Ga naar inhoud


satelliet versterker op Astra 2


ag

Aanbevolen berichten

Hallo, even een vraagje over een satellietversterker.

Heeft iemand hier ervaring mee?....en helpt het..

Ik heb n.l op een paar zenders op astra 2 een blokkerig beeld.(Op Bliss, flaunt vooral). Signaalsterkte is 65% op een triax 78 cm. De rest van de zenders is wel goed. Ik heb de schotel goed afgesteld want de BBC komt op meer dan 80% signaalsterkte,

Astra 1,3 en hotbird komen met een signaal van meer dan 90%binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Ronaldinho-

Heb je ook de kop goed afgesteld? En wat betreft versterker , ik heb er geen ervaring mee. Maar je versterkt niet alleen het goede maar ook het slechte (ruis b.v). Een betere kabel of kop (LNBF) zou een betere optie zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is een versterker alleen interesant als er een lange coax naar de ontvanger loopt bv 40 m. Heb je bij die andere satellieten op de zelfde frequentie ook een goed signaal?. Je zou de coax rechtstreeks op de lnb van de astra 2 kunnen aansluiten en kijken hoe het beeld dan is. Zo kun je signaal verliezen door connectoren en evt demping door corrosie uitsluiten.

Verder ben ik benieuwd hoeveel graden je de lnb's hebt gedraaid. Ik ga hier binnenkort de schotel ook voorzien van 4 lnb's.

De groetjes doar in Goor,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom stel je niet een ontvanger naast de schotel op, afgestemd op die blokkerige zender; en dan zoeken in je menu naar de twee balken S & Q, (afhankelijk van type ontvanger & merk...) en dan op max regelen... is meestal meest efficiente weg, en dan beschik je over een goede indicator!!!

Te vergelijken met een selektieve veldsterktemeter...

 

LNB naar voor of naar achter helpt, LNB draaien help ook nog, en schotel aan de rand vertrekken/duwen= up/dwn-L/R geeft je een idee of er nog signaalverbetering "in" zit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alfredg