Ga naar inhoud

[500+]Zenders blijven lang op zwart met CCcam en canal digitaal smartcard

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedenavond,

Ik heb een Dreambox 500+ met daarop de laatste Pli en cccam geinstalleerd.

Sinds een paar dagen heb ik nu het probleem dat de zenders niet gelijk zichtbaar worden en het beeld geruime tijd op zwart blijft staan. Als je maar lang genoeg wacht dan komt de gevraagde zender wel, maar dat is niet zoals het was.

Het vreemde is echter dat wanneer ik de softcam opnieuw opstart dat dan de gevraagde zender vrijwel direct tevoorschijn komt.

Wie weet wat hier de oorzaak van is en nog belangrijker, wat hier de oplossing voor is?

Alvast bedankt!

Greetz,

Danny

Geplaatst:

Geheugen niet te vol? , is het ook bij free to aire kanalen?

en gooi een CCcam.cfg config weg kijk dan eens

suc6

Geplaatst:
Origineel bericht van: conimus
Goedenavond,

Ik heb een Dreambox 500+ met daarop de laatste Pli en cccam geinstalleerd.
Sinds een paar dagen heb ik nu het probleem dat de zenders niet gelijk zichtbaar worden en het beeld geruime tijd op zwart blijft staan. Als je maar lang genoeg wacht dan komt de gevraagde zender wel, maar dat is niet zoals het was.
Het vreemde is echter dat wanneer ik de softcam opnieuw opstart dat dan de gevraagde zender vrijwel direct tevoorschijn komt.

Wie weet wat hier de oorzaak van is en nog belangrijker, wat hier de oplossing voor is?

Alvast bedankt!

Greetz,

Danny

Zet CCcam 209 er maar in werktie weer als een trein!!!!
Geplaatst:
Origineel bericht van: yaesu7

Zet CCcam 209 er maar in werktie weer als een trein!!!!
Ervan uitgaande dat hij Jade draait zit daar al standaard 2.0.9 in. Die werkt als zodanig gewoon goed.
Een keer opnieuw flashen of terug naar fabrieksinstellingen kan al wonderen doen.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Geplaatst:

Zelfde probleem hier...Overschakeling van FTA naar Gecodeerd en de de diverse kaarten(in mijn andere lokale dreamboxen) duurt een zap vaak maar dan 5sec.Helaas kan ik niet terug naar 2.0.9!!!Ik heb een PW kaart met HD en die geeft alleen beeld met 2.0.11.

Even wachten op een mooi kerst cadeau van het team Uvadi ;-)

Gr.Info

Geplaatst:

Kan de 2.0.11 ook de oorzaak zijn van problemen waar ik onlang van hoorde ? Het betreft daar een gemini 4 image op een DM7020. Als Premiere wordt gekeken start hij keurig op Betacrypt codering en is er prima beeld, na verloop van tijd springt hij naar NDS en valt het beeld regelmatig weg. is dat ook een 'bug' ?

vastzetten op Betacrypt zou het probleem oplossen, maar kan dat ?

Geplaatst:

Standaard zit hier geen softcam in het gaat om een 500 + en geen 500s dus moet je hem downloaden ik zou ook effe opnieuw flashen met deze gaat dat zeer vlotvia webinterface.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Hendrik6073
Kan de 2.0.11 ook de oorzaak zijn van problemen waar ik onlang van hoorde ? Het betreft daar een gemini 4 image op een DM7020. Als Premiere wordt gekeken start hij keurig op Betacrypt codering en is er prima beeld, na verloop van tijd springt hij naar NDS en valt het beeld regelmatig weg. is dat ook een 'bug' ?
vastzetten op Betacrypt zou het probleem oplossen, maar kan dat ?

ik los het op door de NDS kaart in de prio file te zetten als belangrijkste kaart,
en dan heb ik geen problemen met m'n NDS kaart.

je kan dit wss ook toepassen voor je betacrypt kaart (1702 of 1722)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:

Als hij overspringt en je toch nog beeld hebt wat dan af en toe niet werkt??? Hebben we het dan over WAN sharing??? Of heb je zowel een NDS als Tunnelled Nagra over Betacrypt card??

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

conimus,

de bovenstaande antwoorden zijn allemaal goed bedoeld, maar of je nu begrijpt wie op wat antwoord???

met dergelijke reacties en tussendoor vragen

in ieder geval is het sharen en enkel een canaldigitaal kaartje draaien wel een beetje verschillend.

ervan uitgaande dat je niet shared, zijn bij de nieuwere CCcam 2.0.11 geen enkele hulpbestanden noodzakelijk

indien je echter nog iets met key bestanden probeert kan daar een fout in zitten die (nog steeds) CCcam belemmert.

in een dergelijk bestand mag (+ eigen csd kaart) niets naar 0100:00006a verwijzen (doet het dat toch dan kun je die regels wissen of er een hekje # voor plaatsen, via DCC/ftp/bewerken

Ook Channelinfo en Prio's die eventueel in de CCcam.cfg zonder # en dus aangeroepen worden, kunnen de zaak vertragen.

Vooral de notatie in de Prio van zenders per regel i.p.v. allemaal achter elkaar gescheiden door komma levert zaptijd vertraging op.

Als je echter wel shared, bijvoorbeeld met verschillende kaartjes in je eigen netwerk kan er heel veel fout zijn met je F en C regels in de CCcam.cfg wat ertoe kan lijden dat CCcam echt alles dubbel en dik (soms in een loop) is aan het zoeken.

Maar ik ging er even van uit dat je niet shared in je netwerk, daar je sprak over 1 dm500+.

andere vragen over betacrypt en nds etc zijn dus absoluut niet aan de orde in jou geval.

chiao

Ce Ne'st Rien

Julien Clerc

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
conimus,

de bovenstaande antwoorden zijn allemaal goed bedoeld, maar of je nu begrijpt wie op wat antwoord???
met dergelijke reacties en tussendoor vragen

Sorry, t was niet mijn bedoeling een discussie te vertroebelen.....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen