Ga naar inhoud


[Azbox HD Premium ] Gebruikers ervaring gevraagd


Gast Merkedesch

Aanbevolen berichten

ik zelf heb een test opstelling achter in de kamer met astra 19,2 en een kleine tv zodat niemand last van mij heeft als ik bezig ben.

 

 

vandaag heb ik vrijspel de kinderen zijn lekker spelen en mijn vrouw is weg met haar broer, dus nu op de hd tv testen.

 

Menu volgorde

 

1 tv kijken

gaat goed zappen niet zo snel als de 8000 maar voor de rest goed beeld en geen hangers

2 You Tube

ach is leuk maar je heb er niet veel aan de kwaliteit van de filmpjes zijn meestal niet goed en krijg een blokjes beeld van

3 plug-ins

zit 1 ding in autostart

4 movie

speelt de films af van de hd werk goed

alleen niet alle film kan ik snel voorruit draaien

5 muziek

MP3 draait goed en goed geluid

6 Photo

voorbeeld foto,s werk niet

7 file manager

spreek voor zich

8 ftp

boxs blijft hangen als ik er iets mee doe

9 rss news

mag er van mij af doe ik niets mee

10 brouwser

google werk goed en ook sat4all

maar als ik van een site filmpjes wil kijken luk het niet de soft is er niet geschikt voor.

11 settings

ziet er goed uit en de instellingen zijn makkelijk te vinden en te veranderen

 

samen gevat

 

tv kijken gaat goed maar er moet nog heel wat gedaan worden voor hij mijn 8000 kan vervangen

 

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast sattaz
Origineel bericht van: kees hekstra
ik kan hem momenteel niet meer testen want op alle satellieten slaat de signaalmeter niet meer uit!!!.bah wat een ellende . mad


@kees hekstra,

Kijk eens in het verslag van liberte op 02-05-2009 te 20:52 uur.
Daar sloegen opeens de signaalmeters ook niet meer uit.
Misschien terug naar Fabrieksinstellingen of even de handleiding raadplegen?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er later achter gekomen dat bij de motor setup het fout gaat. Ik kan nog geen lengte en breedte graad in geven. Tijdens het instellen wil het gebeuren dat de motor spontaan wat stappen maakt dat is het signaal verlies. Zet hem gewoon op astra ga naar 0 en laat de motor net zoveel stappen maken tot je volle signaal balken hebt. Verlaat daarna het menu en wacht tot er nieuwe software komt die dit probleem oplost. Heb je geen draaibare schotel moet je het ergens anders zoeken.

Blij met mijn AZbox

Link naar reactie
Delen op andere sites

D liver bedankt werkt weer goed nu.Ook sattaz bedankt was inderdaad zo wat je zei.Ik ga hem even grondig testen in ieder geval een zeer gevoelige tuner.De nilesat horizontaal is formidabel.Groeten cor (kees) wink

Het Leven Is Een Melodie

Gedreven Door Komedie

Verweven Met Parodie

Tot Zeven Zeisen Zonder Remedie

Dood Omgeven Met Tragedie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citeer:Zo weer klaar

Hekstra kan weer verder testen, de sats waren verdwenen uit de lijst ff data reset en daar waren ze weer.

Happy testing Kees

 

Ter leering van ?? : ff data reset via Setup neem ik aan:...en dan ??

 

Update via Internet ? ....GOGO-list ? of..??

 

Groeten xsatx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: xsatx
Citeer:Zo weer klaar
Hekstra kan weer verder testen, de sats waren verdwenen uit de lijst ff data reset en daar waren ze weer.
Happy testing Kees

Ter leering van ?? : ff data reset via Setup neem ik aan:...en dan ??

Update via Internet ? ....GOGO-list ? of..??

Groeten xsatx


Idd data reset via setup, maar voor de lijsten zijn we eigenwijs dus ff gescand

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Een tijdje geleden kwam ik per toeval per email met Herbie in contact vanwege een vraag over een internet domein en hij was toen zo vriendelijk mij een azbox ter test aan te bieden.

 

In eerste instantie was ik niet van plan mijn bevindingen met anderen te delen, maar aangezien mij niemand meer kan beschuldigen van commercie of een ongezonde voorkeur voor dreamboxen, heb ik besloten toch mijn, naar mijn mening volledig objectieve, eigen bevindingen neer te pennen.

 

Verpakking

 

* Net ogende doos, maar in deze verpakking is de box wel erg gevoelig voor transportschade door het ontbreken van enige bescherming (piepschuim).

 

* Geen HDMI kabel meegeleverd

 

* Geen gebruiksaanwijzing meegeleverd (!)

 

* Verder netjes en compleet met schroefjes en kabeltje voor inbouw HDD.

 

Behuizing en binnenleven

 

* Net afgewerkte behuizing. Doet aan de buitenkant wel een klein beetje goedkoop aan, maar is verder prima in orde.

 

* De afstandsbediening werkt prima, ligt redelijk in de hand, is redelijk gevoelig en bied een door mij overigens niet geteste TV stand. Ik vind de afstandsbediening wat lang, waardoor je niet overal even gemakkelijk bij kunt zonder de afstandsbediening in je hand te verplaatsen.

 

* De HDD is netjes voorbereid. Ik vind de ophanging van de HDD bijna perfect. Ik had gezien het feit dat de HDD links, rechts, voor en achter opgesloten zit, niet voor schroefjes gekozen, maar op de kap ook zo'n zwarte sokkel (zoals op de CPU zit) geplakt zodat de HDD helemaal geen kant meer op kan. Dat maakt schroefjes overbodig en montage nog veel eenvoudiger.

Nu moet je de boel in principe helemaal los schroeven om de HDD netjes vast te kunnen schroeven. Bijna perfect dus, maar ik zou het zelf dus anders aangepakt hebben.

Dus ofwel met zo'n sokkel ofwel met klemmen en schroefjes die de HDD vanaf de bovenkant vastdrukken op de schuimrubber schoentjes. Dan is montage een stuk eenvoudiger en draagt de HDD echt geen vibratie geluiden meer over aan de rest van de behuizing.

 

* De losse, vrij forse voeding maakt het toestel iets compacter, maar ik vind het geen elegante oplossing. Mijn grootste bezwaar bij de Dreambox DM500, 600 en 800HD is ook altijd die losse voeding geweest. Een goede interne voeding is naar mijn mening altijd beter en goedkoper in stroomverbruik, mits het mainboard ook in een goede stand-by schakeling voorziet.

 

Deze voeding is bovendien een gecombineerde 12/24 volt voeding met een vrij aparte stekker die in de reguliere handel niet verkrijgbaar is en dus alleen bij de dealer vervangen kan worden.

 

Een iets grotere behuizing met een goede interne voeding en een goed stand-by schakeling zou dus zonder meer beter zijn geweest.

 

* De AZbox maakt veel gebruik van losse printjes die met kabeltjes met het mainboard verbonden zijn. Dat maakt de box theoretisch iets gevoeliger voor storingen, maar in de praktijk zal het weinig uitmaken denk ik. Hij maakt verder aan de binnenkant een redelijk net afgewerkte indruk.

 

Stroomverbruik

 

* Het stroomverbruik in normale toestand is +/- 35 watt en dat is op zich redelijk normaal voor een HDTV PVR receiver.

 

* In standby verbruikt hij echter wel 24 watt en dat is vrij fors voor een HDTV receiver in standby. (vergelijk: De DM8000 verbruikt in deep standby 2 watt, de DM800HD in standby 16 watt)

 

Eerste gebruik:

 

* Mijn exemplaar stond op 1080p ingesteld, terwijl hij toch nieuw was. Dat was even vervelend omdat de TV waar ik in eerste instantie mee testte, slechts een HD-ready was. Gelukkig voorziet de fabrikant in een [Resolution] knopje op de afstandsbediening. Heel goed, maar zonder gebruiksaanwijzing was een leek waarschijnlijk niet zover gekomen.

