Ga naar inhoud


[DM8000] Rollout


Gast replay25

Aanbevolen berichten

volgens mijn is het zo ver dit kwam ik tegen...

 

 

Rollout Of Dream DM8000 Gets Under Way

Set-top Box/CA/PVR

 

Tue, 21st, Oct 2008

 

 

Dream Multimedia, the leading supplier of Linux-based set-top boxes, is proud to announce that deliveries of the DM8000 HD PVR DVD have commenced. The distributors of the new Dreambox, which provides HDTV reception, will be receiving their first units this week. The box will initially be available in limited numbers. The DM8000 will be available from all leading distributors of digital TV equipment by the middle of November. At that time, review units for the media will also be made available.

 

The new Dreambox is a set-top box that provides significantly more performance, features and functionality than any other HDTV boxes in the market so far. Features such as Ethernet and WLAN support ensure the DM8000 as a fully specified media server for any home network. In addition, a DVD player or recorder or a hard drive can also be installed, ensuring the new Dreambox can really cope with every desire the user may have. The DM8000 HD PVR DVD has an RRP of 899 Euros.

 

A new security hologram on the packaging of all Dreamboxes now provides security for consumers from the danger of illegal copies of set-top boxes. These illegally produced units are of inferior quality, and do not provide the stable and reliable performance provided by a Dreambox.

 

Dream spokesperson Alpaslan Karasu: „HDTV is a real pleasure with the DM8000. The technology is available, now it is up to programme providers to increase their offerings of HDTV contents. The new security hologram symbolizes the high quality of the Dream brand."

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 369
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Higherdemon

Eindelijk is hij er bijna.

 

Ik heb al enkele vraagjes over deze box.

 

Is het mogelijk hier ook x264 files af te spelen en eventueel divx,avi bestanden. Volgens de beperkte info wel want er staat duidelijk dat het een media server geworden is.

Zou graag afstappen van het concept dat je altijd je media moet streamen naar de dreambox.

 

Op ***Cencuur***gezien dat je hem kunt bestellen (leveringsdatum:binnenkort).

 

Google vind nog geen reviews over de dm8000. Iemand hier weet van een eerste review (wellicht van beta testers)?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Higherdemon
Origineel bericht van: Deevie
x264 files kan je al afspelen op een DM800.


Dus gewoon dubbelklikken van op de dm800 en het speelt?
Is dat dan in een mkv formaat? Welke formaten zijn eigenlijk mogelijk? Of moet dit eerst geconverteerd worden?
Dit zijn dingen dat je echt weinig info over vindt.

Alvast bedankt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Deevie
x264 files kan je al afspelen op een DM800.

x264 is een library die naar het h264/mpeg4avc formaat kan encoden. Het is geen formaat. En al helemaal geen container.

Als je een file aanmaakt in mpeg2-transport-stream formaat (zie wikipedia als het je niks zegt) en daar video in stopt dat je met x264 (of een andere h264/mpeg4avc codec gemaakt hebt (GEEN DIVX DUS!)) plus audio in mpeg1-layer2 (mp2, zie ook weer wikipedia), dan kan de dreambox 800(0) het afspelen.

De kans dat je zo'n file in het wild tegenkomt (anders dan een eigen opname van een HD zender) is nihil.

Wat-ie niet afspeelt: mov/quicktime/mp4 files met of zonder h264/mpeg4avc en ook geen divx/xvid/etc.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Higherdemon

Erik bedankt voor het duidelijk bericht.

Nu nog even verder hierop doorgaan:

Wat-ie niet afspeelt: mov/quicktime/mp4 files met of zonder h264/mpeg4avc en ook geen divx/xvid/etc.

Is dit ook zo voor de dm8000? of enkel voor de dm800?

Thx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

....

Wat-ie niet afspeelt: mov/quicktime/mp4 files met of zonder h264/mpeg4avc en ook geen divx/xvid/etc.

Is dit ook zo voor de dm8000? of enkel voor de dm800?

Thx.

 

Dat is niet helemaal waar. Divx (weliswaar niet alle derivaten) speelt de 8000 nu al af. Bron: DMM forum

Verwacht overigens niet dat alle (3.11 tot 6.xx) Divx varianten ondersteund gaan worden, dat is gewoon iet doenlijk.

MKV (Matroska container) kan, als er ondersteunde codecs zijn gebruikt voor de inhoud ook worden weergegeven. (zelfs op de 800)

De Broadcom 74xx serie (waarschijnlijk zit de 7400 of 7405 in de 8000) kan dmv microcode de hoeveelheid ondersteunde codecs beperken.

(Letten de hackers op?)

 

Bovendien zit er een 400Hmz CPU MET FPU in. Iets meer mogelijkheden op het softwarematige vlak.

Assumption is the mother of all fuckups

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Higherdemon

Cellie bedankt voor het antwoord.

Jammer dat mijn Duits niet zo goed is maar daar wordt aan gewerkt...

Dus het hangt gewoon af van de software op de dreambox wat je wel dan niet kan afspelen en ook natuurlijk welke codecs ondersteund worden/zijn.

Zou graag de dm8000 gaan gebruiken als echt mediacenter ipv een htpc maar zolang de dm8000 niet uit is, kan er alleen maar gespeculeerd worden of de dm8000 als mediacenter kan gebruikt worden. Toekomst zal het uitwijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MMMM moet maar snel gaan kijken , zo snel ik kan , wil dat WAUWWWW effect ook wel eens mee maken !!

Ik denk dat het mijn ook wel ongeduldig gaat maken , als hij echt zo wauw is .

 

wa denk je ron , echt een wauw doos en/of ga ik hem meteen proberen mee te nemen uit het kantoortje !(wat toch niet lukt whahaha)

 

 

 

Dreambox 8000hd NUMMER 1 ,bIg bIsAt , en elk ander dreambox op de plank !!!

 

Proffrottie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na alles wat ik lees over deze nieuwe telg heb ik het vermoeden dat ik mijn PS3 en Mediacenter wel weg kan doen. Als ik hierop met de juiste codecs HD content kan afspelen. Mis alleen nog een nieuwsgroep leecher, dan is tie compleet.

DM7000s, DM7025 (320GB, quad lnb) & DM8000 (1TB, Multytenne twin). Newnigma2 images. Samsung 65".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Higherdemon

Tja het zal wachten zijn op de eerste die hier een dm8000 heeft.

Raar dat er hier geen beta users opzitten of misschien zitten ze gewoon te genieten :P

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...