Ga naar inhoud


Telfort : 1 december 2008: Wijziging Algemene Voorwaarden


Daan

Aanbevolen berichten

Wat is er dan veranderd ? kan het niet zo gauw vinden.

 

Geachte meneer xxxxx,

 

 

Met ingang van 1 december 2008 wijzigt Telfort de Algemene Voorwaarden.

 

Wat betekent dit voor u?

De wijziging betreft een aanpassing als gevolg van veranderde wetgeving. Er verandert niets aan de kosten van uw abonnement.

 

Meer informatie

Per 1 december 2008 vindt u de nieuwe Algemene Voorwaarden op onze online klantenservice. Tot die tijd gelden de huidige Algemene Voorwaarden.

 

Met vriendelijke groet,

Telfort

 

 

 

 

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: daan
Wat is er dan veranderd ? kan het niet zo gauw vinden.

Geachte meneer xxxxx,


Met ingang van 1 december 2008 wijzigt Telfort de Algemene Voorwaarden.

Wat betekent dit voor u?
De wijziging betreft een aanpassing als gevolg van veranderde wetgeving. Er verandert niets aan de kosten van uw abonnement.

Meer informatie
Per 1 december 2008 vindt u de nieuwe Algemene Voorwaarden op onze online klantenservice. Tot die tijd gelden de huidige Algemene Voorwaarden.

Met vriendelijke groet,
Telfort





Ik heb de brief nog niet ontvangen, maar als je van je abbo af wilt dan kan dat altijd bij het wijzigen van de algemene voorwaarden

en de groeten van ppoetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Poetsdoekje

Ik heb de brief nog niet ontvangen, maar als je van je abbo af wilt dan kan dat altijd bij het wijzigen van de algemene voorwaarden

en de groeten van ppoetsdoekje

Niet altijd waar:
Als de oude voorwaarden in streit zijn met de huidige
wetgeving mag de huidige wetgeving niet gebruikt worden om
de contact te ontbinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D_liver
O ja?

Ik ben destijds een contract aangegaan met de destijds geldende algemene voorwaarden, als ik me nu niet kan vinden in de algemene voorwaarden zou ik dus van het contract afkunnen.


Exact !!!

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: youriy
de wijziging betreft waarschijnlijk het volgende: na de minimumtermijn van een abonnement kun je voortaan per maand opzeggen. dus de nieuwe voorwaarden zijn een verbetering.


groet,


Op basis hiervan kan je dus NIET opzeggen, het is namelijk geen verslechtering van de voorwaarden voor de klant.
Wel kan je opzeggen op basis van niet goed werkende diensten alleen moet je hiervan een dossier opmaken, mails bewaren voor het geval dat.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

woensdag 12 november 2008

Consumenten kunnen straks eenvoudiger overstappen naar andere telecomaanbieders. Dat staat in het wetsvoorstel dat dinsdag werd aangenomen door de Eerste Kamer.

 

De nieuwe Telecomwet regelt dat consumenten hun telecomabonnementen (bijvoorbeeld voor internet of voor mobiele of vaste telefonie) straks makkelijker kunnen opzeggen na afloop van de eerste contractperiode. De consument kan dan maandelijks opzeggen in plaats van dat hij of zij ongemerkt voor weer een jaar vastzit aan een abonnement.

Door deze maatregel, die naar verwachting per 1 juli 2009 in werking treedt, wordt overstappen naar een andere aanbieder eenvoudiger. Opgepast dus als uw abonnement begin volgend jaar afloopt! Als u uw telefoon- of internetabonnement niet tijdig opzegt, zit u er ongemerkt weer voor een jaar aan vast... Tenzij u de keus gemaakt heeft voor een provider die op de wet vooruitloopt en bij wie u nu al makkelijk kunt opzeggen!

 

Voorbeelden van gunstige uitzonderingen zijn Het Net, Alice en Ziggo. Bij deze providers zit u er zelfs slechts minimaal een maand aan vast in plaats van een jaar. Ook KPN die de internet(plus bellen)abonnementen onlangs heeft vernieuwd, hanteert na de initiële contractsduur een opzegtermijn van een maand. Heeft u echter een 1- of 2-jarig abonnement voor mobiele telefonie bij KPN, wees dan op uw hoede! Hier geldt een opzegtermijn van drie maanden. Bij Telfort, Vodafone en T-Mobile is dit overigens ook het geval.

 

Bron: bellen.com

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Opgepast dus als uw abonnement begin volgend jaar afloopt! Als u uw telefoon- of internetabonnement niet tijdig opzegt, zit u er ongemerkt weer voor een jaar aan vast... Tenzij u de keus gemaakt heeft voor een provider die op de wet vooruitloopt en bij wie u nu al makkelijk kunt opzeggen!

 

Ik heb het anders gelezen, je kunt je abbo opzeggen mits je de eerste volle periode, en dat is een jaar, hebt volgemaakt.

Dus in jouw voorbeeld wordt het abbo verlengt per 1 januari, maar per 1 juli 2009 kun je het dan per maand opzeggen.

Dus je zit er niet heel 2009 aan vast zoals het artikel suggereert.

