Ga naar inhoud


externe hd word niet herkent


maxloader

Aanbevolen berichten

Heb hier een WD My Book Essential Edition 2 HD van 1 TB, maar zodra ik deze via de USB poort inplug dan gaat het blauwe lampje aan de voorkant wel branden maar voor de rest doet die niets.

 

Normaal werkt het gewoon plug&play geen drivers nodig (werk met XP)

 

Hoe kan ik de schijf benaderen.

 

Max

Live life to the Max(loader)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik dezelfde externe HDD onder XP en het zou gewoon moeten werken zonder enige te ondernemen handmatige actie.

Als het blauwe lampje oplicht dan is er in elk geval een verbinding via USB.

Zodra de lamp oplicht behoort de HDD onmiddellijk te gaan spinnen.

Als er na een bepaalde tijd geen activiteit op de HDD door de WD My Book Essential Edition 2 HD is waargenomen stopt de HDD met spinnen en dooft het blauwe lampje.

Spint de HDD wel? Zo niet denk ik dat de HDD niet functioneert.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoor je wel een geluid als je de externe hd aansluit?

 

Probeer eens een andere usb kabel. Het kan best zijn dat het voedingsgedeelte wel contact maakt en de data pinnen niet.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allen,

 

Heb het op diverse manieren geprobeert (nieuwe kabel, via systeembeheer) maar niets werkt.

 

Heb een zelfde schijf geleend en bij inpluggen wordt deze in 1 keer herkent.

 

Het lampje op de HD gaat wel branden, maar de schijf hoor ik niet rond gaan.

Ben bang dat de schijf kapot is.

 

Alle sugesties zijn welkom (iemand enig idee hoe deze externe HD te openen, er zitten geen schroefjes in)

 

 

Max

Live life to the Max(loader)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
iemand enig idee hoe deze externe HD te openen, er zitten geen schroefjes in)

 

Lijkt me een slecht plan om aan zo'n nieuw apparaat te gaan sleutelen, terug naar de winkel zou ik zeggen, laten ze hem maar eens effe testen, of een nieuwe geven

 

poetsdoekje

 

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd gewoon terug gaan. Zit een defect in of een los contactje. Je hebt sowieso 2 jaar garantie dus wat let je

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: maxloader
Wat mij let is dat ik deze schijf via een veilingsite gekocht heb en er dus geen bon bij heb.

De schijf heeft voorheen (2 weken) wel goed gewerkt.

Max


Als dat die internationale veilingssite is dan heb je toch daar ook garantie?

poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

En anders ga je naar de fabrikant. Die dingen van deze grootte zijn toch nog niet zo heel lang in de handel, grote kans dat je daar je garantie kan halen.

 

Is me ook al regelmatig gelukt met harde schijven van klanten. Even inloggen bij de maker ervan en aan de hand van het serienummer weet je of je garantie hebt.

 

Edit:

 

Heb even zitten kijken, maar je hebt minimaal 2 jaar garantie van WD afhankelijk van het type.

 

http://support.wdc.com/warranty/policy.asp#policy

 

Even naar beneden scrollen voor europa.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...