Ga naar inhoud


Mythbuntu 8.04/8.10 - Opensasc-ng problemen


Lamko

Aanbevolen berichten

Dit is een vervolg op het vorige topic :

 

MythBuntu 8.10 (beta) met opensasc-ng how-to open voor commentaar

Citaat:

Als je eerst iets van kanaal A opneemt en daarna (op de zelfde DVB kaart) iets opneemt van kanaal D (op andere transponder dus andere frequentie) dan gaat alles goed. Maar wil je wat opnemen van kanaal B dan lukt dit niet. ALs ik in de sasc-ng logs kijk dan zie ik dat er een CHANNEL: Tuning frontend verzoek binnen komt, gevolgd door de melding: CHANNEL: Skipping cache reset since tuning matches last tune.

 

Dus omdat er geen tuning nodig is (want B zit op de zelfde transponder 1 als A) dan wordt er niks opgenomen. Je ziet ook niet dat er een PID filter wordt opgestart. Er gebeurt gewoon helemaal niks volgens sasc-ng.

 

Ik moet nog uitzoeken of dit komt omdat na 1 minuut sasc-ng de verbinding naar de cardserver verbreekt ( met melding : CAM(core.net): Idle timeout, disconnected 127.0.0.1:34000) of dat er wat anders aan de hand is.

 

Heb last van precies hetzelfde probleem :

Dit is met mplayer en mythtv daarnaast gebruik ik ook nog een hele andere cardserver dan jouw dus de rest kun je wel uitsluiten. Tevens zie ik liever hier een patch voor.

 

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 144
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Goed om te weten dat er dus meer mensen zijn ...

 

Het zou hier mee te maken kunnen hebben:

 

https://opensvn.csie.org/traccgi/opensascng/ticket/14

https://opensvn.csie.org/traccgi/opensascng/ticket/8

 

Ik kan het probleem reproduceren met behulp van czap. Dus het is ook niet iets dat mythtv specifiek is maar idd alleen gerelateerd aan open-sasc-ng.

 

Als ik een

* czap -a 3 -r "Nederland 2"

doe dan zie ik dast er een PID filter wordt opgebouwd en dat er contact wordt gelegd met de cardserver in de logs van open-sasc-ng.

 

Ik zie dat czap een FE_HAS_LOCK status krijgt en ik zie dat er correcte keys gevonden worden.

 

Stop ik czap en ik doe meteen het zelfde dan krijg ik meteen een "skipping cache reset" melding en daarna een hele stroom aan "read pes returned unavailable" wat duidt op het probleem uit ticket 8 en 14

 

Ook als ik wacht tot dat er een "netwatch down" bericht is geweest dan gebeurt dit.

 

Dus ik denk dat ik de patch uit ticket 14 maar eens ga toepassen.

 

Hein

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de tickets ook even doorgelopen

https://opensvn.csie.org/traccgi/opensascng/report/1

 

Zo te zien heb ik last van 7, 8 en 14 zijn gelijk en nr. 2

hmmm, vraag me af waarom deze tickets met patches niet door iemand in de source svn worden gezet ?

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben verder gaan spitten en testen en ik kom tot de volgende conclusie:

 

sasc-ng wil niet meer een PID filter opbouwen als het vorige DVB programma de adapter heeft gesloten en een "ander" programma gaat deze dan weer gebruiken op dezelfde transponder.

 

Ik kom tot deze conclusie omdat ik met XINE wel gewoon tussen Nederland 2 en Nederland 3 heen en weer kan zappen, en dat deze ook gewoon worden gedecodeerd. Maar zodra ik XINE afsluit op bijvoorbeeld Nederland 2 en daarna weer opstart dan heb ik dit probleem meteen te pakken. XINE onthoud het laatste kanaal dat het heeft afgespeeld en wil dus weer starten met Nederland 2. Hierdoor loopt XINE zelfs helemaal vast en moet ik het geforceerd sluiten en daardoor loopt ook sasc-ng vast en moet ik die ook weer herstarten.

 

Ik heb deze conclusie ook op dvbn.happysat.org gemeld zodat de ontwikkelaars hier naar kunnen kijken.

 

Ik ga eens kijken wat er gebeurt in mythtv als ik zeg dat mythtv de DVB adapters helemaal voor zich zelf mag houden en dus gelockt mag laten staan. Ik had deze optie nu uit staan zodat ik de adapters ook nog kon gebruiken buiten mythtv als deze niet aan het opnemen was/is. Ik verwacht dat het dan wel goed gaat omdat de adapters niet worden vrijgegeven.

 

Wordt vervolgd........

 

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen voor het eerst beeld gehad met Mythtv en sasc-ng ism met NewCS. Helaas is het nog verre van stabiel, op sommige zenders stop het beeld na 30 seconden beeld en geluid. NewCS laat dan Bad ECM zien.

 

Ik heb v4l-dvb revisie 8969 met sfe patch voor hauppage Nova HD S2 als drivers en sasc-ng versie 55. We komen dus in de buurt, maar nog niet waar we wezen willen. Ik krijg de volgende melding in newcs en sasc-ng:

[ SID ] Updating SID 0FA5 for Reader 0 (Phoenix on Com1) bad - SO is: 1

Buffer overflow

 

Komen deze meldingen bij iemand bekend voor? Ligt dit aan de combo sasc-ng en newcs of is dit een bug?

 

Hans Houwaard

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik loop zelf ook tegen dit probleem aan in een DVB-S opstelling met twee fysieke tuners (Nova-S) en multirec (max 3 recordings). Losse opnamen gaan goed. Zodra multirec gebruikt wordt gaat het ongeveer de helft van de keren goed. Het stoppen of starten van een multirec opname kan een andere opname op dezelfde transponder afbreken.

 

Naast de patch welke in ticket 8 besproken wordt (https://opensvn.csie.org/traccgi/opensascng/ticket/8) ook geprobeerd om MythTV de tuners niet vrij te laten geven voor andere applicaties, maar helaas na een aantal multirec testjes toch weer afgebroken opnames gehad...

 

Ik blijf met belangstelling meelezen en blijf zelf ook dingen proberen. Dat multirec is wel erg handig en de moeite waard om te blijven proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overgestapt op Radegast protocol met NewCS en alles werkt nu stabiel lijkt het. Alle CD kanalen geven beeld!

 

Nu dus nog afwachten tot wanneer deze problemen zijn opgelost voor s2api, dan kan ik ook HD gaan kijken met MythTV.

 

uitgevoerde stappen:

Code:
hg clone -r 8969 http://linuxtv.org/hg/v4l-dvb/ v4l-dvb.8969cd v4l-dvb.8969wget http://dev.kewl.org/tmp/sfe-8969-untested.diffpatch -p1 < sfe-8969-untested.diffmakesudo make install

 

sasc-ng kan dan volgens bekende stappen worden gebuild. Geen patches uitvoeren voor s2api, deze drivers ondersteunen de hauppage nova S2 hd kaart zonder s2api aanpassingen. Helaas dus ook geen HD kanalen hiermee.

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: clark-kent
.... ook geprobeerd om MythTV de tuners niet vrij te laten geven voor andere applicaties, maar helaas na een aantal multirec testjes toch weer afgebroken opnames gehad...


Ik heb dat nu ook gedaan, mythtv de dvb-c kaarten niet vrij laten geven, en dat gaf bij de eerste opnamens een probleem op 1 dvb-c kaart. Maar toen ik die wat had laten opnemen van een andere transponder ging alles wel goed. Zojuist 6 opnamens tegelijker tijd gedaan waarbij er sommige gestart werden terwijl er al een andere opname liep op die transponder en dat ging goed. Ik heb nog niet alles volledig bekeken maar op het eerste gezicht gaat het goed.