 

* Overzichtelijk menu dat wel enige gewenning vergt. De [exit] of zoals ik later merkte de [Home] knop in moeten drukken om in het instellingen menu te komen, in plaats van gewoon de [menu] knop, is op zijn minst een beetje anders wink

 

Ook verschijnt af en toe als je het instellingen menu in gaat de melding [Een moment...] die klaarblijkelijk zonder geldige reden verschijnt en ook pas verdwijnt als je weer op [exit] drukt. Dat lijkt mij een bug. Als je heel lang wacht verschijnt [fail to receive data er=-1], ook die melding kan ik helaas niets mee.

 

* In het menu wordt onderaan op veel plekken een functie [service] vermeldt. Helaas is die functie op de afstandsbediening nergens terug te vinden.

 

* De meeste andere functies werken wel meteen. Wel ontdek ik een aantal functies die nog niet af zijn en dus niet werken, maar dit ook netjes melden.

 

* Gogo-list, ofwel het via het internet downloaden van zenderlijsten werkt niet, zonder enige foutmelding (!)

 

* Software updates zijn er volgens de update functie niet (versie 0.9.1868) [Fail to update]. Geen bijzonder elegante melding en ook in de verkeerde taal.

 

* Wat later probeer ik in het menu in het SAT menu te komen maar dit bleef zwart (leeg). Ik wisselde vervolgens van menu en daarna crashte de box volledig.

Hij start wel weer redelijk snel op en daarna werkte dit menu wel weer gewoon goed.

 

* De standaard zoekactie op Astra 19,2E duurde ± 10 minuten. Dat is wel behoorlijk aan de lange kant.

* De standaard zoekactie op Astra 23,5E duurde ± 4-5 minuten. Ook wat aan de lange kant.

 

* Het zenderlijst ([OK] toets) lijkt mij erg goed doordacht, maar ik snap na 5 minuten heftig knoppen drukken op de afstandsbediening nog steeds niet hoe ik van [alles] op bijvoorbeeld [satelliet] kom. Erg voor de hand liggend werkt dit dus niet.

 

Beeldkwaliteit

 

Ik heb vandaag voordat ik begon te testen dit draadje van voor naar achter helemaal doorgelezen.

Mij viel op dat veel schrijvers over de beeldkwaliteit zo positief zijn.

 

Ik heb getest met een door Rob Dingen ISF gekalibreerde 52" Samsung FullHD LCD.

 

De azbox op HDMI-3, de DM8000 (mijn enige vergelijkingsmateriaal) op HDMI-1.

 

Beide inputs zijn identiek ingesteld en ISF gekalibreerd.

 

Mij valt direct het onrustige beeld van de azbox op. het is niet slecht, maar als je een beetje oplet valt toch wel meteen op dat er in het beeld op zowel HD als SD meer onrust en ongewenste ruis zichtbaar is.

 

Getest op Astra HD+ (HDTV) en BVN (SDTV).

 

Dat verbaasde mij toch wel enigsins omdat er meer schrijvers waren die kennelijk de DM8000HD met de azbox vergeleken hadden. De DM8000 is echt duidelijk beter (excuses voor de vergelijking).

Ik heb beide inputs nog eens omgedraaid, maar geen verschil. De beeldkwaliteit van de DM8000HD is simpelweg duidelijk beter.

 

Software

 

Ik ben op een paar vlakken ook positief verrast. De software maakt in eerste instantie een verzorgde indruk.

Ok, er zijn veel functies die nog niet werken, het menu is hier en daar nog niet helemaal af en er zitten nog een paar hinderlijke bugs in, maar op zich is het werkbaar.

