Crazy Sat Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 Hello, heb me zojuist een dm800 aangeschaft en heb hier tevergeefs gezocht naar een oplossing. Indien er een draadje hierover toch moest bestaan sorry. Zo , in de flash staat de CVS rel.24 - Sep 12 2008. Gezien ik wil werken met de gemini op een usb stick werd er na wat speurwerk mij voorgesteld om er de OoZooN image in de flash te zetten. Dus de laatste versie gedownload (OoZooN CVS full 29 11 2008) en die geprobeerd erin te zetten met de "browser" manier. Alles lukt prima , dus stand bye knop ingeduwd , power aan , en met mozilla/firefox verbinding gemaakt naar het ip adres die op het display komt . Krijg de website voor de firmware upgrade en ik kies mijn OoZooN image , als ik op upload duw krijg ik langs geen kanten een verbinding ( al meerdere keren herstart enz...) Dan maar even geprobeerd om serieel te flashen met dreamup 1.3.3.1 . Ik krijg verbinding ( loader wordt ingeladen ) echter wanneer ik op flash duw krijg ik het bericht Calculating checksum. En alles blijft hangen ( zelfs na een halfuur ). Dus op deze wijze gaat het ook niet. Kan iemand mij op het goeie pad helpen om die box te kunnen flashen naar de OoZooN image. ? Gr. feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
Crazy Sat Geplaatst: 20 december 2008 Auteur Geplaatst: 20 december 2008 Nog niemand een oplossing ? Heb nochtans de juiste handleiding toegepast ( bij bijlage ).Alles gaat goed tot bij het uploaden van nfi image , vanaf dan blijft de browser verbinding zoeken doch zonder succes . Zowel met Mozilla/Firefox als IE . Flashing a new firmware.doc feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
theparasol Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 serieel moet altijd lukken al duurt het ongelukkig lang. Zorg ervoor dat in dreamup network uitgevinkt staat en dan moet het lukken. mbt netwerk flash mislukt over de webpage. Gebruik je een orginele fabrieksnetwerkkabel of zo'n zelfgeknipt verhaal? Kortom probeer eens een andere kabel ter test!
Crazy Sat Geplaatst: 20 december 2008 Auteur Geplaatst: 20 december 2008 Code: serieel moet altijd lukken al duurt het ongelukkig lang.Zorg ervoor dat in dreamup network uitgevinkt staat en dan moet het lukken. netwerk staat uitgevinkt en zoals gezegt begint die normaal te connecteren met de box , dus image ophalen , flash starten , loader wordt geladen , en er komt calculating checksum , heb reeds meer dan een half uur gewacht maar er gebeurt niets verder. Of is zo een lange wachttijd normaal bij serieel flashen ? Code: mbt netwerk flash mislukt over de webpage. Gebruik je een orginele fabrieksnetwerkkabel of zo'n zelfgeknipt verhaal? Kortom probeer eens een andere kabel ter test! Heb hier op mijn bureau 2 PC draaien beiden werken vlekkeloos met een netwerkkabel naar de router hier vlakbij . Dus ik heb een van die netwerkkabels gebruikt op de box omdat hier in mijn bureau ook mijn TV staat en mijn coax binnenkomt. Dus de netwerkkabel moet gewoon goed werken. feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
Gast info Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 ook al vanaf een andere locatie geprobeerd??Je hebt 2 pc's staan las ik.. Compoort settings staan correct? Gr.Info
Tonskidutch Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 OoZoon flasht z'n bakkies met een heel andere browser. full gaat niet met de standaard mozilla en/of internet explorer bestaat al een extensieve berichtendraad over bij IHAD bovendien zou je toch veel beter af zijn met lean. dan kun je naar wens alle plugins bijladen die je ECHT nodig denkt te hebben chiao Citaat: es gibt opera auch für windows, der ist auch kostenlos und vieles, was die anderen browser heute so können, haben sie von opera gelernt, z.b. das tabbed browsing Augenzwinkern __________________ mfg OoZooN opera Empire State Of Mind (part II) broken down Alicia Keys
theparasol Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 Je upload toch wel een .nfi bestand? Serieel flashen duurde op mijn dream600pvr langer dan een halfuur, ik ga er vanuit dat een 800 flash nog groter is dus dan zou het nog wel een keer zo lang kunnen duren. Er zijn echter met wat oudere dreamup versies problemen met precies jouw type dreambox geweest. Jij gebruikt 1.3.3.1 echter 1.3.3.4 is reeds beschikbaar! Hier vind je trouwens altijd de laatste versie: http://www.dream-multimedia-tv.de/download/DreamUP.zip
Crazy Sat Geplaatst: 20 december 2008 Auteur Geplaatst: 20 december 2008 Ok is gelukt. Na de reactie van Tonskidutch even IHAD en OoZooN bezocht en ondanks mijn ietwat gebrekkig Duits kon ik wel verstaan om de lean versie te gebruiken en niet de full versie. Dus zelfde procedure gevolgd maar nu met de lean versie . Draait nu reeds met de laatste OoZooN CVS in de flash Nu nog de gemini 3.90 op de usb en hopelijk draait dan alles lekker met gemini. Met dank Tonisdutch voor de tip. feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
Tonskidutch Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 met de meeste respectvolle eerbied voor gemini.... ik heb geen enkele enigma2 van hun goed draaiende gekregen op de dm 800 Ik was gestart met Ronaldd ++ toen OoZoon ++ dan BA en combinaties van Pli LT Gemini Schaedelmeister maar ook in 't flash is Gemini op je dm 800 niet je voorkeur. maar dat is mijn ervaring. ik kan (nu die elders staat) de dm800 enkel met Ronaldd en OoZoon prettig gebruiken. chiao Empire State Of Mind (part II) broken down Alicia Keys
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen