Ga naar inhoud


Mythbuntu 8.04/8.10 - Opensasc-ng problemen


Lamko

Aanbevolen berichten

Bij mij nam sasc-ng 99% van de CPU in beslag en deed verder niks meer. Ik kon dus wel inloggen met ssh en top draaien (duurde wel lang) maar na een kill -9 <sasc-ng.pid> liep alles weer door. Ik zelf heb geen raid of andere storage zaken draaien op dit systeem. Gewoon een simple 200Gb ata schijf waar alles opstaat (OS en recording DIR). Het is en blijft nog een "test machine".

 

Maar ik heb nog geen tijd gehad om verder te kijken. Ik krijg nu wel vragen van mijn vriendin wanneer het weer draait. Ze was er toch al wel een beetje aan gewend geraakt, na slechts 6 dagen dat het draaide.

 

Misschien dat het dit weekend lukt, maar ook die staat al weer lekker vol gepland met van alles.

 

Hein

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 144
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@Clark

Hardware kan evt ook nog problemen geven,

een cdtje zoals hiren's boot cd kan je veel problemen wel mee vinden. En geeft een live cd ook vastlopers ?

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn nu weer bijna een week verder en het lijkt er niet op dat er een race condition tussen DVB en RAID5 achter de problemen zat. Ik had een situatie waarbij MythTV consequent bij het starten van een opname het systeem volledig vast liet lopen. Het lukte niet om een seconde op te nemen.

Ik wist dit pas wist te doorbreken na een heractivatie van mijn Canal Digitaal kaart. Toen ik dat eenmaal gedaan had kon MythTV weer dingen opnemen en heeft dat nu weer bijna een week probleemloos gedaan. Wat mij alleen verbaast is dat ik kaart updates heb geactiveerd en ik in de NewCS webinterface ook al een poos zag (nog voor deze problemen) dat de expiry date op 28-02-2009 stond. Op basis daarvan had ik niet verwacht een heractivatie uit te moeten voeren.

Is de expiry date wellicht heel wat anders dan wat je met een heractivatie corrigeert?

 

Die vraag is misschien een nieuw topic waardig als ik wat meer onderzoek gedaan heb. Het leek me in ieder geval netjes jullie weer bij te praten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt wel weer eens tijd voor een update. Ik heb vorige week het systeem weer opgestart (druk met andere zaken daarvoor)

 

Het systeem draait goed en ik heb maar 1 keer een lege opnamen gehad (gisteravond om 21:27) voor FlashPoint.

 

Ik heb nog geen idee waarom dit nu is mis gegaan want daarna zijn er gewoon wel goede opnamen gemaakt.

 

In de sasc-ng logs staat alleen dat er een csa is weg gehaald en meteen daarna weer is toegevoegd. Er is niet opnieuwe afgestemd op de transponder dus dat kan het ook niet zijn.

 

Dus ... nog wat werk aan de winkel. Ik ga binnen kort een 2de backend PC bouwen die ik kan gebruiken voor wat meer experimenten dan deze machine. Ik geloof dat mijn vriendin eigenlijk nu al niet meer zonder wil, dus moet ik eea maar in een wat blijvende vorm gaan opzetten.

 

Wordt vervolgd ... en ik ben benieuwd naar hoe andere mensen het vergaat met MythTV en open-sasc-ng..

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey

 

ik heb al met veel interesse jullie probeersels en testen gelezen.

 

ik ben van zin ook mijn MythBOX van analoog naar DVB-S om te bouwen. de Hardware is er en de Sat staat, enkel nog de LNB en we zijn op weg.

 

Vermits ik ook denk aan een multi-tuner setup, is dit topic wel echt een hulp.

 

Maar alles is nog niet echt duidelijk voor mij.

 

MultiRec is blijkbaar een probleem met sasc-ng. maar als men deze optie uitschakelt werkt dit dan beter?

 

Is er ook een UpToDate handleiding voor een werkend systeem te krijgen met open-sasc-ng met CCcam-plugin? Ook hoe een CCcam stuctuur eruit ziet met verschillende Slave Backends?

 

Zelf gebruik ik MythBuntu, maar zou Mythdora dezelfde problemen met sasc-ng kennen als MythBuntu? hier vind ik ook relatief weinig duidelijk informatie over. Iemand ervaring? Ik vroeg me het gewoon af.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Acc,

 

De inspanning om van analoog naar digitaal te gaan is zeker de moeite waard. Het verschil in beeldkwaliteit is aanzienlijk. Ben zelf van PVR-350 opnames naar DVB-S opnames gegaan (alweer twee jaar geleden) en zou niet weer terug willen gaan.

