Ga naar inhoud


FREQUENTIEWIJZIGING ÉÉN HD


Aanbevolen berichten

De technische gegevens voor de HD-zender Eén HD zullen per 6 november 2008 wijzigen.

 

Nieuwe zenderinformatie

Positie: ASTRA 23,5

Frequentie: 11856

Polarisatie: V

Symbol rate: 27500

FEC: 5/6

 

Door de technische gegevens van deze zender in uw zenderlijst te wijzigen of door de CanalDigitaal zenderlijst opnieuw in te laden, kunt u zonder problemen blijven genieten van deze HD-zender.

 

Bron: nieuwsbrief Canal Digitaal NL

 

Voom HD verdwijnt ook op die datum.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Elwin
Blijft één HD wel beschikbaar voor kijkers van het Familiepakket? confused

Het is zo te zien alleen een verplaatsing, één HD zit nu samen met Luxe HD en een datastream op een losse transponder, door Voom te schrappen (zal ook meteen licentiegelden schelen) en één HD naar de HD-transponder te halen kunnen ze weer wat besparen op transponderkosten.

Het is trouwens wel veelzeggend dat je bang bent het kwijt te raken. CDS heeft volgens mij zo onderhand behoorlijk een naam als de provider waar je zo nu en dan zomaar zenders kwijt kan raken. Ik zit me om eerlijk te zijn ook al af te vragen of (of moet ik vragen "wanneer"?) ze één HD uit het familiepakket halen. Ik zat al bijna te overwegen een familiepakket te nemen voor één HD maar voor je er erg in hebt slopen ze die dan een maand later er weer uit..

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga binnenkort aan de HDTV, en heb géén HD-pakket. Dan vind ik het in ieder geval leuk om één in HD te ontvangen met mijn Familiepakket.

 

Ik heb wel gehoord dat één HD niet zo'n mooi plaatje geeft als bijvoorbeeld Discovery HD, omdat het niet écht in HD wordt uitgezonden...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Elwin
Ik heb wel gehoord dat één HD niet zo'n mooi plaatje geeft als bijvoorbeeld Discovery HD, omdat het niet écht in HD wordt uitgezonden...

Wel, de olympische spelen waren echt heel goed. Momenteel wordt er echter gewoon geupscaled materiaal uitgezonden, met af en toe een testuitzending. We moeten nog even wachten vooraleer ze officieel in HD uitzenden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: youriy
en tussen neus en lippen door verliezen de hd-pakket abonnee's
20 % van hun HD-zenders. dank u wel weer canaldigitaal! sick


Even tussen neus en lippen door: kun je nu tussentijds het HDTV pakket opzeggen, vanwege het schrappen van Voom-HD? Je zal daar maar speciaal voor lid geworden zijn...

Of staat er weer ergens in de kleine lettertjes dat het schrappen van zenders geen reden is tot contractbreuk?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740

Even tussen neus en lippen door: kun je nu tussentijds het HDTV pakket opzeggen, vanwege het schrappen van Voom-HD? Je zal daar maar speciaal voor lid geworden zijn...

Of staat er weer ergens in de kleine lettertjes dat het schrappen van zenders geen reden is tot contractbreuk?

Volgens mij staat in de Alg. Voorwaarden dat CDS ten alle tijde het programma aanbod kan wijzigen.
Wel een beetje rare voorwaarde, voor hetzefde geld houden we dadelijk 1 HD zender over, maar dan heb je altijd nog de regionalen! ;-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het aantal zenders op hetzelfde aantal blijft, dan zie ik het probleem niet. Maw: voor iedere zender die verdwijnt moet een andere in de plaats komen. Wil CDS/TV Vlaanderen/Télésat echter een HD pakket slijten, dan zullen ze daar toch een kaskraker als Eurosport HD moeten bijsteken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Deevie
Als het aantal zenders op hetzelfde aantal blijft, dan zie ik het probleem niet. Maw: voor iedere zender die verdwijnt moet een andere in de plaats komen. Wil CDS/TV Vlaanderen/Télésat echter een HD pakket slijten, dan zullen ze daar toch een kaskraker als Eurosport HD moeten bijsteken.


Per saldo gaat het aantal HDTV zenders van 5 naar 4.
Eén HD zat al een tijdje bij, Alleen op een andere frequentie.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet allen Eurosport-HD. Ook een Prime Filmzender in HD en een Prime Sportzender in HD (of een combinatie zender), zoals bijvoorbeeld Premiere-HD zal zeker een must zijn. En om de kabelaars helemaal bij te blijven zal History-HD etc... er ook bij "kunnen/moeten"

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...