Ga naar inhoud


Humax HDCI-2000 en Één HD


fico99

Aanbevolen berichten

Zondagavond kijk ik graag naar "Witse" op Één HD, maar zie ik regelmatig haperende beelden en krijg ik regelmatig 'digitale' storingen in het beeld te zien.

 

Het vreemde van de zaak is dat ik met alle andere SD of HD zenders (Discovery HD, NGC HD, ...) daar eigenlijk totaal geen last van heb.

 

Hebben jullie dit probleem ook al opgemerkt?

 

Ontvangstrapport voor Één HD:

Sterkte 39%

Kwaliteit 96%

 

Gr,

Fico

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Bij mij ook ongestoorde ontvangst.

Sterkte 70

Kwaliteit 92

 

Misschien een nieuwe LNB?.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hoe verklaar je dan dat ik op geen enkel ander kanaal dat probleem heb?

 

Zoals ik al eerder schreef hebben de andere TV Vlaanderen HD kanalen helemaal geen last van het probleem.

 

Ook zwakkere HD zenders zoals BBC HD of Luxe TV HD geven niet de minste hapering of storing in het beeld.

 

Zou het niet aan de officiële TV Vlaanderen CI-module kunnen liggen?

Misschien werkt deze niet zo goed samen met de nieuwe HDCI-2000 versie 1.00.16?

 

Moet wel zeggen dat ik in het algemeen op de TVV kanalen af en toe al eens decodeerfouten zie onder de vorm van groene balkvormige lijnen, meestal net nadat je hebt afgestemd op een kanaal van TVV.

 

Raden jullie bepaalde CI-modules aan voor gebruik in een HDCI-2000 i.c.m. de TVV smartcard?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp smile

 

Fico

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn een paar mogelijkheden, die je probleem zouden kunnen veroorzaken.

 

- Een storing van buitenaf, bijvoorbeeld een DECT telefoon, of wireless internet.

- Bekabelingsproblemen, vocht in de kabel, geoxideerde of loszittende connectoren.

- De uitrichting van de schotel, en de skew van de lnb.

- De lnb zelf.

 

Als je cam op de andere HD zenders goed werkt verwacht ik niet, dat het daaraan ligt.

 

De lnb kan inderdaad op een bepaalde frequentie problemen hebben, je signaalsterkte is voor de Humax ook een beetje aan de lage kant.

 

Deze week nog iemand op dit forum getroffen, die ook problemen had met een bepaalde frequentie die niet wilde ontvangen.

Na het vervangen van de LNB waren de problemen opgelost. ) KLIK (

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bierman
De Powercam Pro-module werkt prima samen met de TVV-kaart in de Humax HDCI2000.

Aha, ok, en komt de updatepuls voor de kaart ook goed door?

Heb jij deze CI-module in het bovenste (slot 1) of het onderste (slot 2) zitten?

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Er zijn een paar mogelijkheden, die je probleem zouden kunnen veroorzaken.

- Een storing van buitenaf, bijvoorbeeld een DECT telefoon, of wireless internet.
- Bekabelingsproblemen, vocht in de kabel, geoxideerde of loszittende connectoren.
- De uitrichting van de schotel, en de skew van de lnb.
- De lnb zelf.

Als je cam op de andere HD zenders goed werkt verwacht ik niet, dat het daaraan ligt.

De lnb kan inderdaad op een bepaalde frequentie problemen hebben, je signaalsterkte is voor de Humax ook een beetje aan de lage kant.

Deze week nog iemand op dit forum getroffen, die ook problemen had met een bepaalde frequentie die niet wilde ontvangen.
Na het vervangen van de LNB waren de problemen opgelost. ) KLIK (


Bedankt voor de tips!

Ik ben op dit moment eerst nog eens aan het testen op de andere HD kanalen om te zien welke resultaten ik daar behaal:

- Simul HD (Sterkte 76%, Kwaliteit 100%)
- Discovery HD, NGC HD, VOOM HD & Brava HDTV (Sterkte 38%, Kwaliteit 80%)
- BBC HD (Sterkte 49%, Kwaliteit 97%)
- Luxe TV HD (Sterkte 41%, Kwaliteit 61%)
- Anixe HD (Sterkte 63%, Kwaliteit 100%)
- Astra HD+ (Sterkte 64%, Kwaliteit 100%)
- Astra HD Demo (Sterkte 40%, Kwaliteit 97%)
- arte HD (Sterkte 76%, Kwaliteit 100%)

M.a.w. op de transponder van de andere HD kanalen van TVV heb ik nog slechter ontvangst dan op de transponder waar Eén HD zit en heb ik het probleem niet. Vreemd?

