dit een tijdelijke opstelling is tot we over enkele maanden gaan verhuizen. Eerst had ik de schotel aan de muur hangen, echter was mijn buur het daar niet mee eens, aangezien hij een deel boven zijn tuin hing (2e verdieping). Om maar geen verdere burenruzie te creëren heb ik deze parasolvoet maar gebruikt.

 

De paal is nagenoeg loodrecht en ik ontvang vier van de vijf satalieten. Kwalitatief is het nu best goed, echter weet ik nog niet wat het gaat doen met slecht weer. De afstelling kan stukken beter, dat weet ik. Hoop dat ook met ter tijd zover te geraken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sharad R
Het is inderdaad een parasolvoet... zo eentje van massief metaal of ijzer, de buis is wel hol. Op zich is dat ding behoorlijk zwaar.

De reden hiervoor is dat dit een tijdelijke opstelling is tot we over enkele maanden gaan verhuizen. Eerst had ik de schotel aan de muur hangen, echter was mijn buur het daar niet mee eens, aangezien hij een deel boven zijn tuin hing (2e verdieping). Om maar geen verdere burenruzie te creëren heb ik deze parasolvoet maar gebruikt.

De paal is nagenoeg loodrecht en ik ontvang vier van de vijf satalieten. Kwalitatief is het nu best goed, echter weet ik nog niet wat het gaat doen met slecht weer. De afstelling kan stukken beter, dat weet ik. Hoop dat ook met ter tijd zover te geraken.


Ik heb deze schotel ook en ben per LNB gaan finetunen. Hiervoor heb ik een tv + ontvanger naast de schotel gezet. En toen gekeken naar het kwaliteitsmetertje op de belangrijkste transponders. Met wat geduld heb je dan al snel de hoogste waarde te pakken.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...