Ga naar inhoud


Humax HDCI-2000 en Één HD


fico99

Aanbevolen berichten

Voor 1 HD module in bovenste slot met sterkte 73% en kwaliteit 100% heb ik blokvorming. Module terug in slot 2 en na koudstart terug in standby dan 1 HD.

Dus blokvorming alleen met 1 HD in bovenste slot, ik dacht dat we maanden geleden dit probleem hier ergens aangekaart hebben.

Mijn versie is identiek de uwe en ook de conclusie, Humax en module CD/TvV hebben een probleem met elkaar. :D

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Mijn Aston dual cam werkt ook niet echt super in de HDCI-2000.

Wanneer ik naar fta kanalen zap en daarna weer terug naar Canaldigitaal moet ik heel vaak de ontvanger uit en aan schakelen om weer beeld te krijgen.

 

Iets is dus inderdaad niet compatibel i.c.m. de Humax.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, interessante feedback zeg smile

 

Ik denk dat ik aan mijn lokale satboer hier in het dorp eens een paar CAM's op test ga vragen.

 

Maar welke zou ik best eens uitproberen?

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: juleke21
test ne dragon eens ,op hummi 1000 hd met tvv kaart loopt super


Bedankt voor de tip wink

Komen de smartcard updates daar ook goed mee door?

Gr,
Fico

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fico99
Origineel bericht van: juleke21
test ne dragon eens ,op hummi 1000 hd met tvv kaart loopt super


Bedankt voor de tip wink

Komen de smartcard updates daar ook goed mee door?

Gr,
Fico


En al resultaten met je verschillende cams die je zou testen. confused

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pollebru
En al resultaten met je verschillende cams die je zou testen. confused


Neen, nog geen tijd gehad, een beetje druk op het werk momenteel.

Ik ga nu ook eerst eens afwachten wat die nieuwe frequentie voor Eén HD oplevert m.b.t. mijn probleem.

Ik houd jullie zeker op de hoogte wink

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

identieke configuratie hier, maar met veel minder sterkte omwille van lange kabel (65m). Sterkte is hier 15% (met ontvanger naast schotel 79%)

Ook af en toe last van de door u beschreven fenomenen, maar niet specifiek op één HD

Mijn signaalkwaliteit is wel 100%. de kwaliteit is belangrijker dan de sterkte. misschien vanuit dit oogpunt de schotel opnieuw africhten. misschien volstaat het de skew van de LNB te regelen.

Pas bij waardes onder de 13% begint de kwaliteit te lijden onder het slechte signaalniveau.

 

WJ

VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip, Wim wink

 

Ik heb indertijd de skew van de Astra 3 LNB afgeregeld op de transponder van Euro1080 toen er nog geen sprake was van TVV op Astra 3.

 

Zou het kunnen dat de LNB afstelling verschillend kan zijn voor de TVV transponder waar nu de TVV HD kanalen opzitten?

 

gr,

Fico

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste satliefhebbers,

 

Ik heb toch nog een paar bedenkingen i.v.m. de afregeling van mijn schotelantenne.

 

Hoe komt het dat de TVV transponder op Astra 3 waarop de TVV HD kanalen staan een zwakker signaal/kwaliteit heeft dan de andere transponders op deze satelliet?

 

- Discovery HD, NGC HD, BravaHDTV & Eén HD Sterkte: 37% / Kwaliteit: 77%

 

- Astra HD Demo (Astra 3) Sterkte: 38% / Kwaliteit: 95%

 

- E! Entertainment (Astra 3) Sterkte: 40% / Kwaliteit: 100%

 

- NGC Wild, Discovery Science, ... Sterkte 41% / Kwaliteit: 90%

 

Zelfs op Luxe TV HD via Astra 2 met slechts een sterkte van 40% en een kwaliteit van 53% heb ik geen haperingen of andere storingen in het beeld of geluid. Daarom denk ik eerlijk gezegd dat probleem te wijten is aan een of andere incompatibiliteit van mijn Humax i.c.m. met TVV CI-module.

 

Oh ja, nog iets, ik heb ook de indruk dat wanneer ik de TVV CI-module in het onderste slot steek (CI-module 2) ik de indruk heb dat er minder haperingen voorkomen in het beeld. Het grote nadeel echter is dat ik dan niet vanuit een koude start naar de TVV HD-kanalen kan kijken en dan altijd opnieuw even naar standby moet frown

 

Ik ga morgen, als ik tijd heb, eens aan mijn satboer vragen of ik eens een Dragon, Diablo of een PowerCam mag proberen.

 

 

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: fico99
Ik ga morgen, als ik tijd heb, eens aan mijn satboer vragen of ik eens een Dragon, Diablo of een PowerCam mag proberen.


Testen met een andere CAM heb ik ook opgegeven wegens te duur en vrees dat deze niet meer gaat werken eens TVV zijn Mediaguard 3 codering definitief gaat doorvoeren. Bovendien heb ik nog eens met de servicelijn van TVV gebeld en volgens hen (alhoewel mijn ontvanger niet is gecertifieerd) zou de originele TVV CAM module het best geschikt zijn voor mijn Humax HDCI-2000.

Wat ik nu ook nog eens ga proberen is een firmware downgrade van mijn Humax van v1.00.16 terug naar v1.00.07. Dit niet alleen om de CAM problemen, maar ook vanwege het feit dat de HDCI-2000 RGB-waarden uitstuurt van 0-255 i.p.v. 16-235 over de HDMI-poort. Zeer donkere beelden worden hierdoor praktisch volledig zwart en zéér contrastrijke beelden té wit waardoor alle detail in het beeld verloren gaat. Deze "bug" zou volgens een Engels satellite forum zijn opgetreden vanaf firmware 1.00.04 of 1.00.07.

Ik ga deze downgrade vanavond eens uitproberen en laat jullie zo snel mogelijk weten wat het heeft opgeleverd wink

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Downgrade Humax HDCI-2000 1.00.16 -> 1.00.07 geen verbetering frown

- Downgrade Humax HDCI-2000 1.00.07 -> 1.00.04 de oplossing smilesmilesmile

 

Firmware 1.00.04 zet de HDMI poort terug in limited RGB mode waarbij deze terug voldoet aan de CCIR uitzendnorm en werkt met RGB waarden 16-235 i.p.v. 0-255 zoals bij een computerscherm. Eindelijk heb ik al het detail terug bij donkere beelden smile

 

Bovendien heb ik de indruk dat mijn TVV CAM het ook goed doet. Niet alleen de haperende beelden zijn weg, mijn ontvanger is terug pakken sneller in het opstarten vanuit zowel standby als een koude start.

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...