Ga naar inhoud


[9000 ] Afspelen van opgenomen bestanden lukt niet altijd


esreverse

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Als ik via EPG of handmatig een schema in stel voor op te nemen kan ik van sommige zenders (sbs6 rtl7) geen files afspelen. Ik zie dat er wel iets is opgenomen maar krijg de melding Notice, End of file (einde bestand) als ik het wil afspelen. Als ik handmatig opneem, dus alleen op rec duwen dan gaat het goed.

 

ik heb 2 tuners, interne harddisk en draai NLB8421

 

nog meer mensen met dit probleem en misschien een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik 1 tuner weggooi in de configuratie dan werkt alles prima behalve dan dat ik de box niet meer kan gebruiken als ik aan het opnemen ben. Daarom had ik juist 2 tuners gekocht......

 

Aangezien dit probleem bij meerdere images speelt zal het probleem ergens in de hardware of originele software van DGS moeten zitten welke als basis dienen voor SIF, CLI en NLB.

 

Het NLB8412 draait overigens perfect! Moest wel een factory reset doen na het uploaden om beeld te krijgen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 900HD en het zelfde end of file issue. Ik kan in ieder geval het reproduceren, door twee programma's welke op dezelfde zender achter elkaar worden uitgezonden op te nemen. De laatste is dan altijd end of file. Het opnemen is niet echt betrouwbaar, maar ik ben verder meer dan tevreden over het apparaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo,

 

Ik wil nog even terugkomen op het einde bestand / end off file probleem. Als je gaat zappen tijdens het opnemen dan kun je de opname daarna vaak niet meer afspelen. Wie heeft hier ook last van en eigenlijk wie niet met welke Image. Het gaat om de IPBOX9000 met 2 tuners. Ik gebruik NLB 8320

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet er de laatste nlb er maar eens op (8873)en gebruik de interne kaartlezer samen met de mg-launcher (zit er allemaal al ingebakken)dan zijn jouw problemen waarschijnlijk verleden tijd.

De laatste versie loopt als een zonnetje, twee kanalen ongecodeerd opnemen en een derde kijken no problem (in ieder geval hier met 2 tuners en duo lnb met 2 kabels), langer dan 2 uur opnemen no problem.

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Enige wat soms nog mis gaat is een opname bekijken en als dan een geplande opname start. Soms wil ie dan nog wel in paniek raken.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik deze

CubeRevo nlb svn8833 v1.27

 

daar de laatste nogal wat problemen heeft ( 8837 ) zoals

- Video player werkt niet meer

- Mp3 en Photoplayer ook niet

- Sommige HDD gaan niet meer in sleepstand

- Schokkende beelden op SD en HD

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de 8873 er nu inzitten. Ziet er veelbelovend uit maar mijn bovenste cardreader doet het niet goed (no boxkey) en kan op deze kaart dus niets ontvangen. (Ik heb 2 kaarten dus ook 2 cardreaders nodig). Als ik naar de kaartstatus kijk hebben ze meerdere users aangemaakt in deze image. Zouden ze de 2e kaartlezer 'misbruiken' om het opname probleem te omzeilen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

nee, die meerdere users zijn nodig om met mgcam launcher meerdere mgcam instances af te trappen zodat meerdere decodeer opdrachten tegelijk kunnen gebeuren.

 

Er wordt overigens door meerdere mensen gemeld dat die mgcamlauncher niet helemaal correct werkt met 8873, zelf ben ik weer terug bij 8833 omdat in 8873 de videoplayer niet beschikbaar is als je opnames hebt gepland.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn beide kaartlezers doen het hier prima (conax-noorwegen en seca2-nl), welke kaart gebruik je en zit je kaart in de kaartlezer bij het booten?

Je kunt ook de 'herkenningstijd' voor de kaart instellen (ik heb deze op 15sec. staan)bij het lnb-panel

En in je webif staat je config. op beide kaarten gebruiken?

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: esreverse
dank voor je uitleg. Werkt bij jou de bovenste cardreader wel?


zoals ik al eerder had gezegt de laatste firmware heeft wat problemen ( 8837 ) zoals

- Video player werkt niet meer
- Mp3 en Photoplayer ook niet
- Sommige HDD gaan niet meer in sleepstand
- Schokkende beelden op SD en HD
- EPG verdwijnt naar kijken opname ( coldboot nodig om terug te krijgen )

Om op je vraag terug te komen of de bovenste cardreader werkt
heb je al eens gekeken of je beide hebt ingeschakeld ?

via PCEditor inloggen bij Relook Web Interface dan naar EMU en dan op Change NewCS Config klikken
totdat beide cardreaders zijn geactiveerd , even opnieuw opstarten ( coldboot ) en nu zouden ze moeten werken
Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk mss eens via webif of je wel beide cardreaders hebt aanstaan.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

vergeet wat ik heb gezegt dit gaat niet via webif je kunt dan alleen upper of lower selecteren

je moet het handmatig doen via newcs.xml en dit aanpassen

 

van dit

 

Code:
<newCSconfig>        <readers name="Card Readers">                <device>                        <name>Card no boxkey</name>   <----------------                        <type>sci</type>                        <mhz>357</mhz>                        <node>/dev/sci0</node>                        <export>yes</export>                        <enabled>yes</enabled>                        <blocksa>No</blocksa>                        <blockua>No</blockua>                        <blockga>No</blockga>                        <PTShandshake>no</PTShandshake>                        <crypto-special>no</crypto-special>                        <carddetect>yes</carddetect>                        <newcamd_port>32100</newcamd_port>                        <priority>round</priority>                </device>                <device>                        <name>Card boxkey 0000000000</name>                        <type>sci</type>                        <mhz>357</mhz>                        <node>/dev/sci1</node>                        <export>yes</export>                        <enabled>yes</enabled>                        <blocksa>No</blocksa>                        <blockua>No</blockua>                        <blockga>No</blockga>			<boxkey>0000000000</boxkey>			<rsa>0000000000</rsa>                        <PTShandshake>no</PTShandshake>                        <crypto-special>no</crypto-special>                        <carddetect>yes</carddetect>                        <newcamd_port>32101</newcamd_port>                        <priority>round</priority>                </device>

 

naar dit

 

Code:
<newCSconfig>        <readers name="Card Readers">                <device>                        <name>Card boxkey 0000000000</name>   <----------------                        <type>sci</type>                        <mhz>357</mhz>                        <node>/dev/sci0</node>                        <export>yes</export>                        <enabled>yes</enabled>                        <blocksa>No</blocksa>                        <blockua>No</blockua>                        <blockga>No</blockga>                        <PTShandshake>no</PTShandshake>                        <crypto-special>no</crypto-special>                        <carddetect>yes</carddetect>                        <newcamd_port>32100</newcamd_port>                        <priority>round</priority>                </device>                <device>                        <name>Card boxkey 0000000000</name>                        <type>sci</type>                        <mhz>357</mhz>                        <node>/dev/sci1</node>                        <export>yes</export>                        <enabled>yes</enabled>                        <blocksa>No</blocksa>                        <blockua>No</blockua>                        <blockga>No</blockga>			<boxkey>0000000000</boxkey>			<rsa>0000000000</rsa>                        <PTShandshake>no</PTShandshake>                        <crypto-special>no</crypto-special>                        <carddetect>yes</carddetect>                        <newcamd_port>32101</newcamd_port>                        <priority>round</priority>                </device>

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...