 

Ik vind na enige gewenning het menu redelijk prettig. Het is af en toe wel wat traag en er lijkt ef en toe niets te gebeuren. Als je even wacht, reageert het menu alsnog. Dat werkt voor iemand die snel door een menu heen wil fietsen af en toe wel wat verwarrend.

 

Ik ben erg benieuwd wat deze fabrikant daadwerkelijk allemaal nog gaat maken en verbeteren. Mijn ervaringen met koreanen zijn wat minder positief omdat ze nog wel eens de ontwikkeling op willen schorten als er een nieuw product komt, maar daar zijn uitzonderingen op. Dat hebben we al vaker gezien. Laten we hopen dat deze azbox een van die uitzonderingen is.

 

Voorlopige opmerkingen en vragen over de werking:

 

1. YouTube filmpjes = Geen audio. Voor audio heb ik de optische uitgang aangesloten op een versterker. Dat werkt denk ik niet goed met YouTube filmpjes.

 

2. Ik kom in de zenderlijst niet van [alles] op bijvoorbeeld [satelliet]. Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt?

 

3. Als ik iets opneem, kan ik niets afspelen. Dat is best vervelend. Ik wil hopen dat hiervoor een software update komt en dat dit niet zo blijft, want dan gaat deze azbox mooi retour afzender.

 

4. Ik heb nog geen enkele film af kunnen spelen want die staan op mijn samba share. Die is uiteraard beveiligd met een login en password. Hoe mount ik die?

 

5. Is er ergens een beetje een nette Astra 19,2/23,5 of eventueel astra 123/hb lijst voorhanden?

 

6. Hoe kan je een lijntje maken met de CCcam server op bijvoorbeeld mijn DM8000 waar de kaart in zit?

 

Cu,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel,

 

Bedankt voor je reactie en opbouwende kritiek.

 

Eerst wil ik één opmerkingen plaatsen. De software wordt niet in Korea ontwikkeld maar in Europa, voornamelijk Portugal.

 

1. YouTube filmpjes = Geen audio. Voor audio heb ik de optische uitgang aangesloten op een versterker. Dat werkt denk ik niet goed met YouTube filmpjes.

 

--- Is afhandekelijk van de gebruikte codec, we zoeken hier nog naar de juiste oplossing ---

 

2. Ik kom in de zenderlijst niet van [alles] op bijvoorbeeld [satelliet]. Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt?

 

--- Twee keer exit drukken ---

 

3. Als ik iets opneem, kan ik niets afspelen. Dat is best vervelend. Ik wil hopen dat hiervoor een software update komt en dat dit niet zo blijft, want dan gaat deze azbox mooi retour afzender.

 

--- Geduld hij hoeft niet retour smile ---

 

4. Ik heb nog geen enkele film af kunnen spelen want die staan op mijn samba share. Die is uiteraard beveiligd met een login en password. Hoe mount ik die?

 

--- De samba mount plugin werkt nog niet goed, staat wel in de planning ---

 

5. Is er ergens een beetje een nette Astra 19,2/23,5 of eventueel astra 123/hb lijst voorhanden?

 

--- Zie je e-mail smile ---

 

Zou je de GOGO lijst en software update nogmaals willen proberen want er waren dit weekend server problemen. Software versie 0.9.1868 is eveneens van de download verwijderd omdat er we niet tevreden waren.

 

Gebruiksaanwijzing is te downloaden op onze website. Zodra de software 1.0 status bereikt heeft zal deze op CD bijgeleverd worden.

 

Jouw exeplaar stond in 1080p omdat ik deze van meest recente software voorzien had.

 

met vriendelijke groet,

Herbie153

Azboxhd.eu

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De software update werkt nu, maar de gogo lijst niet.

 

Bedankt voor de zenderlijst!

 

Waar was die channel editor te vinden?

 

Cu,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Is er een andere manier media vanaf een share af te spelen?

 

NFS is ook geen probleem. Als ik maar mijn geleechte rommel af kan spelen wink

 

Cu,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...