Ga naar inhoud


Humax HDCI-2000 en Één HD


fico99

Aanbevolen berichten

EDIT:

 

Origineel bericht van: fico99
Bovendien heb ik de indruk dat mijn TVV CAM het ook goed doet. Niet alleen de haperende beelden zijn weg, mijn ontvanger is terug pakken sneller in het opstarten vanuit zowel standby als een koude start.

 

De haperende beelden (vooral op Eén HD) zijn blijkbaar nog steeds niet opgelost frown

 

Ik heb dan maar besloten om eens een AstonCrypt 2.18T uit te proberen die ik heb mogen lenen van mijn lokale satboer. Resultaat is dat de haperende beelden nu wel zijn opgelost maar dat ik niet meer kan terugzappen van FTA naar TVV/CDS kanalen frown

 

Het blijft echt een probleemontvanger die Humax whistle

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator
Origineel bericht van: fico99

Ik heb dan maar besloten om eens een AstonCrypt 2.18T uit te proberen die ik heb mogen lenen van mijn lokale satboer. Resultaat is dat de haperende beelden nu wel zijn opgelost maar dat ik niet meer kan terugzappen van FTA naar TVV/CDS kanalen frown

Het blijft echt een probleemontvanger die Humax whistle


Ik heb dezelfde problemen met het schakelen tussen fta en Canaldigitaal.

De ontvanger uit en aanschakelen, of de card even uit en in de reader stoppen, en je kan weer kijken.

Vervelend, maar alles went.
Het is wachten op een software update van Humax of Aston.

De Humax HDCI-2000 was een van de allereerste HD ontvangers, en de afgelopen jaren heeft hij in ieder geval naar omstandigheden veel kijkplezier opgeleverd.

Ik heb al zitten kijken naar een opvolger, de icord schijnt geen kaartlezer problemen te hebben maar daarvoor nogal wat problemen te hebben met diseqc aansturing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fico99
EDIT:

Origineel bericht van: fico99
Bovendien heb ik de indruk dat mijn TVV CAM het ook goed doet. Niet alleen de haperende beelden zijn weg, mijn ontvanger is terug pakken sneller in het opstarten vanuit zowel standby als een koude start.


De haperende beelden (vooral op Eén HD) zijn blijkbaar nog steeds niet opgelost frown

Ik heb dan maar besloten om eens een AstonCrypt 2.18T uit te proberen die ik heb mogen lenen van mijn lokale satboer. Resultaat is dat de haperende beelden nu wel zijn opgelost maar dat ik niet meer kan terugzappen van FTA naar TVV/CDS kanalen frown

Het blijft echt een probleemontvanger die Humax whistle


Slecht nieuws jongens frowncry

Die Aston 2.18 module deed het vanavond nog slechter dan mijn originele CDS/TVV module tijdens "De Smaak van De Keyser" op Eén HD. Echt balen is dit!

Eigenaardig is wel dat de problemen zich zeer erg voordoen op zondagavond ongeveer 21:25, dus telkens wanneer "Witse" begon en nu "De Smaak van De Keyser" begint.

Is er iemand met een Humax HDCI-2000 die de uitzendingen van "Witse" of "De Smaak van De Keyser" heeft kunnen zien op Eén HD zonder de minste haperingen in het beeld? Soms vraag ik me wel eens af of het niet gewoon aan de TVV transponder ligt?

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

UPDATE:

 

Gisteren, toen ik die Aston 1.07/2.18 CAM terugbracht naar mijn lokale satboer, heb ik een PowerCam Pro 2.0.4 meegekregen om te testen.

 

De PowerCam Pro 2.0.4 presteert i.c.m. mijn Humax (firmware v1.00.04) beter dan de officiële CDS/TVV CAM en de Aston 1.07/2.18 CAM. Helaas is mijn probleem met de haperende beelden op de HD zenders van CDS/TVV (en vooral op Eén HD) nog steeds niet opgelost.

 

Nu heb ik gisteren tijdens mijn experimenten wel iets ontdekt. 's Nachts tijdens de heruitzending van het journaal zag ik telkens een aantal werderkerende haperingen in 1 bepaalde scène. Dit was net na/voor het nieuws tijdens een aankondiging van een ander programma en werd dus elke keer samen met de loop van het nieuws herhaald. Ik kon dus m.a.w. afleiden dat de oorzaak van deze haperingen ook gerelateerd zijn aan het soort beelden dat men uitzendt. Dit soort beelden komt het vaakst voor op Eén HD en in mindere mate op Discovery HD, NGC HD en praktisch nooit op MelodyZen.tv en BravaHDTV. Exact dezelfde haperingen werden zowel getoond met de officiële CDS/TVV CAM als de PowerCam Pro 2.0.4. Beste resulaten kreeg ik toen ik de CAM modules in het onderste slot (2) plaatste. De PowerCam Pro CAM heeft wel als voordeel dat je er ietsje sneller mee kan zappen en dat je na een koude start altijd meteen naar de CDS/TVV HD kanalen kan kijken. Als de CDS/TVV CAM module, zoals bij mij, in het onderste slot zit, dan kan je alleen naar de HD kanalen kijken vanuit een warme start (vanuit standby). Steek je deze in het bovenste slot kan wel naar HD kijken vanuit een koude start, maar heb je meer last van blokvorming in het beeld op zowel SD als HD kanalen.

 

Dé oplossing heb ik dus nog niet kunnen vinden en ook de PowerCam Pro gaat dus retour naar de winkel frown

 

Ik had het liever anders gezien, maar voorlopig ziet het ernaar naar uit dat een andere HD ontvanger (liefst een HD PVR) pas echt een oplossing gaat zijn voor mijn probleem. Natuurlijk hoop ik wel een beetje dat Humax een SUPER firmware gaat uitbrengen die ook het probleem gaat oplossen maar eerlijk gezegd geloof ik daar niet meer in. Ik denk dat een Inverto Scena 5 momenteel wel de beste keuze is van het moment voor de ontvangst van de CDS/TVV HD kanalen. Alleen spijtig dat het geen échte HD PVR is.

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...