Ik heb toch het gevoel dat het met de decodering te maken heeft...

Wat ik nu eens ga proberen:
- Linksys WRT54G Wireless router uitschakelen (DECT heb ik niet)
- CI-module verplaatsen naar het onderste slot van mijn Humax

Wat er onlangs is veranderd in mijn setup:
- (blauwe) irdeto CI-module/smartcard verwijderd uit slot 2 omdat Euro1080 niet meer uitzendt via Astra 3 frown
- 7dB High-gain antennes geplaatst op mijn Linksys WRT54G router crazy

Ik houd jullie op de hoogte wink

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisterenavond, vóór ik naar Witse ging kijken op Eén HD, mijn Linksys WRT54G Wireless Router eens uitgeschakeld. Dit heeft helaas niets uitgehaald.

 

Vandaag is het mij ook opgevallen dat diezelfde problemen zich ook voordoen (in mindere mate) bij de andere kanalen van TVV.

 

Daarom heb ik toch een sterk vermoeden dat het eerder iets te maken moet hebben met de combinatie: officiële TVV CAM + TVV Smartcard + Humax HDCI-2000 firmware 1.00.16

 

Mijn TVV CAM steekt in het bovenste slot (Slot 1). Ik ga nu eens proberen om deze te verplaatsen naar het onderste slot (Slot 2). Daar zat die vroeger trouwens ook (toen ik mijn irdeto CAM nog in gebruik had voor Euro1080). Het enige nadeel dat ik dan heb is dat ik vanuit een 'koude' start niet meteen naar de TVV HD kanalen kan zien en eerst naar standby moet vooraleer ik deze kan weergeven frown

 

Wie gebruikt er hier trouwens nog de officiële TVV CAM in combinatie met de Humax HDCI-2000 en firmware 1.00.16?

 

Alle andere FTA kanalen (zowel SD als HD) hebben helemaal geen last van het probleem (zelf Luxe TV HD niet!).

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie gebruikt er hier trouwens nog de officiële TVV CAM in combinatie met de Humax HDCI-2000 en firmware 1.00.16?

 

Ook ik heb dit probleem, als ik stroomschakelaar opzet en ga naar 1 HD heb ik geen beeld, na standby wel beeld. TvV Cam zit in onderste slot. frown

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pollebru
Wie gebruikt er hier trouwens nog de officiële TVV CAM in combinatie met de Humax HDCI-2000 en firmware 1.00.16?

Ook ik heb dit probleem, als ik stroomschakelaar opzet en ga naar 1 HD heb ik geen beeld, na standby wel beeld. TvV Cam zit in onderste slot. frown


Al eens geprobeerd van je TVV CAM in het bovenste slot te plaatsen?

Bij mij kan je dan wel meteen vanuit een koude start naar Eén HD hoor wink

In ieder geval bedankt voor je feedback smile
Ik ga morgen eens testen of ik dezelfde haperingen ondervind met de TVV kanalen als ik mijn TVV CAM verplaats naar het onderste slot (slot 2).

Het nadeel om niet direct in Eén HD te kunnen starten vind ik minder erg dan de haperende beelden.

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, nog niet, dat ga ik straks proberen uit te vissen.

 

Pollebru, gebruik jij nou de TVV CAM i.c.m. een smartcard van Canal Digitaal én een Matrix Reborn CAM i.c.m. de smartcard van TV Vlaanderen?

 

Zo ja, zou je voor mij dan eens Eén HD willen uittesten met alleen de TV Vlaanderen smartcard in de TVV CAM?

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de originele module van CD&TvV en S-kaart van TvV. Dus zoals ik reeds aangaf, prachtig beeld. Alleen in bovenste slot direct beeld op 1 HD. confused

Mijn Matrix reborn gebruik ik niet meer, ik dacht dat hij sommige HD zenders niet decodeerd. frown

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pollebru,

 

Goed nieuws!

 

Ik heb mijn TVV/CD CAM module met TVV Smartcard eens verplaatst van het bovenste naar het onderste slot en het beeld heeft in het laatste uur nog maar 1 kleine hapering vertoond.

 

Toch denk ik dat onze originele TVV/CD CAM niet echt 100% compatibel is met onze Humax...

 

Welke versie heeft jouw TVV/CD CAM?

 

Mijn Module informatie:

SAP nummer: 904120 R12 (00.01.08.32)

Fabrikant: SmarDTV

Software CANALDIGITAAL 1.09.003 (01.09.01.00)

Firmeware: 1.03.05

Mediaguard versie:

* MG Core Library Release 1.4.11 (26/06/06)

Download ID: 8

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...