Ga naar inhoud


[800]Te vaak SID NOT FIND IN PAT


Gast Merkedesch

Aanbevolen berichten

Zo had ik hem ook ingesteld, en het werkte een paar weken. Nu ineens na een reboot werkt het niet meer. Om gek van te worden.

 

Wat bij mij hielp was eerst een zender kijken op de Astra 23, en dan Astra 19 dan had ik ineens wel beeld. Helaas dat truukje werkt nu ook niet meer. Had gisteravond beeld, het duurde alleen erg lang voordat ik beeld had (2 a 3 seconden) dus snel zappen is er niet bij. En dat was wel anders in het begin.

 

Ik denk er hevig aan dit apparaat te verkopen, wat een bagger zeg. Eerst het HD probleem en nu dit.

 

Ik heb de diverse forums doorgelezen, maar geen oplossing gezien.

een sat groet van

 

Hobby Robby

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Bij mij opgelost door volgende te doen:

 

Ga naar [instellingen] [Zenders zoeken] [Tuner configuratie]

Selecteer [TunerA] en neem de volgende settings over:

 

Configuratie modus: geavanceerd

Satelliet: Astra (19.2E)

Spanningsmodus: Polarisatie

Tone modus: Band

LNB: LNB 1

DiSEqC-modus: 1.0

Toneburst: geen

Comitted DiSEqC comm. AA

Snelle DiSEqC: nee

Herhaal sequence: ja

Commando volgorde: committted, toneburst

LOF: Universeel LNB

Verhoogd voltage: nee

 

Voor de andere koppen selecteer juiste kop en satelliet b.v.

Hotbird (13.0E)

LNB 2

AB

 

Astra/Eurobird (28.2E)

LNB 3

BA

 

Astra 3A (23.5E)

LNB 4

BB

 

Tuurtje

 

@Tuurtje, Bedankt voor de Tip! deze instellingen werken inderdaad beter dan die andere, de melding komt nog wel maar een heel stuk minder.

 

Citaat:
Zo had ik hem ook ingesteld, en het werkte een paar weken. Nu ineens na een reboot werkt het niet meer. Om gek van te worden.

 

@rsjmeijer ,

Gek dat het niet blijft werken, ik hoop dat ik meer succes heb ermee.

 

groeten

 

 

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
na een reboot werkt het niet meer.

 

ja nadat je een stekker uitgetrokken hebt ...?

 

of nadat je een nette shutdown/schakel nu uw dreambox uit

hebt gedaan

 

settings willen wel blijven staan als de dreambox een volwaardige shutdown krijgt, dus settings worden opgeslagen.

 

chiao

Ready Baby

Jeanne Added

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rsjmeijer
Tonski,

Na een nette reboot. De stabiliteit van deze ontvanger is nog ver te zoeken. Ik haal de 500 maar weer van zolder om de rest van het gezin tevreden te stellen.


Nou, ik heb hier ook de DM800 maar ik kan echt niet zeggen dat de box zodanig instabiel is dat ik er mijn oude dm ontvanger voor terug wil zetten??

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook geen problemen en SID not found in PAT melding is verdwenen met PLi Jade2 en het tip in dat topic.

Geloof iets met sequence op Ja en Herhaling op 1 dat de problemen zijn verholpen.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MySat
Hier het zelfde probleem. Gekke is wel dat bijv zenders die eerst nergens last van hadden (BBC1-4, ITV1-4) nu enkele wel een probleem hebben.

Overigens heb ik altijd gewoon beeld nadat de melding weg is. Inmiddels met de plugin de aanpassing naar 130 gedaan, echter dat heeft geen resultaat opgeleverd. Heb besloten om het DreamForum maar te blijven volgen. Toch gek dat anderen erg geen last van hebben... Het is toch niet aan het type tuner gerelateerd ?


Toch even aan het spelen geweest met de disceq repeats (staat nu op 3). Wilt het niet geloven maar tot op heden lijkt het verdwenen. Wat een verschil...... Zeg natuurlijk niet dat het ergens anders wel werkt, maar je kunt het in ieder geval proberen

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine verbetering maar niet opgelost.

 

Schakelt nu wel naar zenders met deze melding. Overdag kon ik niet van Astra 1 naar BBC 3 en 4 schakelen dat moest dan via ITV of BBC 1 of 2 doen en als ik eenmaal op Astra 2 zat dan kon je wel naar deze zender.

 

Ik heb wel het idee dat het wat minder snel gaat. Ervaren jullie dat ook.

SimCat

 

ET9000 Open PLI

DM800 Open PLI

DM500 Open PLI

Visiosat Astra 1+2+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb de image er maar eens weer opnieuw ingezet (gemini), en met dezelfde instellingen werkt het nu ineens wel... zucht. Hoezo stabiel, ja de instellingen zijn echt hetzelfde.

 

Is het jullie al opgevallen dat als je het ipadres van de box wijzigd, hij toch echt een reboot nodig heeft? Software doet anders overkomen.

 

Ik heb mijn 500 er maar naast gezet, want anders is de rest van de fam. niet te harden.

 

 

een sat groet van

 

Hobby Robby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...