Ga naar inhoud


Neuwsbrief december 2008 Canal +, Nieuwe vrije zenders ha,ha


petty

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Noordzee

Fijn dat je tevreden bent met je Philips ontvanger.
Mijn "hobbydoos" heeft ongeveer dezelfde aanschafprijs, Alleen ben ik niet afhankelijk van de grillen van Canaal Digitaal en kan ik gelukkig zelf mijn zenderlijst samenstellen. Bovendien heb ik de Hotbird-sateliet er nog is bij als extra bonus.


Kan jou hobbydoos ook HD kanalen ontvangen en zat er voor die prijs ook nog een cam of kaartlezer in. Dan wil ik wel graag weten welk merk en type dat is, ben benieuwd.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Theo50
Als de Astra 2 vervangen wordt zal de pret wel uit zijn omdat de footprint Nederland niet meer raakt


nav hiervan ben ik even aan het googelen geweest op het net en heb helemaal geen berichten gelezen wanneer dit dan zou gebeuren.
De eerste jaren zitten we dus nog prima.

Heb de footprint ook even gezien van de astra 2D

http://www.ses-astra.com/consumer/en/channel-guide/index.php?action=viewChannel&channelID=107537

Het lijkt mij niet dat ze deze nog kleiner maken, dan komen ierland en schotland in de verdrukking!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij niet dat ze deze nog kleiner maken, dan komen ierland en schotland in de verdrukking!

 

en niet te vergeten dat kleine stukje Engeland in Z-Europa nl Gibraltar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die footprint is officieus veel groter, ik ontvang hier ook alles. De BBC heeft wel de sterkste transponder, als je heel goed uitricht heb je zelf ontvangst met een 85 cm. wok, maar die wel heel erg kritisch dan. Beter is een 1.05 mtr. Wil je dan de ITV transponder ontvangen dan heb je wel 1.30 nodig.

 

Salu2, D.Quijote

 

@ theparasol, kom maar even kijken hier, ik zit 70 km van Gibraltar.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D.Quijote
@ theparasol, kom maar even kijken hier, ik zit 70 km van Gibraltar.


Geloof je zo ook wel... alleen als je de officiele footprint bekijkt bereikt de beam gibraltar nooit of the never. Helemaal onderin Spanje, dat kleine puntje met strookje zee en dan Marokko. Dat ligt nog wel een fiks eind buiten het gebied van de officiele footprint.

Dus al laten ze de footprint inkrimpen maak ik me hier in Nederland nog lang geen zorgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Citaat: theparasol

nav hiervan ben ik even aan het googelen geweest op het net en heb helemaal geen berichten gelezen wanneer dit dan zou gebeuren.

De eerste jaren zitten we dus nog prima.

 

Ik heb ook nog niets concreets zien staan over een vervanging van de Astra 2, maar de gemiddelde levensduur van een satelliet is tussen de 12 en 15 jaar en ze zijn tussen de 8 en 10 jaar oud, dus het schiet op met de levensduur van de Astra 2 vloot.

Ik houd er persoonlijk ernstig rekening mee dat het met de eerstvolgende satelliet vervanging uit is met de pret.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lache !!!!

 

Wat is nu het probleem. ?

 

CD bied nu de mogelijkheid om met hun goedgekeurde ontvangers de GRATIS (FTA) zenders van Astra 2 te ontvangen.

 

Dit is alleen maar positief, voorheen kon je met hun "bakken" alleen maar Astra 1 ontvangen Later kwam daar Astra 3 bij.

 

Maar het verhaal blijft het zelfde,

Of je met een goedgekeurde of niet goedgekeurde ontvanger Astra 2 wil ontvangen moet je daar geld voor uitgeven,

hetzij een triple lnb of een extra lnb en switch.

 

Zie hier totaal het probleem niet van.

 

Raar trouwens dat de topic starter niets meer van zich laat horen,

 

Terwijl iedereen hier oeverloos zit te ......

 

Ach je weet wel wat ik bedoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee het begon met oeverloos gezam en eindigd met extra kennis voor mij. Ik wist nl niet tot hoever de footprint van de engelse astra sat ging. Nu wel, en on top of it ik weet nu ook waar Gibraltar ligt en dat je daar ook met een iets grotere wok de engelse kanalen kunt oppikken. Dat dit duidelijk niet zou kunnen volgens de officiele footprint heeft een sat4all member ter plaatse ontkracht.

 

Daarnaast kun je met vrijwel geen enkele historische officiele cds ontvanger een derde sat positie ontvangen, maar blijkbaar komt daar met de modernere exemplaren nu ook verandering in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Lache !!!!

Wat is nu het probleem. ?

CD bied nu de mogelijkheid om met hun goedgekeurde ontvangers de GRATIS (FTA) zenders van Astra 2 te ontvangen.

Dit is alleen maar positief, voorheen kon je met hun "bakken" alleen maar Astra 1 ontvangen Later kwam daar Astra 3 bij.

Maar het verhaal blijft het zelfde,
Of je met een goedgekeurde of niet goedgekeurde ontvanger Astra 2 wil ontvangen moet je daar geld voor uitgeven,
hetzij een triple lnb of een extra lnb en switch.

Zie hier totaal het probleem niet van.

Raar trouwens dat de topic starter niets meer van zich laat horen,

Terwijl iedereen hier oeverloos zit te ......

Ach je weet wel wat ik bedoel.


De starter leest en concludeert. Dat zegt genoeg.

Zeg nooit nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...