Ga naar inhoud


Koning winter!!!!!


kees hekstra

Aanbevolen berichten

Het lijkt er allemaal op dat tijdens en na de kerstdagen de winter weer eens ouderwets binnenvalt in de lage landen.En dan moet je toch denken aan een graad of 10 vorst in het komend weekend.Ik ben altijd een weerliefhebber geweest en hou van strenge winters.Wie op dit board heeft ook wat met het weer.groeten cor. cool Die vorst is natuurlijk wel in de nacht overdag er iets onder.

Het Leven Is Een Melodie

Gedreven Door Komedie

Verweven Met Parodie

Tot Zeven Zeisen Zonder Remedie

Dood Omgeven Met Tragedie

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Er komt dit jaar volgens de geleerden ook weer een elfstedentocht. Er is onderzoek naar gedaan en alle jaren waarin de tocht verreden is was er verminderde zonnevlekken activiteit. Netzoals dit jaar het geval is.

 

Nu boeit mij de tekst en uitleg niet zoveel als er maar weer gereden kan worden: het is weer de hoogste tijd!

 

Zou zeggen laat maar vriezen dat het kraakt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kees hekstra
Het lijkt er allemaal op dat tijdens en na de kerstdagen de winter weer eens ouderwets binnenvalt in de lage landen.En dan moet je toch denken aan een graad of 10 vorst in het komend weekend.Ik ben altijd een weerliefhebber geweest en hou van strenge winters.Wie op dit board heeft ook wat met het weer.groeten cor. cool Die vorst is natuurlijk wel in de nacht overdag er iets onder.



Aha geweldig, een stevige winter is mooi,op naar een elfstedentocht !!!!Als Fries wil je toch zoiets ,ik heb persoonlijk ook liever -10 als +30 kan erg slecht over te warm weer.

Groeten Tijgertje. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Echte winter is nostalgie geworden. Ik mis het echt wel!

Is jaren geleden ondertussen.

 

Sommige zeggen dat het idealiseren is, maar in mijn jeugd stonden we elke winter op de plaatselijke plassen (Belgisch voor grote water oppervlakten) te schaatsen.

 

Sneeuw was toen ook elk jaar van de partij. Die moesten we telkens van het ijs ruimen voordat er volop kon geschaatst worden. Deden we met veel plezier trouwens.

 

Het heeft nog veel andere voordelen. Wepsen, muggen, vliegen overleven minder en tal van andere plagen.

 

Dus geef mij maar een winter die de stenen uit de grond vriest.

En sneeuw zoveel dat transport zo goed als stilvalt. Is trouwens niet slecht voor sociaal kontact. Zo komen de mensen nog eens met zen alle op straat!

 

Niet dat het hier in de straat niet gebeurt, daar heb Ik geluk mee. Heel sociale straat, Maar er zijn er niet veel meer.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Echte winter is nostalgie geworden. Ik mis het echt wel!
Is jaren geleden ondertussen.

Sommige zeggen dat het idealiseren is, maar in mijn jeugd stonden we elke winter op de plaatselijke plassen (Belgisch voor grote water oppervlakten) te schaatsen.

Sneeuw was toen ook elk jaar van de partij. Die moesten we telkens van het ijs ruimen voordat er volop kon geschaatst worden. Deden we met veel plezier trouwens.

Het heeft nog veel andere voordelen. Wepsen, muggen, vliegen overleven minder en tal van andere plagen.

Dus geef mij maar een winter die de stenen uit de grond vriest.
En sneeuw zoveel dat transport zo goed als stilvalt. Is trouwens niet slecht voor sociaal kontact. Zo komen de mensen nog eens met zen alle op straat!

Niet dat het hier in de straat niet gebeurt, daar heb Ik geluk mee. Heel sociale straat, Maar er zijn er niet veel meer.

mvg


Gratis advies:

Trouw een Noorse vrouw en ga met de feestdagen naar je schoonouwelui laugh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Er komt dit jaar volgens de geleerden ook weer een elfstedentocht. Er is onderzoek naar gedaan en alle jaren waarin de tocht verreden is was er verminderde zonnevlekken activiteit. Netzoals dit jaar het geval is.


Klopt als een bus.
Sinds juni 2007 is het aantal zonnevlekken nagenoeg nihil.
Sinds die datum is er ook van een normaal temperatuur patroon sprake in onze contreien.
Ook het feit dat het vergeleken met de afgelopen jaren vroeg koud is kan wijzen op een koude winter.
Er zijn echter voorbeelden met een koude december waarna het niet meer koud was.
Maar een elfstedentocht zou toch wel heel leuk zijn,dat hang ik de hele dag voor de buis,uuhhh plasmascherm.

Mvrgr
Flodder11

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het leuk vinden als weer eens een winter komt en

vooral een witte kerst ,en tussen kerst en nieuw jaar

alles ingesneeuwd ,dus een echte winter vacantie/feestdagen.

 

Als alles zo uitkomt den hebben toch wel die mileu fanaten een

flinke tegenslag in hun campagnes waar ik zowiese niet in geloof.

 

Op de noordpool en zuidpool is hel al vaker zo warm geweest en toen

deden ze nog op een houtvuurtje eten koken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt dit verhaal nog doortrekken naar het volgende:

er zijn wetenschappers die beweren dat het co2 gehalte in de lucht word geregeld door de oceanen en dat de mens weinig of geen invloed daar op heeft.

Als dat waar is dan is het reduceren van co2 uitstoot niet nodig en zijn al die kostbare technische ingrepen (o.a.bij auto's) niet nodig.

Maar dit wordt iets te off-topic denk ik.

We houden het op een elfstedentocht en de rest zien we wel.

 

Mvrgr

Flodder11

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Er komt dit jaar volgens de geleerden ook weer een elfstedentocht.


Nou, dit jaar...misschien deze winter...
enfin weer zo'n nonsens topic...we hebben hier toch al:
"Wat vind jij van het weer vandaag?"
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: flodder11

Maar dit wordt iets te off-topic denk ik.
We houden het op een elfstedentocht en de rest zien we wel.


e.v.t een nieuw topic starten met als tietel "klamaat verandering co2 de grootste leugen van de eeuw"

Denk dat het een interesant topic kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die voorspellingen moet je met een korrelte zout nemen

 

Bij voorspelingen voor de komende dag zitten ze er al vaak naast

Alles wat na die dag is is zo onzeker als maar wat.

 

Gisteren zeiden ze voor oud en nieuw -7 nu zitten ze op -2

 

Dadelijk wordt het op oud en nieuw +10 graden ,zou mij helemaal

niet meer verbazen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...