Wat ik wel merk is dat als je tegen MythTV zegt dat deze de kaarten voor zich zelf alleen moet houden dat deze dan ook gewoon doorblijven opnemen. Zelfs de PID filters worden niet afgebroken want ik zie nu in de logs nog steeds 3 setjes van 2 decyptions commando's voorbij komen.

Ik laat het systeem nu een weekje zo draaien en ik laat iedereen hiezo naar hartelust zaken opnemen. Ze hebben toegang tot MythWeb om opnamen te programeren en ik een 3 tal Popcorn Hour A-100 staan in het netwerk die ze gebruiken om zaken af te spelen.

Hein


Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer problemen, soms helemaal geen tuning dit is een log wanneer het goed gaat.

 

Code:
Dec 31 16:31:01.268 CSA: Got command(2): I idx: 0 pid: 0Dec 31 16:31:01.658 CHANNEL: Tuning frontendDec 31 16:31:01.658 CSA: Got command(2): I idx: 0 pid: 0Dec 31 16:33:02.536 CHANNEL: Tuning frontendDec 31 16:33:02.536 CSA: Got command(2): I idx: 0 pid: 0Dec 31 16:33:03.067 CSA: Removing csa for rb: 2Dec 31 16:33:03.348 CHANNEL: start: read pes returned err: 11start: read pes returned: Resource temporarily unavailableDec 31 16:33:03.348 CHANNEL: read_nit expected table 0x40  or 0x41 but got 0x00Dec 31 16:33:03.548 CHANNEL: start: read pes returned err: 11start: read pes returned: Resource temporarily unavailableDec 31 16:33:03.548 CHANNEL: read_nit expected table 0x40  or 0x41 but got 0x00Dec 31 16:33:03.748 CHANNEL: start: read pes returned err: 11start: read pes returned: Resource temporarily unavailableDec 31 16:33:03.748 CHANNEL: read_nit expected table 0x40  or 0x41 but got 0x00Dec 31 16:33:03.948 CHANNEL: start: read pes returned err: 11start: read pes returned: Resource temporarily unavailableDec 31 16:33:03.948 CHANNEL: read_nit expected table 0x40  or 0x41 but got 0x00Dec 31 16:33:04.148 CHANNEL: start: read pes returned err: 11start: read pes returned: Resource temporarily unavailableDec 31 16:33:04.148 CHANNEL: read_nit expected table 0x40  or 0x41 but got 0x00Dec 31 16:33:04.148 CHANNEL: start: giving up reading nitDec 31 16:33:04.695 MSG: Got unprocessed message type: 1

 

Maar meestal krijg ik alleen maar dit :

 

CHANNEL: start: read pes returned err: 11

start: read pes returned: Resource temporarily unavailable

CHANNEL: start: read pes returned err: 11

start: read pes returned: Resource temporarily unavailable

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lamko:

 

Bij mij leek de sasc-ng opstartoptie:

 

Code:
--sid-nocache

 

verbetering te geven bij tuning pogingen. Verder leek de setting:

 

Code:
<rate>0</rate>

 

in de newcs.xml file een verbetering te geven.

 

Ik heb de afgelopen dagen zoveel verschillende dingen geprobeerd dat ik voor beide opties nu eerst maar aangeef dat het een verschil leek te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan dan altijd voor de kaartupdates tijdelijk overstappen naar newcs en newcamd protocol. Ik vind het sowieso vaag waarom newcamd protocol de zenders niet stabiel kan decoden.

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clark ik heb de --nosid-cache optie weggehaald en nu werkt het perfect ! Dacht eerst dit wordt niks, maar er even wat mee om zitten spelen en op één of andere manier kwam de timing gelijk en werd alles juist gecached zodat tuning nu elke keer gelijk werkt.

thx voor de tip !

 

Hans met camd3 heb je autoupdate en goeie decodering het beste van beide smile

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...