Ga naar inhoud


Q box vervanger voor de dreambox 8000?


Gast aanilles

Aanbevolen berichten


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Daar is al een topic over te vinden.

Ik denk niet dat het een vervanger kan worden, maar misschien een slap (maar wel veel goedkoper) aftreksel.

Oordeel zelf zou ik zeggen als het ding ooit op de markt verschijnt.

Hij zou er 20 december al zijn, maar dat hebben ze helaas niet gehaald anders haddden we nu misschien een zinnig antwoord op je vraag kunnen geven.

De website waar je naar linkt is die van de Qbox one, die hopeloos mislukt is en inmiddels ook al weer ten onder is gegaan.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Daar is al een topic over te vinden.
Ik denk niet dat het een vervanger kan worden, maar misschien een slap (maar wel veel goedkoper) aftreksel.
Oordeel zelf zou ik zeggen als het ding ooit op de markt verschijnt.
Hij zou er 20 december al zijn, maar dat hebben ze helaas niet gehaald anders haddden we nu misschien een zinnig antwoord op je vraag kunnen geven.
De website waar je naar linkt is die van de Qbox one, die hopeloos mislukt is en inmiddels ook al weer ten onder is gegaan.

Ron

Eerst zien dan afkraken.

Blij met mijn AZbox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Hij zou er 20 december al zijn, maar dat hebben ze helaas niet gehaald anders haddden we nu misschien een zinnig antwoord op je vraag kunnen geven.
Ron


Ja zo lus ik er ook wel een paar,wanneer zou de dream 8000 komen.....????
ps
De hele qbox ken ik niet hoor.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, ten eerste kraak ik niets af.

Ten tweede geldt andersom natuurlijk ook: Eerst zien, dan ophemelen.

Gezien het feit dat de qbox one daadwerkelijk glansloos ten onder is gegaan, mag daar best wat kritisch naar gekeken worden.

De Qbox HD zou een box moeten worden die gebruik gaat maken van software die door Dream Multimedia is ontwikkeld en waarvan een groot deel niet op ongelicenceerde hardware (en dus NIET op de Qbox HD mag draaien.

Als de makers van de Qbox HD dat ding dus legaal met enigma2 willen gaan leveren, hebben ze nog heel wat programmeerwerk te verzetten.

Er zijn bovendien nogal wat kanttekeningen. Hier wordt de vergelijking met een DM8000 HD getrokken.

ten eerste heeft de DM8000HD standaard 2 DVB-S2 HD tuners en de Qbox maar 1.

Ten tweede heeft de DM8000 een Broadcom 400Mhz core met DDR2 RAM met een TOP scale/de-interlacer die speciaal voor het afspelen van diverse SD en HD media is gemaakt en de Qbox HD heeft de tamelijk trage ST7100 core met standaard RAM.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q

Als de makers van de qbox 2 dat ding dus legaal met enigma2 willen gaan leveren, hebben ze nog heel wat programmeerwerk te verzetten.


Dat denk ik ook, en 20 december komt toevallig akelig overeen met de acties van media labs BV maar dat moet toeval zijn.

Concurrentie voor de dreambox is alleen maar goed alleen dan wel op een eerlijke manier. Zou niet verkeerd zijn, ik denk dan zelf aan iets als AMD en INTEL, daardoor is de cpu markt ook innovatief en betaalbaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omzeilen is wat anders dan negeren:-)

Een DVI aansluiting in plaats van een HDMI aansluiting gebruiken, vind ik nogal wat anders dan een box uitbrengen met auteursrecht schendingen.

Ik zeg nadrukkelijk niet dat de makers van de qbox dat doen, maar om dat niet te doen, zullen ze nogal wat programmeerwerk moeten verzetten of gewoon een vrijwel kale box gaan leveren.

Ze schrijven namelijk letterlijk op hun website:

Software: "enigma2 with all features and plugins" en dat kan gewoonweg niet want een groot aantal extentions en system plugins die in Enigma2 CVS zitten, vallen onder Creative Commons licentie en mogen niet op andere hardware dan die van Dream Multimedia worden gebruikt. het auteursrecht behort daar dus toe aan Dream Multimedia.

Ze hebben dus twee mogelijkheden:

1. Enigma2 vrijwel kaal gebruiken en zelf iets schrijven waarmee je de beeldinstellingen kunt instellen en de rest overlaten aan de gebruiker. Op die wijze breng je dus in feite een kale box op de markt die bij wijze van spreke net kan booten en de werking van het toestel voor het overgrote deel verantwoordelijkheid gebruiker is. Dan is iedere cent die je er voor betaald naar mijn mening er een te veel.

2. Mijn voorkeur: Ze (her)schrijven zelf alle functionaliteit die onder Creative commons valt en bouwen zo een eigen enigma2 branch met eigen plugins. Dat is extreem veel werk, kost heel erg veel tijd en heel erg veel geld en zie ik nog niet zo snel gebeuren. Zeker als je ziet dat zo de qbox one al glansloos ten onder is gegaan en die paar mensen die er eentje hebben gekocht nu 0,0 support meer hebben.

