Ga naar inhoud


Mythbuntu 8.04/8.10 - Opensasc-ng problemen


Lamko

Aanbevolen berichten

Lijkt me duidelijk een signaalprobleem ook al geeft de signaalmeter dit niet aan. Die geeft bij mij ook niet altijd de juiste waardes mijn binnen antenne is soms afhankelijk van het weer echt te zwak en veel blokvorming. Sommige tuners zijn duidelijk beter dan de ander. Maar ja de linux ondersteuning in zulk soort kaarten, dus ik ga binnenkort maar voor een buitenantenne.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

  • Reacties 144
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Even deze oude thread weer nieuw leven inblazen :-)

 

Multirec icm sasc-ng lijken nu wel goed te werken! Op het Happysat (DVBN) forum droeg iemand de oplossing aan. Door sasc-ng een buffer van 8MB te geven (standaard is die 2MB als ik het goed begrepen heb) kan die meerdere streams wel betrouwbaar afhandelen. Ik heb de tests herhaald welke in het verleden problemen gaven en tot nog toe (plm 30 opnames) werkt het allemaal prima!

 

Het aanpassen van de buffer doe je door:

 

--buffer 8000000

 

toe te voegen aan de opstartregel van sasc-ng

 

Voor de volledigheid de huidige setup:

 

MythTV 0.23.1 uit de atrpms repository

CentOS 5.5 met 2.6.18-194.11.1.el5.centos.plus kernel

Twee Hauppauge Nova DVB-S tuners

NewCS 1.65 (newcamd protocol)

sasc-ng (checkout van 18 augustus uit vdr-sc repo)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook aan het testen.

Vooralsnog lijkt het opnemen van opeenvolgende programmas met overlap goed te werken. Deze test doe ik eerst en nogal uitgebreid.

Morgen de test met meerdere programmas van dezelfde transportstream vanaf één kaart.

 

Groet.

TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode)

Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven

Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had altijd al in mijn open-sasc-ng configuratie bestand staan --buffer 8M .. en ook met die setting ging het bijvoorbeeld 1 week goed .. en dan klapte de boel weer inelkaar ...

 

Tvheadend daar in tegen heeft totaal geen problemen met meerdere opnamens paralel van de zelfde transport en heeft ook newcamd ondersteuning ....

 

vandaar dat ik overgestapt ben .. en zeker in combinatie met Ziggo heeft dit voor mij een zeer stabiele omgeving opgeleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, als rigolo gelijk heeft, dan zou je zeggen dat het probleem niet in sasc-ng maar in mythtv zit?

Awel, ik wacht het resultaat van mijn tests af...

En vooralsnog ben ik hoopvol. Tenslotte moest ik voorheen sasc-ng patchen (plugin-getsid.c)om in staat te zijn om achtereenvolgende uitzendingen van één kanaal met overlap op te nemen. En dat gaat nu, zonder de patch, goed.

TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode)

Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven

Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

het probleem zit zo ver als ik kan zien echt in open-sasc-ng. Deze raakt op een bepaald moment de weg kwijt in wat het nu wel en niet kan doen/decoderen. Wat je dan krijgt is dat je eigenlijk mythtv moet stoppen, open-sasc-ng moet stoppen, de kernel modules moet unloaden en dan alles weer opnieuw opstarten in de juiste volgorde.

 

Dat is te veel gedoe en lastig te controleren en verhelpen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rigolo

Origineel bericht van: Rigolo
Ik had altijd al in mijn open-sasc-ng configuratie bestand staan --buffer 8M .. en ook met die setting ging het bijvoorbeeld 1 week goed .. en dan klapte de boel weer inelkaar ...

 

Tvheadend daar in tegen heeft totaal geen problemen met meerdere opnamens paralel van de zelfde transport en heeft ook newcamd ondersteuning ....

 

vandaar dat ik overgestapt ben .. en zeker in combinatie met Ziggo heeft dit voor mij een zeer stabiele omgeving opgeleverd.

 

Een stabiele omgeving, dat wil ik uiteraard ook. En helaas is dat totnogtoe met mythtv niet gelukt.

 

Maar jij hebt inmiddels ervaring met Tvheadend. Is het een idee om daar een nieuw draadje over te starten? Ik heb wel een paar vragen, zoals hoe is de samenwerking met lirc, wat gebruik je als frontend en dergelijke. En heb je met tvheadend geen sasc-ng meer nodig?

