Ga naar inhoud


Neuwsbrief december 2008 Canal +, Nieuwe vrije zenders ha,ha


petty

Aanbevolen berichten


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dit zou een mooie slotzin van het bericht in de nieuwsbrief kunnen zijn:

En het mooiste van alles is dat u Canal Digitaal op kunt zeggen en nu komt het...dan kunt u gewoon voor niks naar de FTA-zenders blijven kijken. Wat een arrogantie zeg; alsof alle satellieten om de aarde er speciaal voor Canal Digitaal zijn neergezet. Ik zou zeggen het wordt tijd voor een hack.

 

 

Kerstgroeten van John uit Den Bosch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CD is hier gewoon veel jaren te laat mee.

Toen wij van de kabel naar satelliet gingen was de reactie van mijn vrouw "op welk nummer zit de BBC?".

Oeps, niet aan gedacht en het eenvoudige Philips-goedgekeurde CD-doosje heeft het dus niet lang volgehouden want ik stond binnen een week weer op het dak om de Astra 2 te regelen en dat ging niet met dat Philips-goedgekeurde CD-doosje, dus moest er een echte ontvanger aan te pas komen... En dat is nu drie jaar geleden.

 

 

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het analoge tijdperk had ik de mogelijkheid om vanuit het raam mijn schotel met de hand te draaien. Sindsdien toen ik digitaal ging meteen een rotor aangeschaft en een niet CDS goedgekeurde ontvanger gaan gebruiken. Inmiddels meerdere ontvangers verder die overigens allemaal nog dienst doen en er absoluut geen spijt van gehad. Heb medelijden met mensen die erin trappen om een goedgekeurde ontvanger kopen. Heeft gewoon te weinig opties. Een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van je wensen.

db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjonge Tjonge wat een gezeur hier(!!) CDS zet "gratis" zenders in hun zenderlijst en het is weer niet goed. Want ze plukken van iemand anders en men moet de schotel en/of ontvanger hier voor aanpassen.

 

Ten eerste is het een voordeel van de schotel dat er iets gratis te ontvangen is - dus ook een voordeel van CDS.

Ten tweede is satelliet de enige optie om iets gratis te kunnen krijgen. Op de kabel en IPTV is dat helemaal niet mogelijk. Bij digitenne kan dat alleen voor Nederland 1, 2, 3, de Regionale en als je bij de grens woont voor Duitse en/of Belgische zenders.

Ten derde - je hoeft geen schoteltje op 28 Oost te zetten het mag.

 

Toch is het jammer dat CDS een tripple of liever nog 4 satellieten oplossing eerder gekozen heeft.....

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Tjonge Tjonge wat een gezeur hier(!!) CDS zet "gratis" zenders in hun zenderlijst en het is weer niet goed. Want ze plukken van iemand anders en men moet de schotel en/of ontvanger hier voor aanpassen.



Ja je zeurt zeker, kan je ook beter mee stoppen en met de juiste informatie komen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu volg ik al heel lang allerlei threads over coderen, sharen en coderen en zo. Mij maakt het niet veel uit hoe ik iets kan ontvangen legaal of minder legaal of illegaal, ik snap van die juridische materie en zo toch geen snars, ik wil gewoon zoveel mogelijk beeld. Vroeger met een Digix met een zeer omstreden omgeprogd Magic cammetje en een funcard, en later een 'getuned' Seca 1 kaartje. Tegenwoordig staat hier een dreambox (zonder CD-CI module, maar met een illegale softcam) en een schotel die kijkt naar 4 satelieten. En o,o, wat is dat toch illegaal, de tv mag pas aan als de rolluiken dicht zitten.

Nu was daar bijvoorbeeld het verhaal van BBC, deze kun je ontvangen via Astra 2 in nederland, maar het mag eigenlijk niet, er is gekozen voor een narrow beam op de Britse eilanden en wat we hier ontvangen is eigenlijk alleen een uitwas van die beam, dus als je ernaar kijkt is dat niet helemaal legaal want dan moet je eerst kijk en luistergeld aan de Britse staat betalen.

Nu verneem ik tot mijn verbazing dat CD de ontvangst van die zenders gaat stimuleren door de zenderlijst naar hun klanten te distribueren, zouden ze daarvoor ook geld naar de britse staat distribueren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hulkman
En o,o, wat is dat toch illegaal, de tv mag pas aan als de rolluiken dicht zitten.
Nu was daar bijvoorbeeld het verhaal van BBC, deze kun je ontvangen via Astra 2 in nederland, maar het mag eigenlijk niet, er is gekozen voor een narrow beam op de Britse eilanden en wat we hier ontvangen is eigenlijk alleen een uitwas van die beam, dus als je ernaar kijkt is dat niet helemaal legaal want dan moet je eerst kijk en luistergeld aan de Britse staat betalen.
Nu verneem ik tot mijn verbazing dat CD de ontvangst van die zenders gaat stimuleren door de zenderlijst naar hun klanten te distribueren, zouden ze daarvoor ook geld naar de britse staat distribueren?

