Ga naar inhoud


FREQUENTIEWIJZIGING ÉÉN HD


Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 3 weken later...

Hallo,

 

Sinds een aantal dagen het Fameliepakket van CD. Heb een poging gedaan om "Een HD" te ontvangen, maar helaas..............

Gebeld met CD helpdesk, die beweren dat het aan het uitrichten van mijn schotel ligt.Om HD zenders te kunnen ontvangen moet de schotel perfect uitgericht zijn.

Ik heb echter ruim voldoende signaal, en kan alle andere zenders goed ontvangen, waaronder: Astra HD+, Anixe HD.

Is dit een broodje aap verhaal of moet ik toch het dak op?

 

Groeten

 

Bart Bouwmeester

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bart Bouwmeester
Hallo,

Gebeld met CD helpdesk, die beweren dat het aan het uitrichten van mijn schotel ligt.Om HD zenders te kunnen ontvangen moet de schotel perfect uitgericht zijn.

Bart Bouwmeester


Lijkt mij kul. Een schotel moet eigenlijk altijd perfect uitgericht zijn om goede signaalkwaliteit te hebben. Ik heb zelf ook een Familiepakket en heb ook beeld op één HD. één HD zit op:

één HD
11856
Verticaal
SR: 27500
FEC: 5/6

Als je dit invoert bij het zoeken, zouden er HD-kanalen aan de lijst worden toegevoegd, samen met Discovery HD, NGC HD en Brava HDTV. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Bart Bouwmeester
Hallo,

Sinds een aantal dagen het Fameliepakket van CD. Heb een poging gedaan om "Een HD" te ontvangen, maar helaas..............
Gebeld met CD helpdesk, die beweren dat het aan het uitrichten van mijn schotel ligt.Om HD zenders te kunnen ontvangen moet de schotel perfect uitgericht zijn.
Ik heb echter ruim voldoende signaal, en kan alle andere zenders goed ontvangen, waaronder: Astra HD+, Anixe HD.
Is dit een broodje aap verhaal of moet ik toch het dak op?

Groeten

Bart Bouwmeester


Dit zijn HD zenders die uitgezonden worden op Astra 1, 19 Oost.
EEN HD wordt uitgezonden op Astra 3, 23,5 graden oost.
Dat je Anixe HD goed ontvangt, betekent niet, dat je schotel op 23,5 graden oost optimaal is afgesteld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het meedenken.

Heb vanmiddag mijn TF7710 opnieuw naar alle zenders laten zoeken op de 23,5 en 19,2 satelliet.

Kan inderdaad ook niet Discovey HD en NGC HD ontvangen. Zal dus het dak op moeten.

Schotel is vorig jaar door mij zelf uitgericht en door een Sat installateur gecontroleerd.

Het gekke is dat zowel mijn TF7710PVR (98% sterkte/99% kwaliteit), als mijn beide Phillips DSR2212 ontvangers (4,7 op een schaal van5)een uitstekende ontvangst aangeven????

Iemand nog andere tips?

 

Groeten

 

Bart Bouwmeester

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb verleden week nog bij een kennis met hetzelfde probleem de afstelling van de 23-LNB gecontroleerd en verbeterd.

Daarbij is de skew belangrijk, evenals de uitrichting van de schotel.

Ik zag, dat bij kleine veranderingen in de afstelling, er onmiddelijk signalen van de BADR sat op 26,5 graden oost zichtbaar werden op de spectrum analyser.

Wanneer je met een gewone satfinder op maximum afregelt, zal die in zo'n geval meer signaal aan geven.

 

Wat je het beste kan doen, is je ontvanger afstellen op bijvoorbeeld de regionalen (geen HD), waarop je denk ik wel ontvangst hebt.

Als het goed is zal je ontvanger ergens in het zoekmenu een aanwijzing hebben voor sterkte en kwaliteit (BER).

Laat iemand kijken, en aangeven of de kwaliteitswaarde (BER) verandert, wanneer je de afstelling van je lnb (skew) en de richting van je schotel verandert.

Kwaliteit is belangrijker als sterkte.

 

Je zal zien, dat het dan gaat werken.

 

NB. Je hebt toch wel in je transponder menu aangegeven, dat het een DVB-S2 transponder is?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bart Bouwmeester
Iemand nog andere tips?

Groeten

Bart Bouwmeester


Ja staat de betreffende transponder wel in je ontvanger, want die is nog niet zo oud.
Staat hij er niet in dan handmatig de transponder toevoegen of de regiozender die transponder opzetten en laten zoeken met netwerk aan.

Hier de juiste freq,
Freq:11856
Verticaal
SR 27500
DVB-S2 QPSK 5/6
Pilot UIT
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank allemaal voor jullie adviezen.

ik zoek wel bij de juiste transponder.

Ik ben er voor mezelf wel uit.Het gaat dus niet alleen om de sterkte van het signaal..................

Ik zal de schotel opnieuw nauwkeurig laten uitrichten op de astra satellieten 23,5 en 19,2.

Dan zou het probleem verholpen moeten zijn.

 

Groeten

 

Bart Bouwmeester

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: Bart Bouwmeester
Iemand nog andere tips?

Groeten

Bart Bouwmeester


Ja staat de betreffende transponder wel in je ontvanger, want die is nog niet zo oud.
Staat hij er niet in dan handmatig de transponder toevoegen of de regiozender die transponder opzetten en laten zoeken met netwerk aan.

Hier de juiste freq,
Freq:11856
Verticaal
SR 27500
DVB-S2 QPSK 5/6
Pilot UIT


Schaamrood op mijn kaken............... Opnieuw alle instellingen gecontroleerd en wat bleek? Wel de juiste transponder maar per ongeluk
DVB-S2 8PSK !
Dom dom dom.
Kan nu wel alle HD zenders van deze transponder ontvangen.
Nogmaals iedereen bedankt voor alle adviezen. Dit forum is zeker voor mij onmisbaar!

Toch nog een paar vragen:

Wat is precies de "pilot" functie?

Zoeken naar de HD zenders op deze transponder met 'pilot" uit en 'netwerkzoeken" aan leverde 16 tv zenders op waaronder de 4 HD zenders, maar geen beeld op deze zenders????

Opnieuw zoeken met 'pilot" aan en 'netwerkzoeken" aan leverde alleen de 4 HD zenders op met beeld en geluid.

Ook opnieuw zoeken met 'pilot" aan en 'netwerkzoeken" uit leverde alleen de 4 HD zenders op met beeld en geluid.

Wie kan mij uitleggen hoe dit komt?

Verder valt het mij op dat de kwaliteit van het signaal van deze HD zenders minder is dan de normele zenders. Is dit normaal of doe ik toch nog iets fout

Vriendelijke groeten

Bart Bouwmeester
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Pilot functie bij DVB-S2

 

Door de grotere hoeveelheid informatie in een blok Data(tot 64800 bits in een FECFRAME) t.o.v. DVB-S kan de dekoder sneller uit synchronisatie vallen en de data niet goed uitlezen.

In andere woorden, doordat het langer duurt voordat de ontvanger weer een nieuwe header van een frame ziet, kan de decoder uit lock vallen.

Door het meezenden van Pilot-bits, blokjes van 36 tekens na elke 16 slots, is de decoder beter in staat gesynchroniseerd te blijven.

De "zender" moet dus dit hulpsiganaal aanzetten, en aan de ontvangerkant moet de Pilot detectie functie geactiveerd worden.

Daardoor is de ontvanger, bij bijvoorbeeld een slechte s/n beter in staat z'n interne clock vergrendeld te houden op het te decoderen signaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...