Ga naar inhoud


Gestoord-actie


Pjotrb

Aanbevolen berichten

Leuk zo'n actie maar CD vertelt er voor het gemak niet bij dat ook satellietontvangst niet altijd storingsvrij gaat, ik noem zo maar een paar dingen:

 

- Onweersbui of hevige regen

- Hevige sneeuwval en sneeuw op de schotel en/of LNB

- Dect-telefoons (van je zelf of van de buren)

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe vaak valt hij uit door slecht weer? Bij mij kan je dat op 1 hand tellen. Alleen met zware onweer en regenval kan hij inderdaad even uitvallen.

 

Hevige sneeuwbuien komen in Nederland bijna nooit voor. Als je de schotel goed uitricht, dan zijn de problemen het kleinst. Als ik het in minuten bekijkt dan heb ik ca 10 minuten per jaar geen beeld. Ik kan je vertellen, uitval bij UPC, Ziggo, KPN, Tele2 is misschien meer. Dus ik snap het probleem niet?

 

Satellietontvanger: Strong SRT6850 & Nokia 9302.

Schotel: Visiosat Astra 19,2, Astra 23,5, Astra 28,2 en Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pjotrb
Leuk zo'n actie maar CD vertelt er voor het gemak niet bij dat ook satellietontvangst niet altijd storingsvrij gaat, ik noem zo maar een paar dingen:

- Onweersbui of hevige regen
- Hevige sneeuwval en sneeuw op de schotel en/of LNB
- Dect-telefoons (van je zelf of van de buren)


Bij de cabelboer is het ook niet altijd vlekkenloos.
Ik heb bij "ISH" gewerkt kabelboer in NRW Duitsland. Deze noemt nu Unitymedia.
Daar is ook eens een totaal uitval geweest door een voorbij komend onweers buitje. In Kerpen, Michael-Schumacher-strasse 1 (spijtig genoeg kan je het schotel parkje nog niet zien op Google Earth) worden de feets ontvangen met schotels van 3 tot 6 meter grote. Dus "sice does not matter" als je over de schotel spreekt, maar wel als je over het voorbij komend wolkje spreekt.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pjotrb
Leuk zo'n actie maar CD vertelt er voor het gemak niet bij dat ook satellietontvangst niet altijd storingsvrij gaat, ik noem zo maar een paar dingen:

- Onweersbui of hevige regen
- Hevige sneeuwval en sneeuw op de schotel en/of LNB
- Dect-telefoons (van je zelf of van de buren)



Nou wat het weer betreft zelden problemen ,alleen bij echt extreem weer regen sneeuw .
Wat de dect telefoons betreft ,deze gebruik ik ook heb er meerdere in huis staan op diverse plaatsen hebben ook nog nooit problemen gegeven is misschien merk afhankelijk.

Ik ben het met jou verhaal dus niet eens en wel met de andere reageerders want wat je over het algemeen hoort en wat ik zelf ook wel zie bij anderen is die kabelshit helemaal niet om aan te zien dus doe mij maar de schotel.


Groeten Tijgertje. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de discussie hebben velen hier vorige week toch wel enige last van de sneeuw gehad. En ja, jullie hebben gelijk dat er bij de kabel ook wel het nodige aan de hand is, ik ben er ook niet voor niets weggegaan, maar 100% ongestoord is satelliettelevisie nu ook weer niet.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gert30

Hevige sneeuwbuien komen in Nederland bijna nooit voor. Als je de schotel goed uitricht, dan zijn de problemen het kleinst.


Vraag me altijd af hoe die Multytenne van 45 cm het 's winters
doet in de Beierse Alpen. eek

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pjotrb
Gezien de discussie hebben velen hier vorige week toch wel enige last van de sneeuw gehad.

Inderdaad, bij Ziggo waren een hoop zenders uitgevallen. Gelukkig had ik gewoon beeld met de schotel. smile

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet anders als problemen gehad met zowel de kabel en met digitenne. Ik was 1 van de eerste met digitenne en later met kpn digitale TV. Op den duur werd het steeds slechter. Als ik nu digitenne probeer te kijken dan hikt deze minimaal 1 maal per 10 minuten. En ik woon toch wel zo'n 500 meter van de zendmast af en het komt ook met vol signaal binnen. De problemen die ik heb gehad met casema zal ik maar over zwijgen omdat ik met er nog druk over kan maken. Ik heb vorige week met de sneeuw wel iets gemerkt. Ik had minder volle signaal en kwaliteitsbalkjes. Maarja er zat dan ook een behoorlijk pak sneeuw aan mijn schotel. Ondanks dat ik nog gewoon beeld had toch maar even een borsteltje uit het raam en de schotel schoongemaakt. Dus wat mij betreft heeft CD eindelijk eens gelijk smile

Topfield 7700HSCI 250GB USB HDD

Topfield 4000PVR

Maxdigital 225 COMBO

CD Familie + HD

Wave Frontier T55 - 2x Alps Single (A2+HB)1x Inverto single (A3) 1x Alps dual (A1)

Maximum Digitality DiSEqcC 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tazmanius
Ik heb niet anders als problemen gehad met zowel de kabel en met digitenne. Ik was 1 van de eerste met digitenne en later met kpn digitale TV. Op den duur werd het steeds slechter. Als ik nu digitenne probeer te kijken dan hikt deze minimaal 1 maal per 10 minuten.

