Satelliet Geplaatst: 15 november 2008 Geplaatst: 15 november 2008 Opletten geblazen. Na een jaar stilte zijn de Chinese clones van de DM500 terug opgedoken in de Belgische supermarkten. Ze zitten wel verpakt in een andere witte doos met een schotel en lnb bij. Deze dozen zijn met plastic banden verzegeld zodat het niet direct opvalt dat er een clone inzit. Op de etikering staat duidelijk de leverancier en Dreambox 500S vermeld. je goedbedoelde, blacklistomzeilende "winkelketens" verwijderd Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet
RobbieT Geplaatst: 15 november 2008 Geplaatst: 15 november 2008 Er zitten bij die firma's waarschijnlijk inkopers die geen idee hebben waarover het gaat. Als één of andere gast ze verteld dat het geen kloon is maar iets anders dan geloven ze dat waarschijnlijk. Hoe kan het anders dat je domweg weer aan zoiets begint? CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Gast Deevie Geplaatst: 15 november 2008 Geplaatst: 15 november 2008 Het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd bij deze winkels. Ze hebben ook zo eens nephandtassen ofzo verkocht.
rommelaar Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 En wat is de prijs van die setjes?Is die een beetje redelijk?Of zijn het gewoon de dreambox prijzen? Als de setjes een stuk goedkoper zijn heb ik er geen moeite mee dat het een cloontje is.Dan kan hij gerust voor de caravan. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Jean-Claude Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 en vooral niet vergeten om de laatste Gemini er in te zetten (op eigen risico dan wel hé) DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Catalán Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 Hoe weet je dat deze clonen zijn? Aan wat zie je dat uiterlijk? Dus zonder deze te openen? grtz DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD Tv Vlaanderen + Canal DigitaalSamsung Plasma PS-50Q92Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]
johnwillem Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 Origineel bericht van: Jean-Claude en vooral niet vergeten om de laatste Gemini er in te zetten (op eigen risico dan wel hé) Ik heb ook al clonen gezien met het mac adres van de dreambox reeks. dus de laatste gemini werk er gewoon op. Dreambox 500s jade3 voor op de camping Dreambox 8000 open PLI VU+ DUO open PLI
Satlook Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 Citaat: Opletten geblazen. Na een jaar stilte zijn de Chinese clones van de DM500 terug opgedoken in de Belgische supermarkten Waarom opletten. Ik vind het allemaal een beetje overdreven, als deze (dream)boxen de supermarkt al halen dan zal deze box ook wel legaal zijn . Hier kan je toch als argeloze consument toch helemaal niets aan doen als zo'n aparaat in je winkel karretje laat glijden DM8000 HD - Newnigma VU+ duo - PLI Triple dragon - PICmod cronbear1 image Echostar 7000 viaccess Gregorian 120 & 90 cm Visiosat bisat
chukky2 Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 ik heb er zo al vele gekocht Zijn gewoon zeer goede toestellen. Wat kan mij het schelen ,als het werkt en je betaald er de helft voor zou je gek zijn
RobbieT Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 Ik snap deze insteek totaal niet. We hebben hier allemaal een box voor de hobby. Dream zal de ontwikkelingskosten terug moeten verdienen met de verkochte exemplaren. Als er minder boxen verkocht worden dan moet er óf meer per box aan ontwikkeling worden betaald, óf Dream gaat kapot. Die Kopinezen zullen zelf met niks nieuws komen waar je wat aan hebt, die kopiëren alleen. Door imitatie boxen te kopen hou je deze handel in stand en gebeuren er een aantal dingen die voor Dream schadelijk zijn: 1. Ze lopen inkomsten mis, tot er geen budget voor nieuwe ontwikkelingen meer is. 2. Hun goede naam gaat kapot door de slechte kwaliteit van de klonen en het gebrek aan garantie hierop. Die box kost de helft omdat er bespaart wordt op de kwaliteit van de onderdelen en ten tweede omdat die Chinezen geen ontwikkelingskosten hoeven terug te verdienen. Als ze die dingen nou onder een andere naam uit zouden brengen zodat voor iedereen duidelijk zichtbaar zou zijn dat het om klonen gaat zou ik minder moeite mee hebben. Alleen op deze manier worden er ook een hoop mensen opgelicht die voor teveel geld een nepper kopen terwijl ze dat niet weten. Wat mij betreft is er dus helemaal niks positiefs aan die klonen, en ik lach me dus rot als Dream weer met een of ander bom komt om die krengen om zeep te helpen. Rot voor de mensen die zonder het te weten een kloon hebben gekocht, maar voor de rest gewoon een risico wat je neemt en waar je niet eens over mag zeuren. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Gast jozy Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 Ach komop, ontwikkelkosten voor de DM500 zijn er allaaaaaaaang uit. 200 ballen vragen voor een doos dat al jaren oud is met technologie van way back vind ik echt belachelijk. Ze waren er als eersten bij en hebben zich genesteld net als microsoft dat gedaan heeft en nu proberen ze dik geld te verdienen. Als ik een kloon kan krijgen zou ik die geheid nemen, dan drukken ze maar de prijs. De kwaliteit is identiek want zowel dream als die clones worden in China gemaakt direkt dan wel indirekt dus daar geloof ik geen zak van. Andere ontvangers bieden gelijkwaardige of betere kwaliteit voor een veel lagere prijs en die ontwikkelen ook hardware dus dream kan het ook. Ik lig er niet wakker van en ben ook niet bang dat als dream er niet meer is dat onze hobby dan stopt, in tegendeel, et zal alleen een nieuwe impuls krijgen en misschien is dat ook wel nodig gezien de ontwikkelingen van Dream laatste tijd (DM8000.......)
Catalán Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 Daar ben ik het met jou volledig mee eens DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD Tv Vlaanderen + Canal DigitaalSamsung Plasma PS-50Q92Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]
Satelliet Geplaatst: 17 november 2008 Auteur Geplaatst: 17 november 2008 Spijtig genoeg verkopen ze die aan de volle pot van 237,00 Euro Wel een belabberd schoteltje bij (t.w.v. 2 euro inkoop). Dit terwijl de Chinese box maar 40 euro aan inkoop kost. Dat de boxen even goed werken, kan ik op Chukky antwoorden: "Forget it" Deze zijn wel inferieur van kwaliteit en vertonen vele gebreken als je het toestel ten volle wil benutten. Als je die prijs betaalt dat ben je bedot. Maar de meeste kijken niet verder dan hun neus lang is. Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet
RobbieT Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 De DM500+ waardoor de DM500S is vervangen is niet vergelijkbaar met de klonen waar jullie het over hebben. Dat Dream in die tijd niks gedaan heeft is daarmee gelijk van tafel. Het soort mensen dat dit roept is hetzelfde soort die alleen maar in cardsharen geïnteresseerd zijn om goedkoop te kijken en dus geen lokale kaart hebben. Kom hier op het forum niet klagen als je imitatiebox stukgaat, ook niet als dat door toedoen van Dream zou zijn. Dream heeft dan simpelweg datgene terug genomen wat van hun was. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Gast jozy Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 De DM500+ is niets anders dan een 600PVR zonder harde schijf aansluiting. Dit hebben ze ook niet gedaan om een betere box te maken maar puur omdat de clones zo goed waren en identiek aan het origineel dat ze de 500s gecancelled hebben en daarvoor in de plek een 500+ hebben ingezet.
Aanbevolen berichten