Ga naar inhoud


[DM8000] Rollout


Gast replay25

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Toxic[Q
]De foto die ik laat zien heef al de korte(re) DVB-S tuner er in zitten en die past maar in 1 slot.
TL@, Standaard zitten er uiteraard 2 DVB-S2 tuners in en twee lege sloten waar je desgewenst zelf nog twee tuners in kan plaatsen.
Dat is ook pas zo'n 150 x besproken op dit forum en staat ook gewoon op de website van de fabrikant.

Ron


Ik vraag dit alleen maar om zekerheid te krijgen of de
Sat modules
uit een 7025 ( dat zal dus de lange uitvoering moeten zij begrijp ik uit het vriendelijke antwoord hierboven) zondermeer te plaatsen zijn in de 8000
Ik hoop dat dit geen al te domme vraag is, anders bij voorbaat
mijn excuses
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 369
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb eerlijk gezegd liever een duur product dat betrouwbaar werkt dan een goedkoop product dat niet werkt.

 

Het is mij al jaren een doorn in het oog dat al die ontvangers zo concurreren op prijs en dat kwaliteit van HW en vooral van Firmware helemaal geen argument lijkt te zijn. We krijgen met het grootste gemak dozen geleverd die maar half af zijn en nooit helemaal gaan werken.

Bij auto's kan je kiezen: betrouwbaar of sexy. Waarom kan dat in de electronica niet?

 

En nou maar hopen dat de DM8000 voor die prijs ook werkt en blijft werken. Dan heb ik het er meteen voor over!

 

m

 

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mifi
Ik heb eerlijk gezegd liever een duur product dat betrouwbaar werkt dan een goedkoop product dat niet werkt.

Het is mij al jaren een doorn in het oog dat al die ontvangers zo concurreren op prijs en dat kwaliteit van HW en vooral van Firmware helemaal geen argument lijkt te zijn. We krijgen met het grootste gemak dozen geleverd die maar half af zijn en nooit helemaal gaan werken.
Bij auto's kan je kiezen: betrouwbaar of sexy. Waarom kan dat in de electronica niet?


En nou maar hopen dat de DM8000 voor die prijs ook werkt en blijft werken. Dan heb ik het er meteen voor over!




helemaal mee eens pak als voorbeeld een combi magnetron er zitten meerdere functies op maar niet alle functies werken voor de volle 100 procent
ik denk dat dat hetzelfde gaat gebeuren met de 8000 veel functies maar niet allemaal goed werkend
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Ik denk dat je je vergist.
Ik heb de 8000 kort maar toch redelijk uitgebreid gedemonstreerd gezien en alles wat er op en aan zat werkte ook prima.

Ron


waar zijn dan al die nieuwe firmware`s voor ??
en ik denk dat deze firmware`s er niet alleen zijn voor nieuwe mogelijkheden van de DM8000
lijkt me sterk dat alle functies van de 8000 allemaal goed werken
en daarbij zijn er nog meer als zat bugs in de dream modellen die nog moeten opgelost worden
Link naar reactie
Delen op andere sites

98% van de dingen die de DM8000 moet kunnen zullen wel correct werken, je krijgt echter ook al test je nog zo intensief nooit alle bugjes er uit voor t product op de markt is.

 

en custom images ( gemini, PLI, ronaldd ) zijn gewoon customations er op.. al dan niet met wat extra functionaliteit wink

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, :-)....nu las ik weer het volgende op ^%$%&$^&$@:

 

De nieuwe Dreambox DM8000 zal midden november leverbaar zal zijn. U kunt alvast een preorder plaatsen op de website van $#@#%$@#^@#%@#%.

 

Vanaf tweede week van november leverbaar RESERVEER NU!!!!!!!!!

 

Andere zaken melden niets meer op hun site (wanneer hoe of wat....logisch ;-)

Dreambox 8000HD OPEN PLI 4 + Wavefrontier T90 op de: 19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: Neptunus
Hé, zie ik het goed op de foto? Zit er een fan in de 8000?


correct, dit was al in de protoboxen die eerder op de diverse beurzen stonden.

ik hoop dat deze kleine fan op een laag toerental draait ivm geluidsvorming etc, anders hadden ze beter een groter formaat kunnen plaatsen die dan op een laag toerental zou kunnen draaien.


Een kleine fan kan al voldoende zijn om de warmteontwikkeling voldoende te beperken, zo heb ik het ervaren bij mijn Topfield 5000PVR

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Een kleine fan kan al voldoende zijn om de warmteontwikkeling voldoende te beperken, zo heb ik het ervaren bij mijn Topfield 5000PVR


maar die kleine kan op een hoger toerental wel nare geluiden opwekken. daarom zie je meestal bij andere ontvangers een 12cm fan die dan op een laag toerental rustig draait

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: Neptunus
Een kleine fan kan al voldoende zijn om de warmteontwikkeling voldoende te beperken, zo heb ik het ervaren bij mijn Topfield 5000PVR


maar die kleine kan op een hoger toerental wel nare geluiden opwekken. daarom zie je meestal bij andere ontvangers een 12cm fan die dan op een laag toerental rustig draait



Als ik zo naar de foto kijk is het een soort tussenmaatje, niet de 12 cm. maar ook niet de kleine van pakweg 3 of 4 cm.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik begreep zijn de DVB-C tuners voor de Dreambox(en) Standard Definition. Weet iemand of er ook DVB-C HD tuners komen? Zou wel erg ideaal zijn want dat betekent dat we dan 1 Dreambox hebben die DVB-S2 en DVB-C HD pakt. En met een harde schijf. Ik heb namelijk nog nooit een PVR kunnen vinden die normaal beschikbaar was MET DVB-C HD en een Harde schijf die een normale videoaansluiting had (HDMI of DVI).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dit een typisch geval van "de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt" is.

Er bestaat geen DVB-C high of standard definition.

Er is allen maar DVB-C PUNT!

Met een DVB-C tuner kan een receiver dus gewoon alle zenders ontvangen, mits de CPU geschikt voor HD, ook weergeven.

De DM8000 met een DVB-C tuner is dus gewoon 100% geschikt voor HDTV op de kabel!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...