Dat is niet zo erg.. Ik mag blij zijn als het bij 1x per minuut blijft.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de ontvangst via CD hoor je mij niet mopperen.Storing heb ik maar zelden.En het blijft natuurlijk de techniek die de boel wel eens in de steek laat.

Dat ze zelf zeggen dat ze gestoord zijn???Daar ben ik het niet helemaal mee eens.Ik vind ze meer uitgekookt.

Bij mij hebben ze nog nooit iets weggeven.

Moest een sat ontvanger kopen,moest een schotel kopen,moest een lnb kopen,moest een smartkaart kopen voor een absurt hoge prijs voor zo'n ijskrabbertje.En toen ik dat allemaal had mocht ik een abbo nemen bij ze.

Als dank kreeg ik enige maanden later te horen dat ik wel even een dubele lnb moest kopen omdat ik anders het hele pakket niet kon ontvangen.Ga je je wel afvragen wie er gestoord is.

Maar er is inderdaad overal wel iets wat niet lekker gaat.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om over een stormpje maar niet te spreken.

Maar ach je moet wat doen om klanten te krijgen.

 

Het is altijd makkelijk om de problemen van je concurrent te benadrukken.

Wat dacht je als kpn met zo een soort reclame zou komen,die hadden meer punten om cds aan te vallen als andersom.

 

Heb ik al een goede slagzin voor kpn "zelfs een leek kan het".

 

Ik heb ze alledrie dus ik weet waar het over gaat,kabel,digitenne en sat.

 

Nee cds heeft mij nooit kunnen bekoren,als je zo met klanten omgaat.........!!!

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och ja elke aanbieder heeft wel wat. De kabel heeft mijns inziens qua zenderaanbod een grote inhaalslag gemaakt ten opzichte van CDS en hun pakketten.

 

Voor mij is de schotel storingsvrij tv kijken, ook met dect en wifi aan. Alleen laatst wat sneeuw van de lnb moeten afvegen, als dat alles is

Kathi UFS910 TitanNit

VU+ Duo Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die reclame slaat ook nergens op...

 

Als je het een dag naast elkaar laat draaien heeft CDS/TVV vaker blokjes als digitenne.

Kijk maar eens als een programma overschakeld naar de reclame... dan heeft CDS toch 4 x per uur blokjes.

 

Zoveel brommers komen hier echt niet voorbij in een uur.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MagicOnline
Die reclame slaat ook nergens op...
Als je het een dag naast elkaar laat draaien heeft CDS/TVV vaker blokjes als digitenne.


Weet je wel zeker dat je apparatuur geen mankementen vertoont?
Schotel goed ingesteld? CAM die softwarematig kan haperen?
Bekabeling ok?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Leuk zo'n actie maar CD vertelt er voor het gemak niet bij dat ook satellietontvangst niet altijd storingsvrij gaat, ik noem zo maar een paar dingen:

 

- Onweersbui of hevige regen

- Hevige sneeuwval en sneeuw op de schotel en/of LNB

- Dect-telefoons (van je zelf of van de buren)

 

Ik ben geen CDS vriend hoor...integendeel, maar wat loop je hier uit je nek te lullen. :D

Dat er bij bepaalde weersverschijnselen storingen zouden kunnen optreden, daar kan CDS niks aan doen.

 

- Onweersbui of hevige regen

Valt wel mee hoor. En ga er maar van uit dat als het echt tekeer gaat, de kabelmaatschappijen met dezelfde problemen te kampen hebben.

 

- Hevige sneeuwval en sneeuw op de schotel en/of LNB

Dat komt inderdaad veelvuldig voor in Nederland.

 

- Dect-telefoons (van je zelf of van de buren)

Gebruik goed afgeschermde kabel en zet je telefoon niet boven op de ontvanger. Waarom heb ik daar nou helemaal geen last van?

 

Het lijkt wel alsof de wereld onder gaat als er eens een keer een beelduitval is. Sjonge jonge...er zijn echt wel ergere dingen in de wereld om je druk over te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...