Ga naar inhoud


Netwerkproblemen na hangen Dreambox


Gast Albino boomkikke

Aanbevolen berichten

Gast Albino boomkikke

Sinds enkele maanden heb ik het probleem dat het netwerk over de zeik raakt als mijn Dreambox weer eens hangt. Bijv. zojuist hing mijn Dreambox weer en vervolgens werkte de Siemens HiPath (VOIP) telefooncentrale niet meer.

 

Iemand enig idee waardoor dit kan komen? Beide centrales zitten ophetzelfde netwerk (192.168.1.x) reeks. En dus ook bij dezelfde provider.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb er hier geen problemen mee.

Welke image draaien jullie ? en staat hij op DHCP of static ?

 

Al eens getest om dat aan te passen ?

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Albino boomkikke
Sinds enkele maanden heb ik het probleem dat het netwerk over de zeik raakt als mijn Dreambox weer eens hangt. Bijv. zojuist hing mijn Dreambox weer en vervolgens werkte de Siemens HiPath (VOIP) telefooncentrale niet meer.

Iemand enig idee waardoor dit kan komen? Beide centrales zitten ophetzelfde netwerk (192.168.1.x) reeks. En dus ook bij dezelfde provider.


ik heb dit ook gehad dat na een vastloper de hele zaak plat gaat, ben er dagen mee bezig geweest maar dit was voor mij de oplossing:

modem en router zaten in dezelfde ip reeks (192.168.1.xx)
ik heb de modem dit adres gegeven: 192.168.4.xx
de router heb ik in de reeks 192.168.1.xx gelaten.

de hele zaak opnieuw gestart en het heeft niet meer plat gelegen.

ik hoop dat je hier wat mee kan.

Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

alstie hangt kan de hele switch plat gaan, en dan doet het ip adres er echt niet meer toe.

 

Dat het nu niet meer optreedt zegt niks, ik heb het zelf ook 'maar' 1x gehad in al die 8 maand tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Albino boomkikke

Zucht. Nu krijg ik helemaal geen ip adres meer van de Dreambox. Maakt niet uit of het via DHCP of een vast ip adres is.

 

Code:
64 bytes from 192.168.100.135: icmp_seq=26 ttl=64 time=1.220 ms64 bytes from 192.168.100.135: icmp_seq=0 ttl=64 time=26943.044 ms

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb soortgelijke problemen gehad:

configuratie:

ASUS 500 WL ( met asterisk voip)

dreambox 7000

NAS

...

 

Plotseling problemen met voip, en andere internet connecties. Geen tijd gehad om ernaar te kijken want dag nadien vertrokken op verlof. toen ik terugkwam "hing" de dreambox. reboot en alles was in orde.

 

Allemaal heel raar, geen rootcause gevonden en voorlopig ook niet meer opgetreden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zou je eens kunnen proberen om een DMZ aan te maken op je router. (indien daarvoor geschikt).

Je werkt dan op verschillende segmenten die elkaar zeker niet kunnen "bijten".

Je zou dan kunnen zeggen dat je met 2 verschillende netwerken draait, die beide gebruik maken van dezelfde router.

suc6

groeten pepper

2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500

Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

dacht iets over problemen met IPv6 te hebben gelezen in dat verband en sommige routers

 

had je ook al eens geprobeerd een crosover tussen dreambox en pc met vaste ipnummers ingesteld?

dan kan 't zijn dat hosts, nameserver en gateway niet correct ingesteld zijn

of de firmware van de router hopeloos verouderd is en niet correct omgaat met icmp...

 

chiao

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...