Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Pringle
Aan het netwerk ligt het niet, maar toch bedankt voor het meedenken.

Op dit moment bezig met een nieuwe poging. Om alles dan maar uit te sluiten gebruik ik andere netwerk kabel e.d.

Blijft opnieuw hangen op 0.39%.
De led op de DM800 knippert erg onregelmatig. Paar keer kort, dan weer lang...

Hoi
Ik heb ook zoiets gehad ,heb toen opnieuw de image gedownload en toen ging het wel.

Geplaatst:

Via de browser zoe het moeten werken,

Ik trek het stekkertje eruit en wacht zo een 20 sec,een paar keer voor het knopje indrukken voor de condensatoren en dat weer de stekker erin en het knopje inhouden.Men krijgt op de display eerst dhcp te zien en dan een ip,deze in de browser intikken en men komt in de flash menu.Maar wat Tonsi zegt klopt,wel even de dhcp aanzetten in de dream.

Geplaatst:

Bedankt voor de antwoorden, maar aan het netwerk ligt het niet mensen. Op mijn display staat netjes het IP en het probleem begint pas bij het flashen zelf. Het uploaden van de image gaat met zowel dreamup en via webinterface goed.

Het is een originele DM800.

Het verschillende images geprobeerd en ook meerdere keren opnieuw gedownload. Ook verschillende browsers geprobeerd, niets helpt

Snap er echt niets van.

Error, no keyboard. Press F1 to continue.

Geplaatst:
Origineel bericht van: NailZ
andere browser ook getest???

Yep, dat had ik al voor topic start. Firefox of IE het maakt niets uit. Zelfde probeleem

Geplaatst:

@Pringle: Als je in de buurt woont wil ik je wel helpen. Gisteravond mijn DM800 opnieuw geflashed via de webbrowser. Gaat hetzelfde als met de 7025.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Mojo
@Pringle: Als je in de buurt woont wil ik je wel helpen. Gisteravond mijn DM800 opnieuw geflashed via de webbrowser. Gaat hetzelfde als met de 7025.

Toevallig woon ik in de buurt, maar het is al niet meer nodig. Na nog maar eens proberen met Dreamup lukte het ineens wel om gemini 4.0 er op te zetten. Inmiddels daarna met de Stop modus ook Pli kunnen flashen. Ten opzichte van gisteren heb ik niets gewijzigd, kan dus niet de oorzaak achterhalen.

Pli draait inmiddels om te proberen (Laatste 4 jaar altijd Gemini gehad). Wel ff wennen zeg. Waar zet ik SSH en de UPnP client aan, en waar configureer je de dynDNS client e.d. De wiki op pli.org is erg beknopt

Geplaatst:
Origineel bericht van: Pringle
........
De wiki op pli.org is erg beknopt

het staat gebruikers vrij om artikelen toe te voegen of aan te vullen om andere mede hobbyisten ook van hun kennis en kunde te voorzien wink

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Citaat:
Pli draait inmiddels om te proberen (Laatste 4 jaar altijd Gemini gehad).

Pli stond er bij mij op. Maar ben een echte Gemini gebruiker en dan is Pli moeilijk wennen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:
Code:
Pli stond er bij mij op. Maar ben een echte Gemini gebruiker en dan is Pli moeilijk wennen.

Ben ook een gemini gebruiker van het eerste uur ( daarom zijn de anderen niet slecht hé ) iedereen zijn eigen smaak wink

Persoonlijk ook wat last gehad in het begin met de webbrowser methode maar draait nu reeds een goede week met de laatste CVS OoZooN image in de flash omdat ik de laatste gemini op een USB stick wil gebruiken .
PS. : ik citeer "If Barry Allen on USB is used then put
the CVS Image from OoZooN in Flash, because this image
has the USB drivers permanently built into the kernel"

Moet zeggen alles draait hier perfect. cool

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst:

dat is allemaal Off Topic sinds Pringle zijn flash heeft doen slagen...

dus dan doe ik er nog een toefje bovenop:

geen enkele van de oude vertrouwde enigma1 images zijn goed met al die toevoegingen en afwijkende structuur

daar heeft Ronaldd tijden terug de juiste beslissing genomen om trouw te blijven aan de structuur

Pli is ook back to basics (zoals ik de laatste weken via mijn dm 800 kon ervaren)

Gemini wil koste om koste (crashes) enigma1 toch omwille van gebruikersgemak op enigma2 hanteren

OoZoon is de imagebakker met tijd en middelen op dit moment

nabilo

en

LT

moeten zich eerst eens vestigen

Pli is hier de best ondersteunde en heeft de dm800 als enigma2 met HD als lesmateriaal genomen

dat siert hen dus een volwaardig enigma2 te leveren dat niet vertroebelt is met enigma1 pluggies.

chiao

Interlude

London Grammar

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen