Ga naar inhoud


Mythbuntu 8.04/8.10 - Opensasc-ng problemen


Lamko

Aanbevolen berichten

Ik heb problemen met de autoupdate van Mythtv voor CD. De kaart decodeert prima, maar doet geen updates. Ik gebruik camd3 3.90b1 met UDP.

 

camd3.config:

Code:
LOG=3LOG_FILE=/var/log/mythtv/camd3.logUSERS=/var/keys/camd3.usersSLOT=/dev/ttyUSB0:1:1:1:1:997:com1:CAR

 

carcclient.conf

Code:
camd35:127.0.0.1:20248:1/0000/0000:mythtv:mythtv

 

Code:
Apr  2 19:01:56.527 CAM(cardclient.core): cc-loopApr  2 19:01:56.527 CAM(cardclient.core): now trying client Camd35 (127.0.0.1:20248)Apr  2 19:02:01.517 CAM(cardclient.ecm): Camd35: CW request timed outApr  2 19:02:01.517 CAM(cardclient.core): client Camd35 (127.0.0.1:20248) ECM failed (9918 ms)

 

Iemand hier ervaring mee? Wat gaat er mis?

 

Hans

 

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 144
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kun je beter een camd3 versie pakken die nog tcp/ip heeft deze wil wel een seca2 kaart updaten. Ik gebruikte versie 3_869 bijv.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tcp versie kunnen vinden, 3.876. Deze werkt en de tcp poort start op.

 

Ik krijg alleen cardclient.conf niet goed geconfigureerd, zodat sasc-ng ook kan inloggen. Ik heb dit in mijn cardclient.conf staan:

Code:
camd33:127.0.0.1:24110:1/0000/0000:mythtv:mythtv

 

Ik heb dus het poortadres veranderd en camd35 verandert in camd33. Dit levert niet op dat sasc-ng ook werkt met camd3 over tcp.

 

Wie helpt me verder?

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nog niet voor elkaar. De versie van camd3 is minder stabiel met het initialiseren van de kaart en geeft het zelfde probleem met de verbinding. Inloggen wordt gedaan door sasc, maar dan volgt een timeout melding.

 

Verbinding onder UDP is wel stabiel, met vergelijkbare instellingen. Waar kan dit aan liggen?

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de verbinding met udp stabiel is zou je eens kunnen kijken of de update met deze versie wel beter doorkomt of is dat nu juist je probleem, begrijp namelijk niet helemaal wat je bedoelt ?

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, UDP werk voor mij, TCP helemaal niet.

 

Ik zal eens kijken op Autoupdates met een TCP able versie van Camd3 onder UDP wel werken. Ik was weer teruggegaan naar versie 3.900, want die bleek in de praktijk iets stabieler.

 

Jammer dat ik hiervoor tot ergens in mei moeten wachten. Per wanneer kun je weten of auto update werkt?

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

mmm ik denk dat ik ook een Clark-kent probleem heb. ik heb 1 van de DVBS tuners een hogere prioriteit gegeven. en nu zit ik met het probleem dat hem zelfs als er een zender een andere frequentie gebruikt toch dezelfde tuner wil gebruiken en nu heel het zootje blokkeert. ook al ik zenders van dezelfde frequentie wil gebruik gebeurd dit. behalve bij de vlaamse zenders die er als eerste in stonden en waar ik 2 weken al mee test gedraaid heb, voor ik er andere zenders aan toevoegde. ik denk dat er een probleem is ontstaan met het toevoegen van de andere zenders. iemand enig idee hoe ik dit het best en gemakkelijkst oplos?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Clark-kent probleem??? wink

 

Tuner prioriteiten aanpassen kan wat tricky zijn. Hier wordt ook vaak voor gewaarschuwd. Meestal volstaat het om de tuner inputs in de volgorde van prioriteit aan te maken vanuit mythtv-setup. Dus de input welke jij de hoogste prioriteit wilt geven die eerst definieren en zo door te gaan tot degene met de laagste prioriteit.

