Ga naar inhoud


satelliet versterker op Astra 2


ag

Aanbevolen berichten

Hallo, even een vraagje over een satellietversterker.

Heeft iemand hier ervaring mee?....en helpt het..

Ik heb n.l op een paar zenders op astra 2 een blokkerig beeld.(Op Bliss, flaunt vooral). Signaalsterkte is 65% op een triax 78 cm. De rest van de zenders is wel goed. Ik heb de schotel goed afgesteld want de BBC komt op meer dan 80% signaalsterkte,

Astra 1,3 en hotbird komen met een signaal van meer dan 90%binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Ronaldinho-

Heb je ook de kop goed afgesteld? En wat betreft versterker , ik heb er geen ervaring mee. Maar je versterkt niet alleen het goede maar ook het slechte (ruis b.v). Een betere kabel of kop (LNBF) zou een betere optie zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is een versterker alleen interesant als er een lange coax naar de ontvanger loopt bv 40 m. Heb je bij die andere satellieten op de zelfde frequentie ook een goed signaal?. Je zou de coax rechtstreeks op de lnb van de astra 2 kunnen aansluiten en kijken hoe het beeld dan is. Zo kun je signaal verliezen door connectoren en evt demping door corrosie uitsluiten.

Verder ben ik benieuwd hoeveel graden je de lnb's hebt gedraaid. Ik ga hier binnenkort de schotel ook voorzien van 4 lnb's.

De groetjes doar in Goor,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom stel je niet een ontvanger naast de schotel op, afgestemd op die blokkerige zender; en dan zoeken in je menu naar de twee balken S & Q, (afhankelijk van type ontvanger & merk...) en dan op max regelen... is meestal meest efficiente weg, en dan beschik je over een goede indicator!!!

Te vergelijken met een selektieve veldsterktemeter...

 

LNB naar voor of naar achter helpt, LNB draaien help ook nog, en schotel aan de rand vertrekken/duwen= up/dwn-L/R geeft je een idee of er nog signaalverbetering "in" zit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alfredg
Hallo, even een vraagje over een satellietversterker.

Geregistreerd sinds 17/11/2007 en nog nooit de FAQ gelezen? ga eens gauw kijken onder de boom of daar geen leesbril ligt.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

De skew voor Eurobird 1 is anders dan de skew voor de Astra's. Jaja, Astra maakt er een potje van maar wat doe je eraan.

 

Het beste is om de skew tussen de skew die optimaal is voor Astra en de skew die optimaal is voor de Eurobird in te zetten. In Twente is dat voor Astra 2 ongeveer -8,7 graden en voor Eurobird 1 is het -15,9 graden. Je zet de skew dus best op ongeveer -12 graden.

 

Er is ook nog het verschil tussen 28,2 en 28,5 oost, ook hier zet je hem waarschijnlijk het beste op 28,35 oost.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt waarschijnlijk aan mijn ontvanger(rebox).

Bij mijn andere ontvanger(adimo jazz) geen problemen.

Signaal van Bliss en Flaunt komt hier over de 80% en kwaliteit op 100%. BBC zelfs over de 90%....toch niet slecht voor een 78cm triax schoteltje dacht ik.

Ik denk dat ik de ontvangers maar van plek ga wisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dutchandrew
Volgens mij is een versterker alleen interesant als er een lange coax naar de ontvanger loopt bv 40 m.
Hier , 50m en zonder versterker , is zelfs overbodig !!
Je kan zelfs 100m kabel leggen , geen rotte kabel natuurlijk wink

Op mijn WT55 , ik heb LNB op de Eurobird 1 afgeregeld ,
alles komt vloeiend binnen zoals het hoort smile

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Er is ook nog het verschil tussen 28,2 en 28,5 oost, ook hier zet je hem waarschijnlijk het beste op 28,35 oost.

 

Ik zou hem op 28,372546657° zetten.

Is een wereld van verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik zou hem op 28,372546657° zetten.
Is een wereld van verschil.
Als je aan de Russische grens woont , dan .... inderdaad blushwink


Ik heb de LNB hier toen afgeregeld op de frequentie 12695 H 19530 1/2 ,
echter , dat datakanaaal zit er niet meer !!


12700 H 9765 1/2 of 12688 H 7778 1/2 , 2 Datakanalen , maar ....
handig om te gebruiken bij het uitrichten , daar er geen enkele
andere satelliet in die met dezelfde gegevens uitzendt !! smile

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Er is ook nog het verschil tussen 28,2 en 28,5 oost, ook hier zet je hem waarschijnlijk het beste op 28,35 oost.

Ik zou hem op 28,372546657° zetten.
Is een wereld van verschil.

Ja dat scheelt alles inderdaad. laugh Maar zeker met een grotere schotel zal daar nog wel een klein beetje winst mee te pakken zijn.

Als ik de LNB op mijn bisat helemaal optimaal zet voor Astra 2 is Eurobird 1 niet zo heel veel soeps meer.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag goed weer, Lnb toch iets beter af kunnen stellen.

Op mijn rebox weer beeld op deze zenders. Afgesteld op freq. 12700 H 9765. 85% signaal, 100% kwaliteit!..Beter krijg ik ze hier niet binnen. Op de andere freq. 12688 H 7778 krijg ik geen signaal.

Satellietversterker is dus niet nodig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...