Niemand schrijft hier dat het illegaal is om naar de BBC te kijken hoor. Het is alleen niet de bedoeling, de Engelse zenders betalen alleen rechten voor Engeland, maar dankzij die overspill is het wel mogelijk om hier er naar te kijken.
Of, en zo ja, hoeveel CDS geld gaat overmaken naar de BBC is nog niet bekend gemaakt wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is echter wel een risico, dat wanneer buitenlandse firma's beginnen, de engelse programma's te integreren in hun zenderlijsten, de BBC daardoor min of meer verplicht wordt het "lek" te dichten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ja, ik geloof dat CD zelf iedere vorm van 'niet de bedoeling' uitlegt als zijnde illegaal. Neem als voorbeeld maar het intern sharen van je CD kaartje. Het gaat heel goed, juridisch is zelfs niet helemaal waterdicht, maar CD vindt het illegaal want het is in strijd met hun voorwaarden al is dat op grond van hun eigen juiste interpretatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel lekker dat de Astra2 is opgenomen in de kanalenlijst bij CD, al ben ik wel een van de weinige als ik het hier zo lees.Ik heb een Philips DSR 7121 staan die na de derde software update in pak weg een half jaar nu drie satellieten ontvangt waarvan er nu een stuk of 10 in HD kwaliteit.

Het is geen hobbydoos, maar hij werkt wel altijd en dat kastje heeft mij inclusief de ingebouwde kaartlezer die tenminste niet hakkelt op de HD kanalen nog geen €255,- gekost.Een beetje hobbydoos kost het dubbele en dan moet je er ook nog een cam bij zoeken die jouw ontvanger wil accepteren voor de HD kanalen. Bovendien loop je de kans dat je na de volgende kaartwissel weer een nieuwe cam kan kopen.Als de Astra 2 vervangen wordt zal de pret wel uit zijn omdat de footprint Nederland niet meer raakt, maar tot die tijd kan ik voor betrekkelijk weinig geld naar een stuk of 100 gratis Engelstalige kanalen kijken,inclusief BBC HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Er is echter wel een risico, dat wanneer buitenlandse firma's beginnen, de engelse programma's te integreren in hun zenderlijsten, de BBC daardoor min of meer verplicht wordt het "lek" te dichten.

Dat is ook mijn punt. Als er een nieuwe satelliet met een nauwkeuriger spotbeam, gericht op Engeland op 28,2 graden komt te hangen, zal het lek, mede door de promotie van CDS, snel gedicht worden, denk ik zo.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Theo50
Ik vind het wel lekker dat de Astra2 is opgenomen in de kanalenlijst bij CD, al ben ik wel een van de weinige als ik het hier zo lees.Ik heb een Philips DSR 7121 staan die na de derde software update in pak weg een half jaar nu drie satellieten ontvangt waarvan er nu een stuk of 10 in HD kwaliteit.
Het is geen hobbydoos, maar hij werkt wel altijd en dat kastje heeft mij inclusief de ingebouwde kaartlezer die tenminste niet hakkelt op de HD kanalen nog geen €255,- gekost.Een beetje hobbydoos kost het dubbele en dan moet je er ook nog een cam bij zoeken die jouw ontvanger wil accepteren voor de HD kanalen. Bovendien loop je de kans dat je na de volgende kaartwissel weer een nieuwe cam kan kopen.Als de Astra 2 vervangen wordt zal de pret wel uit zijn omdat de footprint Nederland niet meer raakt, maar tot die tijd kan ik voor betrekkelijk weinig geld naar een stuk of 100 gratis Engelstalige kanalen kijken,inclusief BBC HD.


Fijn dat je tevreden bent met je Philips ontvanger.
Mijn "hobbydoos" heeft ongeveer dezelfde aanschafprijs, Alleen ben ik niet afhankelijk van de grillen van Canaal Digitaal en kan ik gelukkig zelf mijn zenderlijst samenstellen. Bovendien heb ik de Hotbird-sateliet er nog is bij als extra bonus.

Natuurlijk is het een mooie actie om de Engelse kanalen op te nemen in de zenderlijst, Alleen heeft vrijwel niemand met zo'n ontvanger een schoteltje gericht op de Astra 2.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...