 

Je kunt op allerlei niveaus prioriteiten definieren. Misschien dat daar ook dingen doorelkaar gelopen zijn? Heb je (onbewust) bij het toevoegen van de nieuwe zenders ook de prioriteit van deze zenders aangepast tov de bestaande? Daarmee kun je er namelijk voor zorgen dat als je bijvoorbeeld drie opnames op hetzelfde moment wilt plannen en er zijn maar twee tuners, dat MythTV op basis van zender prioriteiten "weet" welke opname hij kan laten vallen.

 

Het definieren van prioriteiten is een krachtige tool van MythTV, maar vraagt (helaas) ook om een degelijke studie. Details hierover kun je hier vinden: http://www.mythtv.org/docs/mythtv-HOWTO-12.html#ss12.6

Link naar reactie
Delen op andere sites

al bedankt voor het antwoord. ik ga eerst eens proberen de prioriteit terug standaard te zetten. als dit niet lukt eens, de DVB-kaarten terug in laden en een nieuwe zenderlijst inladen. dit zal toch wel voldoende zijn? of moet de db ook opgeruimd worden?

 

@ clark-kent: sorry voor je nick misschien een beetje te misbruiken wink ik bedoelde het goed. bij deze problemen dacht ik onmiddelijk aan jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd fijn als mensen aan je denken, geen probleem wink

 

Alle tuners en inputs verwijderen en opnieuw definieren kan inderdaad helpen om dit soort vreemde problemen op te lossen. Als je bij het toevoegen geen prioriteiten wijzigt, dan zou je de standaard instellingen moeten hebben. Wat ik zelf wel handig vind om de kanalen toe te voegen is dit niet met een volledige scan te doen vanuit mythtv-setup maar de scan utility te gebruiken van de dvb tools. Deze geeft een textfile waaruit je de overbodige kanalen eenvoudig kan verwijderen en alvast jouw favoriete volgorde kunt opgeven voor de zenders (bijv ned1, ned2, ned3, rtl4 etc.). Vanuit mythtv-setup kan je deze channels.conf file dan eenvoudig importeren en heb je niet al die honderdzoveel zenders die je bij Astra kado krijgt en nooit ziet (ik in ieder geval niet). Als je de database op wilt schonen, dan kan ik je wel een lijstje met tabellen geven waarin de tuners, inputs, kanalen, frequenties, inputgroups, etc staan, maar zoals ik eerder genoemd heb kan het handmatig aanpassen van tabellen allerhande bijwerkingen hebben. Veiliger is dit met mythtv-setup te doen en de oude entries in de database te houden. Uiteraard maak je voor dit soort wijzigingen eerst een backup van de mythconverg database.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hiervoor al reeds een eenvoudig en simplistisch programmaatje voor gemaakt

om een nieuwe en gekuiste .conf file te genereren. ook voor de xmltvid aan te koppelen voor de epg. het is nog niet 100% af, maar voor het TVV abonnement werkt het al wel.ik heb ook wel interesse voor dat lijstje. ik kan er alleen maar uit leren. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zijn dit de tabellen met de tuner, input en zender informatie:

 

capturecard

cardinput

channel

diseqc_config

diseqc_tree

dtv_multiplex

inputgroup

videosource

 

Als je de tabelstructuren bekijkt zul je zien dat er allerhande referenties naar elkaar zijn. Toch is het niet erg moeilijk om deze relaties te volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

deze week nog aan het experimenteren geweest. maar het probleem blijft hetzelfde bij mij. ik gebruik open sasc-ng r71 en geïnstalleerd volgens de kipdola manier.(de link staat hier in het topic)

 

de vlaamse zenders werken perfect met multirec. maar als ik naar een andere transponder ga .. de nederlandse zender VB. dan loopt het mis. ik heb al de multirec tuners van 5 naar 3 gebracht maar geeft geen verbeterd resultaat. iemand nog enig idee?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn de vlaamse misschien ongecodeerd en de nederlandse gecodeerd?

 

dat zou eea kunnen verklaren nml. Ik zelf ben er ook nog steeds niet uit. Ik heb nu 1 machine draaien met 3 kaarten die ik NIET in multirec heb staan (mijn "productie" machine) en ik ben bezig een 2de machine op te zetten met ook 3 kaarten waarop ik verschillende scenario's wil gaan testen. Het blijft nog een beetje onduidelijk wanneer het nu precies mis gaat omdat het soms gewoon een tijdje goed blijft draaien.

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...