Ga naar inhoud


lnb 9 aansluiten?


roland

Aanbevolen berichten

Heb hier een emp-centauri switch (p.168v2) waarop 8 lnb's zijn aangesloten. werkt prima. Zou er graag een 9de lnb aanhangen, wetende dat uitbreiden tot 32 mogelijk is. Lukt me niet, heb op de 7de ingang kabeltje gezet met een 4way diseqc-switch, zonder resultaat, op 1ste lnb ingang geen probleem, maar verder kom ik niet. Iemand raad? Werkt een disceqc-switch wel in dit geval? Vast dank voor de tips.

 

Feeds worden ontvangen met Azbox HD Premium + Schotel Laminas 120

Link naar reactie
Delen op andere sites


moet dat geen uncommitted zijn ?

 

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou me niet verbazen, krijg af en toe beeld via de 2de of 3de lnb ingang, maar bij het zappen springt de switch terug naar lnb 1. Toch graag zekerheid alvorens op zoek te gaan naar een uncommitted switch.

Feeds worden ontvangen met Azbox HD Premium + Schotel Laminas 120

Link naar reactie
Delen op andere sites

h**p://www.labgate.info/switches%20and%20motors.htm.

Allerlei schemas als je vervangt door tt.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt op de site mooi schema gevonden voor mijn probleem. Snel opgelost dacht ik, maar 22 khz switchen (22 khz tone-switch) blijken hier in belgie niet meer (moeilijk) vindbaar.

Weet iemand soms een zaak waar die dingen nog te koop zijn. Heb al heelwat gebeld en gegoogled. Zonder resultaat. Groetjes

Feeds worden ontvangen met Azbox HD Premium + Schotel Laminas 120

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk eens op Eb*y.de en zoek 22 khz.Stuur dan een mailtje naar de verkoper of hij wil opsturen naar Belgie en wat het kost.Je zal versteld zijn als ze het doen hoe snel je ze hebt.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: roland
Bedankt op de site mooi schema gevonden voor mijn probleem. Snel opgelost dacht ik, maar 22 khz switchen (22 khz tone-switch) blijken hier in belgie niet meer (moeilijk) vindbaar.
Weet iemand soms een zaak waar die dingen nog te koop zijn. Heb al heelwat gebeld en gegoogled. Zonder resultaat. Groetjes


Ik ben bang dat dat (22kHz switch) niet gaat werken.
die schakelt n.l. om als hij een 22kHz signaal aangeboden krijgt , en dat is altijd het geval als je naar een kanaal kiest dat op een freq. van 11.600 of hoger ligt .

Uncommitted is het toverwoord , zet zo'n 2/1 (of 4/1) diseqc-switch vóór die 8/1 .

Moet je ontvanger wel de dubbele diseqc instellingen ondersteunen (A-A) (A-B) e.d.

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je koopt de nieuw op de markt zijnde 10/1 switch van SAB, wordt standaard afgeleverd in disecq mode 1.1 incl waterdichte behuizing.

 

Prijs technisch zit op op hetzelfde niveau als de 8/1, heb um hier nu 2 dagen ertussen werkt fantastisch :D

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Probleem 9de lnb opgelost, de satconn disecqc 1/10 is gemonteerd.Grootste werk was de 9 kabels bevestigen. Zapt snel en zonder problemen. De ontvanger is een vantage 221. Nu nog een sateliet zoeken voor op 10 aan te sluiten. Leuk speelgoedje,

Feeds worden ontvangen met Azbox HD Premium + Schotel Laminas 120

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...