Ga naar inhoud


Mythbuntu 8.04/8.10 - Opensasc-ng problemen


Lamko

Aanbevolen berichten

Inmiddels weer ruim een maand verder, dus even een update.

 

De verse checkout leek niet het verschil te maken. De Smargo trouwens ook niet. Met beide binnen een week weer een crash gehad. Daarna heb ik de opstartscripts voor NewCS en sasc-ng zo aangepast dat deze niet als root draaien, maar als de gebruiker mythtv. Sinds die wijziging heb ik nog geen crash gehad. Dat is nu bijna een maand zo.

 

De vlag gaat nog niet uit, maar heel heel misschien is dit dan toch de oplossing??? Ik zou het wel vreemd vinden dan. Ik weet dat root meer mag en dus ook meer mogelijkheden heeft om een systeem te laten crashen / hangen. Daarom heb ik die processen ook de root privileges ontnomen. Toch kan ik me niet voorstellen wat root zou kunnen doen met die processen om dit resultaat te hebben. Vandaar ook maar een update in dit forum. Wellicht dat anderen een idee hebben? Ondertussen ga ik mooi door met deze setup :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 144
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat ik zo kan bedenken is naar een hardware device schrijven wat daar niet voor bedoelt is evt ook nog een slechte driver er bovenop die hier niet op checkt. Drivers draaien in kernelmode en kunnen je systeem onderuithalen.

Maar waarom nog steeds Newcs straks zit hier een bug in ?

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lamko: NewCS gebruik ik nog omdat het op zich prima werkt. Het updaten van de kaart doet ie steeds trouw. Omdat dat inderdaad de boosdoener zou kunnen zijn heb ik al eens met Oscam gespeeld, maar kreeg het niet werkend. Het lijkt erop dat die een recente kernel versie vereist en CentOS gebruikt nog een oudere versie.

 

@Rigolo: Op zich wel handig om te weten dat NewCS bij jou op een ander systeem draaide. Zou inderdaad kunnen helpen met zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante obeservatie: Deze week had ik een 0 byte opname. Deze zie ik gewoonlijk alleen na het hangen van het systeem. In dit geval draaide de rest vrolijk door en andere opnames deden het prima... Lastig na te gaan of dit inderdaad gerelateerd is aan de hangs die ik anders had. In de log vond ik de melding:

 

ProcessPAT: Program not found in PAT.

Desired program #6316 not found in PAT.

 

De ontvangen DVB stream had blijkbaar geen pakketten met de verwachtte program id. Geen idee of dat sasc-ng zo in de war kan schoppen dat als het als root draait het systeem doet hangen, maar het leek me het vermelden waard. Zodoende heb ik het voor mezelf in ieder geval gelogd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk verveelt het jullie nog niet, maar ik deed nog een andere observatie. :-) Sinds ik sasc-ng met een non-root account draai zie ik bij het opstarten de melding:

 

sched_setscheduler: Operation not permitted

 

Voor de werking van sasc-ng lijkt het geen bezwaar, maar dit zou de reden kunnen zijn waarom de kernel gaat hangen. Als het als root draait zouden prioriteiten zo gewisseld kunnen worden dat er een deadlock of race conditie ontstaat waardoor het systeem hangt. Het zou dan ook verklaren waarom de magic sysrq nog wel respons geeft omdat het systeem niet echt gecrasht is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Twee maanden verder nu en nog steeds geen hangs! Ik houd het erop dat deze hangs veroorzaakt werden door een sasc-ng welke met root privileges draaide (misschien plus/icm het feit dat het onder CentOS en een centos.plus kernel draaide). Voor de zoekfunctie in het forum of Googelende passanten noem ik het nog maar even expliciet. Wie weet helpt het iemand anders.

 

Dank allen die meedachten en opties aandroegen om dit op te lossen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...