Ga naar inhoud


nummerweergave met voipcheap via SIP


Aanbevolen berichten


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: paqbro
Had jij reeds een inbound nummer van Voipcheap ?

Ik ga ervan uit dat de fout ergens bij de Voipprovider zit, omdat het in mijn geval met Voipcheap wel lukt (zowel met siprouter als ook met de computer software) en met Justvoip lukt het niet (zowel met siprouter als ook met computer software)

Het enige verschil bij mij tussen deze 2 voipaanbieders (Beiden van een groot Zwitsers telecom bedrijf) is dat ik bij Voipcheap reeds een nummer had en bij Justvoip niet.

Misschien heb je hier ook wat aan:
Bij mij voipbuster + Fritzbox 7270: nummerweergave meezenden werkt
Bij mij smsdiscount + Fritzbox 7270: nummerweergave meezenden werkt
Bij een vriend justvoip + Fritzbox 7270: nummerweergave meezenden werkt
We hebben allebei géén inbelnummer van deze providers. Bij alle providers hebben we de nummerverificatie gedaan via de bijbehorende softphone software (groen vinkje in de software gekregen) en in de Fritbox een vinkje gezet bij "Use Internet number for registration", dat is eigenlijk alles.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de oplossing:

 

-Open de Computersoftware van je Voipaanbieder.

-Bij 'caller id' Je telefoonnummer invoeren,registreren en zorgen dat je het selecteervakje bij het gerigstreerde nummer aanvinkt

-Klik daarna op gespreksinstellingen en zorg dat bij 'Phone-to-phone' hetzelfde nummer staat als het nummer dat je aangevinkt hebt onder 'Caller ID' of laat dit veld leeg.

 

Succes !

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Origineel bericht van: paqbro
Heb de oplossing:

-Open de Computersoftware van je Voipaanbieder.
-Bij 'caller id' Je telefoonnummer invoeren,registreren en zorgen dat je het selecteervakje bij het gerigstreerde nummer aanvinkt
-Klik daarna op gespreksinstellingen en zorg dat bij 'Phone-to-phone' hetzelfde nummer staat als het nummer dat je aangevinkt hebt onder 'Caller ID' of laat dit veld leeg.

Succes !


Dit werkt bij mij al jaren zonder problemen door inderdaad dit via de PC-SW de functionaliteit aan te vinken.... Je krijgt dan een code die je moet intoetsen zodra je door de computer gebeld wordt. Er is een aanname dat indien je de code juist intoetst, jij ook de eigenaar bent. M.a.w. je kunt hier een 06, de vaste lijn of elk doorgeschakelde inbelnummer voor gebruiken.

Het lijkt er wel op dat e.e.a tijdelijk is (Tis niet het IP-nummer ;-) ). Om onverklaarbare wijze ben ik regelmatig mijn CID weer kwijt.

Succes ermee

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er ook mee aan het stoeien maar mijn telefoonnummer (caller-id) komt niet in het display van de beller. Er verschijnt altijd "onbekend nummer". Heb bij VoipCheap de caller-id ingevuld met keuze thuis (was de default). Heb jij dit ook zo of zie ik iets over het hoofd?

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: holles
Ben er ook mee aan het stoeien maar mijn telefoonnummer (caller-id) komt niet in het display van de beller. Er verschijnt altijd "onbekend nummer". Heb bij VoipCheap de caller-id ingevuld met keuze thuis (was de default). Heb jij dit ook zo of zie ik iets over het hoofd?


Heb je ook de bevestiging/activering uitgevoerd in deze software? Dat is wel noodzakelijk anders werkt het niet ...

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: holles
Als je de activering via het bellen naar de caller-id en de activatiecode intoetsen bedoeld, ja dit heb ik gedaan.


Ik heb hier nooit verder problemen mee gehad (het werkte altijd na deze stap), dus ik ben ervaringsdeskundige af (als ik dat al ooit geweest was) :D:D

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook aanstaan. Indien ik het leeg opsla staat er de volgende keer mijn eigen caller-id weer in. Kun je kijken wat er bij jou in de listbox staat. Bij mij staat "thuis" maar er oa ook de mogelijkheid "voip". Misschien moet het deze waarde zijn?

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even aan het stoeien geweest. Indien ik rechtstreeks vanuit de VoipCheap software bel naar mijn mobiel dat verschijnt mijn Caller-ID wel op mijn mobiel. Indien ik rechtstreeks van mijn telefoon naar mijn mobiel bel dan verschijnt het Caller-ID niet op mijn mobiel. Ik denk dat het met het modem te maken heeft. Ik heb een Copperjet 1616-2P. Is er iemand anders met dezelfde configuratie die het wel werkend heeft?

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...