 

en de groeten van poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderstaand nog enkele wetenswaardigheden:

 

Wat zijn de veranderingen?

• Artikel 15.1 is gewijzigd i.v.m. de op hand zijnde wijziging van artikel 7.2a TW. Dit betekent dat Tiscali en 12move klanten niet meer, na minimum contractsduur (1of 2 jaar), stilzwijgend verlengd worden, echter per maand kunnen opzeggen.

• Klant kan nu ook via elektronische weg gebruik maken van het annuleringsrecht.

• Artikel 2.25 betreffende duur telefonie overeenkomst is verwijderd omdat in artikel 15.1 wordt verwezen dat voor de klant nu van toepassing is dat tenzij anders in de overeenkomst bepaald is, de klant een abonnement afsluit voor onbepaalde tijd met een minimum duur van 12 maanden.

 

Beleid

Wanneer een verandering in de algemene voorwaarden negatief uitpakt voor de u, bijvoorbeeld bij een prijsstijging, is dat voor u een geldige reden om op te zeggen. Dat is nu niet aan de orde (alle wijzigingen zijn in uw voordeel) en u krijgt dus niet het recht om op te zeggen.

 

--

 

Zie Consuwijzer:

Mijn internetaanbieder heeft de algemene voorwaarden van het contract ineens veranderd. Mag dat?

Nee. Uw internetaanbieder mag niet zomaar de algemene voorwaarden van het abonnement veranderen. Hij moet u eerst precies vertellen wat hij wil gaan veranderen. Dat moet hij minimaal vier weken van tevoren aan u laten weten.

 

Kan ik het abonnement opzeggen als de verandering nadelig voor mij is?

Is de verandering nadelig voor u als consument? Dan mag u het abonnement gratis opzeggen. Doet uw internetaanbieder hier moeilijk over? Zegt hij bijvoorbeeld dat u moet betalen voor het opzeggen? Neem dan contact op met ConsuWijzer.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Poetsdoekje
Citaat:
Opgepast dus als uw abonnement begin volgend jaar afloopt! Als u uw telefoon- of internetabonnement niet tijdig opzegt, zit u er ongemerkt weer voor een jaar aan vast... Tenzij u de keus gemaakt heeft voor een provider die op de wet vooruitloopt en bij wie u nu al makkelijk kunt opzeggen!


Ik heb het anders gelezen, je kunt je abbo opzeggen mits je de eerste volle periode, en dat is een jaar, hebt volgemaakt.
Dus in jouw voorbeeld wordt het abbo verlengt per 1 januari, maar per 1 juli 2009 kun je het dan per maand opzeggen.
Dus je zit er niet heel 2009 aan vast zoals het artikel suggereert.

en de groeten van poetsdoekje


Al geruime tijd is men op politiek niveau bezig stilzwijgende verlenging van contracten aan banden te leggen. Naar mijn weten heeft men bijj KPN hier al eerder op ingespeeld en onlangs zelf uit eigen beweging hier vast dingen in veranderd in haar abonnementsvormen en dat men bij Telfort hier nu in mee gaat is dan denk ik slechts een gevolg van uniformiteit die men nastreeft voor de dochters onder die KPN vlag.

Die stilzwijgende verlengingen horen zo langzamerhand niet meer bij deze tijd. En ook niet bij een bedrijf wat haar klanten respecteerd en serieus neemt vind ik. Dus wat dat betreft heeft men gewoon gedaan wat men mocht verwachten.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wou laats mijn huidige abbo opzeggen toen zeiden ze me dat het net per 8-08 verlengt is met 1 jaar (stil zwijgend) terwijl ik al vanaf 2005 lid ben...

(stilzwijgend op stilzwijgen op stilzwijgend)

en nu niet kan op zeggen pas vanaf 08-2009....

 

kan ik nu wel beroep doen om mijn abbo op te zeggen..?? of moet ik weer gewoon opzeggen per 8-2009..?

 

ik wil er wel vanaf..

waar heb ik recht op..?

AZbox ME 0,4 Tb en Dreambox 500HD met 1,5Tb + netwerk schijven

Popcorn Hour A-110 met 1 Tb Eminent 7071 met 500GB

Dreambox 500HD met 1,5Tb aan netwerk schijven

PS3- nick name JOSSIE-NL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon opbellen en zeggen dat je gaat verhuizen, zo ben ik ook onder mijn contract van @sloom gekomen wink

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Greatone
Gewoon opbellen en zeggen dat je gaat verhuizen, zo ben ik ook onder mijn contract van @sloom gekomen wink


@Home is een plaatselijke aanbieder, als je aangeeft dt je gaat verhuizen naar een UPC gebied kan het zijn dat ze je abonnement stop zetten en niks meer hoort van die lui, zo heb ik dat eens gedaan bij Orange ADSL, gewoon via de email en hen verteld dat ik Orange niet mee kan nemen omdat in het nieuwe gebied alleen glasvezel beschikbaar is. Werdt toen ook steeds stilzwijgens verlengd zonder bericht vooraf en een ongeintereseerde helpdesk.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...