Ik hoop nogmaals op het laatste, want het zou wel eens tijd worden dat iemand Dream Multimedia wakker schud en ze eens laat zien dat er meer fabrikanten zijn die kunnen en durven wat Dream Multimedia kan en durft.

Ik heb er echter een hard hoofd in dat er iemand is die kan bereiken wat Dream Multimedia berijkt heeft en dat voor de helft van het geld. Al die ontwikkeling van zowel hardware en software en persooneel zal toch ergens van moeten worden betaald.

Als je dat veel goedkoper denkt te kunnen, zul je toch ergens op moeten gaan besparen en dat gaat de consument die zoiets koopt vanzelf ergens voelen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Qbox een ontvanger uitbrengt met enigma2 die toevallig compatibel is met een dreambox,

zijn de licentie problemen opgelost niet Qbox maar de eindgebruiker installeert de

software die je gewoon kunt downloaden

net als een magic module geen licenties van seca irdeto enz. nodig heeft

omdat de penta niet door dream is geïnstalleerd bij verkoop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, maar dan krijg je dus een kale receiver die niets kan en waar de verantwoordelijkhed voor correcte werking bij de gebruiker en niet de fabrikant ligt.

Precies wat ik al zei dus.

Dan krijg je dus dit soort taferelen. (zie afbeelding) Ik geloof niet dat ik dat wil.

Dream Multimedia heeft nu een volledig legaal product op de markt (dreambox) waar ze helemaal zelf en officieel de software (zowel driver, os als gui) voor maken en die ze zelf helemaal en officieel ondersteunen.

Daarnaast zijn er enorm veel hobbyisten die er uitbreidingen of distributies voor maken.

In het geval van de qbox krijg je dus zeer waarschijnlijk een receiver waar drivers op draaien, maar de rest een ontwikkeling van derden (in dit geval zelfs een directe concurrent) is, waar de fabrikant geen support en geen ondersteuning op kan geven omdat ze de ontwikkeling daarvan niet in eigen hand hebben.

Dat is een heel groot verschil!

 

Ron

post-237-1318260074,8243_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met andere woorden je hebt net als in de pc wereld een kale bak vol hardware en de microsoft windows licentie pluk je van het internet. Dat scheelt namelijk veel geld en de verkopende partij hoeft zich niet druk te maken of de hardware mix wel optimaal (blijft) presteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verklaart ook het grote prijs verschil

Maar waarom zou je het wiel twee keer uitvinden

Wel kan ik Duolabs aanraden, ook de bootloader goed

toegankelijk te maken voor de eindgebruiker i.v.m. eventuele

bommetjes.. Een dreambox met of zonder licentie zou

nooit populair zijn geworden zonder de illegale mogelijkheden

en dus ook het omzeilen van licenties. Hoeveel van die dingen zouden

er verkocht worden als alleen Dreamcrypt mogelijk zou zijn ?

Precies 0 Dus niemand zit op de legale software van Dream Multimedia te

wachten. Iedereen wil de extra mogelijkheden zoals cardshare

En juist die extra mogelijkheden worden door Dream Multimedia

ook niet ondersteunt.Want deze zijn zogenaamd geschreven door hobbyisten

gebruik op eigen risico voor zowel Dreambox als eventueel Qbox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schrijven van een eigen interface/applicatie voor uitlezen van smartcards is zover ik weet niet verboden.

Juist het geouwehoer van veranderende coderingen en het telkens moeten aanschaffen van andere hardware was ik beu en om die reden koos ik voor dreambox.

On top of it, ik bepaal nu zelf hoe de GUI eruit ziet, kan eenvoudig op harddisk opnemen en middels laninterface kan daar iets mee doen. Ziehier de samenkomst van twee hobbies: computers en sat.

 

Ik ben er blij mee, net als al die image teams die voortdurend bezig zijn de softwarecomponent te perfectioneren.

Hoewel dream ook hardwarematig lang niet altijd perfect is gebleken zijn er ook veel hardwaremods te vinden om de ongemakken op te lossen. Voor mij dus ideale hobbyboxjes.

 

QBOX prima, maar lijkt me niet fair als zij onterecht vrucht plukken van de dankzij dream onstane doelgroep.

Het is te hopen dat zij ook mooie boxen in de markt kunnen gaan zetten met eigen software en community. Hierdoor zal dream uiteindelijk nog beter haar best moeten doen om de hardware te perfectioneren.

 

Maar goed, mijn mening en de tijd zal het wel weer leren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Ziehier de samenkomst van twee hobbies: computers en sat.

Ik ben er blij mee, net als al die image teams die voortdurend bezig zijn de softwarecomponent te perfectioneren.
Hoewel dream ook hardwarematig lang niet altijd perfect is gebleken zijn er ook veel hardwaremods te vinden om de ongemakken op te lossen. Voor mij dus ideale hobbyboxjes.


Maar goed, mijn mening en de tijd zal het wel weer leren!


Ben het met je eens. Hobby box in combi met computer..Dream of Q box is eigenlijk ook en soort van computer...een computer zal in vergelijking goedkoper zijn.

De dream.. Q box heeft alleen meer mogelijkheden kwa aansluitingen dat op een computer niet zit...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...