Ga naar inhoud


[DM8000] Rollout


Gast replay25

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Higherdemon
Tja het zal wachten zijn op de eerste die hier een dm8000 heeft.
Raar dat er hier geen beta users opzitten of misschien zitten ze gewoon te genieten :P
Of misschien moeten ze 10.000 Euro dokken als ze hun mond voorbij praten tijdens de beta-test periode.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 369
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Higherdemon

Vraag me af of het is echt waard is voor mij alvast op dit toestel.

We willen gewoon een recente ontvanger met alle mogelijkheden inzake HD ontvangst. Aangezien onze huidige ontvanger de geest heeft gegeven moeten we iets in de plaats hebben. Had graag de dm8000 al in een echt review gezien om te kijken of deze eventuele de pc kan vervangen als mediacenter. Maar uiteindelijk zal een pc nog altijd makkelijker te bedienen zijn dan de dm8000 als mediacenter. En daarnaast nu een dm800 kopen als hd ontvanger.

Goed oordeel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Higherdemon
Wat-ie niet afspeelt: mov/quicktime/mp4 files met of zonder h264/mpeg4avc en ook geen divx/xvid/etc.
Is dit ook zo voor de dm8000? of enkel voor de dm800?
Thx.

Divx en verschil dm800/dm8000 durf ik niet zoveel over te zeggen want daar weet ik nog niet genoeg van uit onafhankelijke en authoritatieve bronnen, maar ik kan je in ieder geval wel zeggen dat mp4 (populair naast divx voor h264, denk HD) echt niet ondersteund wordt. En zo te zien zijn er ook geen plannen om dat te gaan doen.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cellie

Dat is niet helemaal waar. Divx (weliswaar niet alle derivaten) speelt de 8000 nu al af. Bron: DMM forum Verwacht overigens niet dat alle (3.11 tot 6.xx) Divx varianten ondersteund gaan worden, dat is gewoon iet doenlijk.

Jammer dat mijn Duits zo slecht is :-( Maar van wat ik ervan kan maken worden er niet echt definitieve uitspraken gedaan op dit gebied. Ik zie niet echt waarom de 8000 divx wel zou kunnen afspelen (en dan hebben we het puur over hardware uiteraard) en de 800 niet. De enige verklaring zou kunnen zijn dat de chipset-variant van de 8000 een decoder voor mpeg4-vc (asp) zou bevatten en die van de dm800 niet. Maar dat denk ik eigenlijk niet en ook de datasheet van de chipset vermeldt niet zoiets. Ze bezitten wel beide een hardware decoder voor h264 (mpeg4-avc), dus als er inmiddels als divx-versies (bweuh) zijn die h264 gebruiken, dan zouden die afgespeeld moeten kunnen worden (met ondersteuning van enigma).

Overigens zijn de verschillen tussen de diverse DivX versies helemaal niet zo dramatisch. Het is allemaal mpeg4-vc verpakt in een avi file, waarbij afhankelijk van de versie meer of nog meer features van mpeg4-vc niet worden gebruikt (aka het maakt dus alleen uit in hoeverre men mpeg4-vc heeft uitgekleed). Een decoder die ongeveer 80% van de features van mpeg4-vc aankan (nota bene gespecificeerd in 1998 ofzo...) kan alle DivX files decoderen. Het zou kunnen dat voor de allerlaatste versies(s) mpeg4-avc/h264 wordt gebruikt (uiteraard ook weer uitgekleed), dat is dan weer een ander verhaal.

Citaat:

MKV (Matroska container) kan, als er ondersteunde codecs zijn gebruikt voor de inhoud ook worden weergegeven. (zelfs op de 800)

Ik heb het gisteren geprobeerd na update van PLi. De files met matroska worden wel in de filelist getoond, maar hij speelt er geen een af (alle combinaties geprobeerd van mpeg 2 video, h264 video, mp2 audio en mp3 audio).

Citaat:

De Broadcom 74xx serie (waarschijnlijk zit de 7400 of 7405 in de 8000) kan dmv microcode de hoeveelheid ondersteunde codecs beperken.

Dat zijn bekende praktijken, de dm7000 had dat ook al met ac3.

Citaat:

Bovendien zit er een 400Hmz CPU MET FPU in. Iets meer mogelijkheden op het softwarematige vlak.


Die FPU maakt inderdaad wel uit. Die 100 mhz niet. Hoewel 400 met met FPU nog steeds veel te weinig is om real time video te decoderen...

Ik ben heel erg benieuwd naar precies welke variant van de chipset is gebruikt voor zowel de 800 als de 8000 en naar precieze specs van die varianten. Op dit moment zie ik overal alleen maar speculaties. En de "datasheets" (lol...) van DMM geven wat dat betreft al helemaal geen nuttige info.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lookie
Na alles wat ik lees over deze nieuwe telg heb ik het vermoeden dat ik mijn PS3 en Mediacenter wel weg kan doen. Als ik hierop met de juiste codecs HD content kan afspelen. Mis alleen nog een nieuwsgroep leecher, dan is tie compleet.

Ik ben bang dat je PS3 voorlopig nog niet kan wegdoen
(blue ray dvd, mp4, full hd progressief)

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Higherdemon
Tja het zal wachten zijn op de eerste die hier een dm8000 heeft.
Raar dat er hier geen beta users opzitten of misschien zitten ze gewoon te genieten :P


Beta testers mogen niet publisheren op andere forums...

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Higherdemon
Enig idee wanneer de beta stopt? Zodat de minder gelukkigen ook eens wat 'diepgaande' info kunnen krijgen?


Geen idee maar er zijn nog een aantal bugs die nog niet zijn opgelost waar ze hard aan het werken zijn.

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier diverse videoclips (o.a. DVD-rips) van hoge kwaliteit maar geen HD, zowel in MPEG als VOB formaat, welke allemaal lopen op alle E1 boxen, maar niet op de E2 boxen.

Zowel niet op de 7025 als de 800, nu hebben tests uitgewezen dat ze ook niet lopen op een 8000.

Nu zal dat misschien nog wel komen, maar een Multimediawonder lijkt het mij nog lang niet.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nemesis_dup1

Ik heb er voor de grap eens een *.mkv naar toe ge-ftp'ed 720p 5.1 DD. Speelt redelijk goed alleen de aspect ratio deed ie niet helemaal zoals het hoort en ik heb het idee dat de box wat processer power tekort komt, het beeld schokt iets in sommige camera bewegingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Dat staat helemaal los van de DM800/DM8000 en heeft dus in dit topic verder niets te zoeken.

Ron


Wellicht afwijkend van de thread maar staat niet los van de DM800(0) discussie. Daarnaast verhoogt het tevens de nieuwswaarde.

DM7000s, DM7025 (320GB, quad lnb) & DM8000 (1TB, Multytenne twin). Newnigma2 images. Samsung 65".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...