Om eenvoudig te beginnen is het misschien raadzaam om eerst eens een DVB-S tuner zonder multirec te configureren en hier een aantal weken mee te werken om ervaring op te doen. Het is dan eenvoudig om later multirec aan te zetten. Bij de standaard configuratie van MythTV wordt multirec al aangezet met twee virtual tuners. Deze zou ik dus eerst op 1 zetten.

 

Voor (open-)sasc-ng icm Canal Digitaal moet je wel een patch gebruiken anders zul je ontdekken dat opnames na 17.00 op de transponder welke oa SBS6 bevat allemaal falen. De patch instructies kun je onderaan deze pagina:

 

https://opensvn.csie.org/traccgi/sascng/ticket/53

 

vinden. Voor zover ik heb kunnen ontdekken in het lezen van fora maakt de gebruikte Linux distributie niet veel uit. Kies dus eerst maar de distributie waar je de meeste ervaring mee hebt of de meeste howtos bij kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Ik heb een htpc gebouwd met onderstaande onderdelen,daarna Mythbuntu 8.10 erop gezet met Opensasc-ng,alles ging goed tot ik deze foutmelding kreeg,heb ik iets vergeten?Misschien kan iemand mij helpen,ik weet nog niet zoveel van linux.

Bedankt

 

root@andre:/home/andre# dpkg -i sasc*.deb

Selecteren van voorheen niet geselecteerd pakket sasc-ng.

(Database inlezen ... 102812 bestanden en mappen geïnstalleerd.)

Uitpakken van sasc-ng (uit sasc-ng_0.0.2.61_i386.deb) ...

Instellen van sasc-ng (0.0.2.61) ...

update-rc.d: warning: /etc/init.d/sasc-ng missing LSB style header

sasc-ng is not yet configured

 

root@andre:/home/andre# modprobe dvbloopback

FATAL: Error inserting dvbloopback (/lib/modules/2.6.27-11-generic/sasc-ng/dvbloopback.ko): Unknown symbol in module, or unknown parameter (see dmesg)

 

 

Behuizing OrigenAE S14V HTPC Zwart

Hauppauge WinTV-NOVA-HD-S2

Intel Core 2 Duo E8400

Kingston 4GB( 2 x 2048MB). 800MHz. DDR2. Non-ECC. CL6. DIMM. CL

Enermax Modu82+ 525W Modular

Scythe Shuriken Low Profile Heatpipe CPU Cooler Intel AMD

Gigabyte Core 2 Extreme Socket 775 Intel G45 | GA-EG45M-DS2H

Western digital Caviar GreenPower 640GB

Blue-ray rom LiteOn DH-4O1S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: clark-kent
Hallo Acc,

Voor (open-)sasc-ng icm Canal Digitaal moet je wel een patch gebruiken anders zul je ontdekken dat opnames na 17.00 op de transponder welke oa SBS6 bevat allemaal falen. De patch instructies kun je onderaan deze pagina:

https://opensvn.csie.org/traccgi/sascng/ticket/53
vinden.


Is dit nog steeds een probleem? Laatste opmerking op die pagina is van 18 maanden geleden...

ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

RaspberryPi OSCAM 120 r0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sis,

 

dit is een link naar een probleem bij sasc-ng. Dat is de voorganger van open-sasc-ng en zo ver als ik weet zijn er in de code waar naar verwezen wordt in dit ticket in de open-sasc-ng source code nog de nodige verandering/verbeteringen gedaan. Dus voordat je met deze patch aan de slag gaat zou ik eens goed kijken welke wijzigingen er allemaal gedaan zijn in de open-sasc-ng code.

 

Of het probleem zelf nog steeds speeld weet ik niet omdat ik gebruik maak van dvb-c.

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit probleem speelt inderdaad nog steeds. Die issue was gemeld bij het voorgaande project, maar daar nooit opgepakt. Ik heb het ook al eens voorgelegd bij de ontwikkelaars van open-sasc-ng, maar die hebben er ook nooit op gereageerd.

 

Het lijkt erop dat het gros van de ontwikkelactiviteit voor open-sasc-ng naar Nagra decoding gaat. Een enkele keer worden er algemene verbeteringen doorgevoerd (bijv NIT scanner).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het klopt dat de meeste focus nu idd ligt op het (illegaal) kunnen kijken naar nagra2 gecodeerde amerikaans zenders...

En die wijziging in de NIT scanner was ook alleen maar gedaan als "bijvangst" voor de aanpassing van de nagra decodering.

 

ik heb zelf wel eens met de gedachte gespeeld om een euro-sasc-ng als nieuwe branch te starten maar ik heb te weinig programmeer kennis om dat alleen te trekken....

En waar kan je dan die code netjes neerzetten? Mijn voorkeur zou google code zijn, maar ik denk dat ze dat niet echt prettig vinden... iemand anders een idee? :-)

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...