Ga naar inhoud


wie helpt ?


klinkie

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Shit, bij het lezen van het mailtje werd ik zo geëmotioneerd dat ik subbiet de oude ketel, die hier al een half jaar klaarstond voor de ijzerboer, heb ingepakt en op de post gedaan.

Moest wel even voldoende postzegels halen en het pakket staat nu op een pallet bij het postkantoor.

 

Ik heb ook nog even een zak van zolder gehaalt met Oma's oude kleding, het mens is toch al jaren dood en ik vond het een goeie gedachte om nu maar eens schoon schip te maken. De zak van Max komt toch niet meer dit jaar en die mensen kunnen het in ieder geval goed gebruiken.

 

Heb er gelijk het houten been van mijn Opa bijgedaan en het glazen ook dat al jaren tussen de knikkers van mijn jongste zoon zat.

 

Kijk, zo helpen we de medemens. Moet nog ven zoeken naar het gebitje van Oma, maar ook dat zal zijn weg wel vinden.

 

Ik krijg een warm gevoel nu we met z'n allen zo goed bezig zijn.

Zeker als je leest dat ie al sinds 1999 bezig is met "fund raising" voor zijn familie.

Hulde ! voor deze jongen, die tenminste de armen uit de mouwen steekt....!

 

Ik heb stiekum ook 1000 euro overgemaakt, alleen moet mijn vrouw daar niet achter komen, ze zou het immers niet begrijpen.

Die nieuwe koelkast van ons kan best nog wel even wachten. Die deur van het vriesgedeelte hoeft volgens mij helemaal niet dicht te kunnen. Maar je kent ze, vrouwen, altijd wat te mutsen als het gaat om de apparatuur die ze hebben.

 

Straks nog even naar de drogist om een pak TENA ladies te halen en ze kunnen daar lekker de winter door.....

 

:D :D :D :D :D :D :D :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had al wat toiletpapier verzonden.

Ze hebben dus wel een digi.

 

Kreeg net de foto per mail dat het pakketje was aangekomen op het postkantoor.

 

Van de verkoop van alle waterkokers hebben ze een mercedes aan overgehouden.

post-3133-1318259999,4772_thumb.jpg

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satdorus
btw. dit komt ook in Nederland in het echt voor.
Maar gelukkig krijgen de mensen hier die spectaculaire 50 Euro van de pvda.

Er zijn ook plaatsen (Groningen) waar ze een LCD tv krijgen. Alsof een conventionele tv niet goed genoeg is. crazy

Is ook echt een eerste levensbehoefte een tv...
Of de insteek moet zijn dat je zo de reclames van de goedkoopste supermarkten kunt zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Is ook echt een eerste levensbehoefte een tv...
Of de insteek moet zijn dat je zo de reclames van de goedkoopste supermarkten kunt zien.

Erg lang heb je waarschijnlijk niet nagedacht.

Je zit alleen thuis, bent arbeidsongeschikt, met een inkomen waar je net de huur van kunt betalen en kunt eten.
Geld om eens gezellig ergens naar toe te gaan heb je niet.
De krant is erg duur.Neem maar van mij aan dat als je nergens geld voor hebt, dat er bijna geen mensen meer over de vloer komen en mensen je ook vergeten uit te nodigen.
Waar haal je dan de informatie vandaan? Wat is je kontakt met de buitenwereld? Wat zorgt er voor dat je je minder eenzaam voelt?
Ook arbeidsongeschikten (of wat voor reden mensen een uitkering hebben) hebben ontspanning nodig, het is al erg genoeg nergens aan mee te kunnen doen.

De TV is een oplossing dan wel een verlichting van veel problemen.
Dat er dan LCD-TV's worden weg gegeven komt eerder door de enorme prijsdalingen en de eenvoudige reden dat je een CRT met een loep moet gaan zoeken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zijn er tegenwoordig ook al nog goedkopere LCD's dan die van 450 euro, dat is wat ik er maar mee wil zeggen.

Ik zeg niet dat ik die mensen hun tv niet gun, maar het is nogal een bedrag dat uiteindelijk toch weer door de

rest van de gemeenschap moet worden opgehoest waaronder ook werkende mensen die ondanks dat ze werk hebben

amper geld hebben om zo'n uitgaaf te doen. Werken betekent niet automatisch rijkdom.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werken betekent wel die broodnodige sociale contacten.

 

Overigens:

Mensen die werkend financieel het hoofd niet boven water kunnen houden, hebben ook nog mogelijkheden voor financiele tegemoetkomingen bij de gemeente.

Al is dit in elke gemeente anders geregeld.

 

Er is genoeg geld voor bodemlozeput projecten.

Zolang mensen met een miljoenen inkomen nog steeds hypotheekrente aftrek genieten vind ik dat de armlastige ook wel eens een extraatje verdient.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het LCD-TV verhaal van Groningen wordt hier wel even uit z'n verband getrokken hoor.

 

Dit is de zogenaamde witgoedregeling. Indien je langer dan 5 jaar van minimum moet rondkomen kun je een aanvullende eenmalige uitkering krijgen om een duurzaam apparaat aan te schaffen:

wasmachine bijvoorbeeld.

 

Maar we horen graag alleen wat we horen willen.

 

 

 

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...