Ga naar inhoud


[All] Met welke cam kan ik 2 zenders tegelijk decoderen?


WIWA

Aanbevolen berichten

Ik wou graag weten met welke cam ik 2 zenders tegelijk kan decoderen. Ik wil namelijk 1 zender kunnen kijken en een ander ongecodeerd opnemen. Heb een aston dual cam met originele smarcard van canaldigitaal, maar die kan dat niet.

Heb ook nog een axas 2 module, maar die opent niets, misschien dat met andere software die axas nog wil werken?

In ieder geval graag welke cam het zonder problemen 2 zenders tegelijk kan decoderen met de originele smartcard?

Link naar reactie
Delen op andere sites


De ontvanger moet hiervoor voorzien zijn van een zgn. Bitstream-merger. Helaas zijn die niet op de markt (voor zover ik weet). Er is ooit een tuner van Opentel en Hirschmann geweest die een bitstream-merger had.

 

Multidescrambling voor Mediaguard wordt ondersteund door de Aston (met groene led) en de Powercam.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom? De CAM kan het toch aan? Alleen jouw receiver niet.

In diverse kopstations staat de Aston netjes twee kanalen weer te geven.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zo vreselijk duur kan het volgens mij ook niet zijn, als je bedenkt dat alle Kabel-PVR's het dus wel kunnen. Ze doen dit dan wel via de embedded Irdeto kaartlezer die erin zit... maar dat lukt dus prima.

Ik vind het ook jammer dat dit blijkbaar bij satelliet een probleem is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een embedded kaartlezer is een ander verhaal, aangezien er dan geen data naar een externe decoder (CI) moet.

 

Je moet het zo zien:

 

2 kanalen zijn twee bitstreams. Om die door één decoder te laten verwerken heb je een apparaat nodig die de twee datastromen combineert (merger). Bij een embedded kaartlezer wordt dit overgeslagen omdat het door de DSP zelf wordt afgehandeld.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dat is interessant!! Dus zou je in principe met de technisat HD S2 PVR die een embedded conax heeft 2 kanalen ongecodeerd moeten kunnen opnemen uit bijvoorbeeld het canaldigital Sverige pakket (uiteraard met geldige kaart) ??

Als dit echt zo is, is dat een ontzettend voordeel voor deze ontvanger!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...