Ga naar inhoud


[ENIGMA2] PLi® Jade2 Enigma2 images released


hemertje

Aanbevolen berichten

Is me eindelijk gelukt te installeren.

 

Nu nog:

• USB-stick mounten voor picons

• Nemesis Black-box skin installeren

• Zender laten zoeken

• SID not found in PAT oplossing

 

En ik ben weer een blij mens, mits het geheel stabiel en snel loopt is dit weer een mooie image van het PLi Team

 

Dank voor het vele werk in deze Image wink

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 232
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: cosmos
Is me eindelijk gelukt te installeren.

Nu nog:
• USB-stick mounten voor picons
• Nemesis Black-box skin installeren
• Zender laten zoeken
• SID not found in PAT oplossing

En ik ben weer een blij mens, mits het geheel stabiel en snel loopt is dit weer een mooie image van het PLi Team

Dank voor het vele werk in deze Image wink


Zoals Pieter hierboven al aangeeft wordt de USB standaard voor readonly gebruikt binnen Enigma2, beter is dus hiervoor een CF kaartje te gebruiken, dan ben je van alle ellende af...

Nemesis blackbox kan je standaard uit de plugins downloaden

SID not found heb ik hier alleen last van als een zender daadwerkelijk niet meer uitzendt bv op 28Oost waar men effcient met bandbreedte omgaat bij de middag en avondzender...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: cosmos
Is me eindelijk gelukt te installeren.

Nu nog:
• USB-stick mounten voor picons
• Nemesis Black-box skin installeren
• Zender laten zoeken
• SID not found in PAT oplossing

En ik ben weer een blij mens, mits het geheel stabiel en snel loopt is dit weer een mooie image van het PLi Team

Dank voor het vele werk in deze Image wink


Zoals Pieter hierboven al aangeeft wordt de USB standaard voor readonly gebruikt binnen Enigma2, beter is dus hiervoor een CF kaartje te gebruiken, dan ben je van alle ellende af...

Nemesis blackbox kan je standaard uit de plugins downloaden

SID not found heb ik hier alleen last van als een zender daadwerkelijk niet meer uitzendt bv op 28Oost waar men effcient met bandbreedte omgaat bij de middag en avondzender...


CF gaat er bij mijn weten niet in een DM800... crazy
Via DCC 2.96 is er een optie format en mount als standaard scripts aanwezig, of raad men dit af?

In fstab /media/usb toevoegen voldoende, daarna een restart om USB te selecteren en picons te installeren als ik het goed begrijp?

SID not found in PAT is als ik van 19e naar 8.0w schakel vannuit bouqueten, ga ik even naar een andere FTA op 8w dan weer terug is het probleem tijdelijk verholpen.

Gebruik hier een Spaun Commited DiSEqC Switch en 2x Spaun 1x4 DiSEqC Switch.
Oplossing in dit topic in de instellingen aangepast.
Sequence repeat to: Yes
DiSEqC repeats: One

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

stick al gemount vanuit fstab, dan ben je al een heel eind. nu nog een fatsoenlijk filesystem erop, dan kan je er picons op installeren. vanuit het harddisk menu initialiseren zou voldoende moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Gewoon Pauli installeren ( zie bijlage ) kan je het helemaal
naar eigen wens instellen.


Heb je ook de change log ervan, zelf heb ik de 0.4.3 versie.

mischien kan PLI deze in de downloads zetten, denk dat vele hier plezier van hebben.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor deze nieuwe versie, met name de FreeSat_EPG is een geschenk uit de hemel.

 

Kudos voor de personen die dit voor elkaar hebben gekregen!

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Default service scanner geselecteerd meteen een groen scherm en fout melding. "Default service scanner" na installatie wel opnieuw gestart.

 

Heb 2x de foutlog, waar mag deze naar toe?

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
stick al gemount vanuit fstab, dan ben je al een heel eind. nu nog een fatsoenlijk filesystem erop, dan kan je er picons op installeren. vanuit het harddisk menu initialiseren zou voldoende moeten zijn.


Wat wordt er bedoeld met stick al gemount vanuit fstab?
Wat is fstab?
Ik krijg de USB stick niet aan de praat kan hem alleen formateren en mounten via DCC.

Rudy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Foutlog kan je hier posten of eventueel op het PLi forum.

 

Dat is ons om het even, hoewel wij natuurlijk wel vaker op ons eigen board aanwezig zullen zijn.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cosmos
Met een nieuwe start en positieve instelling vannacht op een nieuwe DM800 deze image gezet via het netwerk.
CDN kaart + USB stick zaten er bij het flashen er nog in, kan geen kwaad lijkt mij, vervolgens 100% flash powerknopje kort ingedrukt en zag het PLi Jade2 start scherm, "Preparing for first use" en daar bleef het bij dit 5 minuten, stroom onderbroken heel kort, "preparing for first use" daarna "Thank you for choosing PLi en ook hier bleef het bij, weer opnieuw opgestart, stroom er kort af, nu gaat hij wel verde en kon ik de instelling aanpassen en de standaard Hotbird en Astra1 lijst erbij. Update gedaan en dit bleef een lange tijd hangen weer opnieuw opgestart, Update gedaan en er was 1 update en starte weer op, bleef weer hangen op "Thank you for choosing PLi"

Bleek later dat de USB stick de boosdoener was en deze eruit gelaten na een nieuwe flash ging deze wel verder.

Na 1 update ook zonder USB stick bleef de image weer hangen.
Heb tijdelijk even Black Hole erin zitten al wil ik deze PLi image het lieft in hebben.

Ik had het zelfde probleem, het koste mij 4 keer nu om weer te flashen voordat Pli ging lopen.
Vreemd genoeg lopen andere images wel goed.
Jammer is dat er geen keuze meer inzit met E2 voor de OK knop en dan de zenderlijst open gaat...
Ook dat de Media EPG niet meer werkt voor 7 dagen, nu alleen nu en later.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kost me heel veel moeite dit image er in te krijgen (vooralsnog niet gelukt).

 

Het flashen lijkt goed te gaan. Het is echter niet helemaal duidelijk wanneer dit klaar is (ik neem aan als de webinterface 100% aangeeft, maar voor de zekerheid wacht ik dan nog een minuutje).

 

Vervolgens kan ik de configuratie-wizards goed doorlopen en kom ik gewoon in de dreambox. Om problemen te voorkomen begin ik dan met een reboot (dus zonder ook maar enige verder instelling te hebben gedaan). De dreambox begint met zijn reboot maar stopt halverwege. het rode ledje blijft knipperen. Na +/- 10 minuten probeer ik het dan nog eens, maar precies hetzelfde effect.

Als ik op dat moment een poortscan doe, zie ik dat een aantal services al wel op zijn gekomen. ik kan via FTP inloggen, maar niet via Telnet (hij maakt verbinding, maar verbreekt deze gelijk weer). Een SSH verbinding m.b.v. Putty lijkt te lukken, alleen heb ik geen idee hoe ik moet inloggen (defaults root/dreambox en root/niets werken niet).

 

Ik bezit een Dreambox 800, eentje uit de eerste batches.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadat de webinterface 100% aan geeft druk ik 1x op het aan/uit knopje op de voorzijde en de DM800 boot dan direct zonder problemen.

 

Als je de spanning eraf haalt wacht dan gerust 1 minuutje alvorens de spanning er weer op te zetten. Dan boot de box zonder problemen.

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...