 

Groet,

Bas.

TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode)

Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven

Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@rigolo

 

sorry, natuurlijk is dat draadje er al

TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode)

Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven

Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn weer een poosje verder en er lijkt toch vooruitgang te zijn in vergelijking met tests van maanden terug. Toen leken er twee problemen te zijn met multirec:

 

1) Starten (of stoppen) van een opname op dezelfde responder verstoorden soms al lopende opnames op diezelfde transponder. Daarmee stopte bijvoorbeeld de al lopende opname. Het kon ook gebeuren dat de nieuwe opname meteen alweer afgebroken werd en als een 0 byte recording opgeslagen werd.

2) Met het starten van een opname hangt het systeem volledig. Er komen nog wel ping replies van de backend, maar het console laat niets zien. Caps-lock en num-lock geven geen respons op het toetsenbord en alleen de resetknop of powerknop werkt om het systeem weer op gang te helpen.

 

Nummer 1 heb ik niet meer teruggezien. Er zijn geen 0 byte opnames geweest en ook lopende opnames werden niet verstoord met het starten of stoppen van een andere opname op dezelfde transponder. Dit is toch wel vooruitgang mijns inziens.

 

Nummer 2 heb ik helaas wel weer teruggezien. Dit is niet helemaal op multirec terug te voeren, want toen ik zonder multirec draaide had ik ook wel eens zo'n freeze, maar ik zie ze nu wel iets vaker nu ik het weer aangezet heb. Kanttekening daarbij is wel dat ik na het aanzetten wel heel veel opnames gestart heb om de multirec werking te testen waarmee deze issue zich ook vaker voordoet.

 

Die freezes zijn wel een doorn in het oog. De hardware is stabiel dat heb ik al uitvoerig getest en alle componenten zijn al een keer verwisseld. Logfiles doorspitten heeft nog niets opgeleverd. Op verschillende plaatsen de verbosity opgevoerd, maar het systeem hangt plotseling en nergens is een fout te zien. Het enige patroon is dat het altijd met de start van een opname is, maar verder heb ik geen patroon kunnen ontdekken. Zo'n opname kan een multirec opname zijn, maar ook een op zichzelf staande opname. Ook zie ik niet een patroon dat zo'n crash gepaard gaat met het opnemen van dezelfde zender zoals eerder in dit topic beschreven is. Voor zover ik kan zien kan sasc-ng gerust een opname doen van bijvoorbeeld Ned1 die afsluiten en vervolgens weer een opname van Ned1 doen.

 

Mocht iemand nog een idee hebben waar ik verder kan zoeken met dit probleem, dan hoor ik het graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je het moet gaan zoeken in kernel debuging met kgdb en een seriële kabel naar een andere machine. Het zal in ieder geval niet makkelijk worden.

Ik heb geen last van dat probleem dat hij bij een opname vastloopt maar ik gebruik ook Dvb-T. Dus het kan wel goed gaan, alleen ik vindt het zo apart als je alles al vervangen hebt, hoe je dan nog steeds dat probleem kunt hebben.

 

O ja heb je de magic sysrq knop ook aanstaan en kijk dan of hij daar wel op reageert.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Lamko voor het meedenken. Magic sysrq is nieuw voor mij, maar als ik zo lees wat het doet, dan is dat zeker iets om te proberen. De kernel ondersteund het zag ik al, dus ik het het aangezet en kan bij de volgende crash hiermee kijken of de kernel nog "leeft".

 

Kgdb is ook nieuw voor mij. Ik heb momenteel geen seriele poort over omdat daar de smartcard lezer aan hangt (en het moederbord maar een zo'n aansluiting heeft). Dat is trouwens een van de componenten welke niet vervangen is. Als ik er zo over nadenk dan zou dat ook voor de LNBs en disecq switch zijn... Misschien probeer ik dat nog wel eens met een USB naar seriele adapter of vervang ik de seriele kaartlezer met een Smargo om zo die poort vrij te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt me sterk dat je probleem in de LNB's of switches zit ..

 

je zult idd op een laag nivo moeten uitzoeken wat er nu precies misgaat en op welk moment en wat er dan met de kernel gebeurd.

 

Ik heb wel bewondering voor je vasthoudendheid .. en ik hoop dat je kunt uitvinden wat er nu precies misgaat. Want een stabiele werkende en betrouwbare sasc-ng is natuurlijk erg nuttig om te hebben :-)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...