Ga naar inhoud


Q box vervanger voor de dreambox 8000?


Gast aanilles

Aanbevolen berichten

Dat is wel erg kort door de bocht.

De chip die in een HD receiver zit is geoptimaliseerd om hardwarematig HD streams in volle resolutie af te spelen.

Wil je dat met een PC doen, moet het toch al een verdomd rappe zijn.

Je kan een PC dus niet echt met een receiver vergelijken.

Je kan beter stellen dan een linux set-top-box, een (satelliet)receiver met een beetje PC functionaliteit is.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

 

Maar goed, mijn mening en de tijd zal het wel weer leren!

 

Je hebt tegenwoordig vele mogelijkheden,om even te noemen...

 

de video kaart die de procesor minder belast door intern geheugen..

 

Maar ja toekomst visie he wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

zat net ook naar die qbox te kijken denk goh wel een mooi ding eerste wat mij ook op viel langzame processor ,mij lijkt wel dat je bv noem maar wat in een kale image gewoon bv cccam in kan zetten .zijn bv zat images zonder gbox die zette ik er zelf ook in .

wel lijkt me dat je inderdaad een hele gemeenschap mist die je bij de dream en toen ik begon bij de humax wel had .die ontvangers waren echt niet beter maar hadden wel een hele community achter zich .en dat zal denk ik het jammere bij die qbox zijn .als die niet compatible is met de dream zal hij het in mijn ogen niet halen .

overgens is dream zo goed? 7000 trafo problemen?7020 netwerk problemen eerste serie

dm800 ook hoop problemen nog .ik heb ze bijde maar kan nu niet zeggen (inmiddels 2e versie 7020 en die is wel goed)

dat dream zon goede producten afleverd.

daarom wacht ik lekker even af of het een qbox of een 8000 word want 1000 euro voor een rammelbak met fouten heb ik ook geen zin in .en hoe was het met de garantie met die 7020 destijds nou kan je zeggen niks dus .

even voor de duidelijkheid ik kraak niks af maar hemel dream ook niet op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je dramatiseert het wel een beetje.

De DM7020 heeft nooit echte problemen gehad. Alleen de allereerste batch zaten 2 verkeerde elco's in een pick & place machine waardoor het netwerk traag was. Alles daarna werkte wel perfect.

De DM800 heeft voor zover ik weet helemaal geen hardwarematige problemen en de software draait op die box ook prima volgens mij.

De DM8000 is alle behalve een rammelbak van 1000 euro.

Dat is gewoon een regelrechte TOP receiver voor 1000 euro.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic{Q}
De DM800 heeft voor zover ik weet helemaal geen hardwarematige problemen


De overmatige warmte komt toch regelmatig weer terug in diverse topics. Los daarvan lees ik nogal eens problemen met schakelen icm switches.

De DM600 had bij marktintroductie een serie foute voedingsadapters en ook het geluid had een hardwaremod nodig ivm dofheid/te zachte geluidsweergave.

Ook ik wacht nog even met zowel DM800 als de DM8000. Met een jaar zijn de hardware bugs er wel uit en hopelijk is de prijs dan ook wat onderuitgezakt.

Ik heb momenteel een DM600 en een DM7020

Ondanks de hardware fouten toch goed tevreden over beide boxen maar dat is mede door de community en spreek dank uit dat dream deze droomdozen mogelijk heeft gemaakt.
Moet er niet meer aan denken om terug te moeten naar die ellendige bakken van weleer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De overmatige warmte komt toch regelmatig weer terug in diverse topics. Los daarvan lees ik nogal eens problemen met schakelen icm switches.

 

Dat van die switches kan ik wel bevestigen , het diseq verhaal loopt hier niet echt lekker.(mischien moet ik toch een overstag gaan om nieuwe swtiches te kopen)

Maar wat de warmte betreft heb ik hier geen last, sterker nog mijn dm800 voelt altijd koud aan smile

Ik moet zeggen dat ik toch de dm800 hardwarematig wel een degelijk aparaat vind.

De 8000 kan ik niks over zeggen , maar de opmerking rammelbak is wel wat overdreven denk.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
Je dramatiseert het wel een beetje.
De DM7020 heeft nooit echte problemen gehad. Alleen de allereerste batch zaten 2 verkeerde elco's in een pick & place machine waardoor het netwerk traag was. Alles daarna werkte wel perfect.
De DM800 heeft voor zover ik weet helemaal geen hardwarematige problemen en de software draait op die box ook prima volgens mij.

Ron


@Ron,

Volgens mij vermeldt ehvwheelboy nog maar een klein gedeelte van de (hardware) fouten
zoals die al eerder door jou zijn opgesomd in jouw posting van 28 augustus 2008 .

Citaat:
Natuurlijk kan Dream Multimedia net als iedere andere fabrikant door een fout tijdens productie getroffen worden. Daar is niets onbeschofts aan, dat is gewoon domme pech.
Dream Multimedia heeft echter al zo vaak "domme pech" gehad dat ze wel langzaam maar zeker vraagtekens mag stellen bij het algemene beleid aldaar. De meeste andere fabrikanten overkomt zoiets met zekerheid minder frequent.
Ik som op:
-----------------------------------------------------------------
1. DM7000, slechte voeding bij de eerste serie, hardware modificatie nodig.
2. DM7000, error UC0 komt te vaak voor (ontwerp fout?)
3. DM7000, in een aantal series een rotte cardreader, die niet alle kaarten leest. Hardware modificatie nodig.
4. DM500, RGB schakelprobleem, hardware aanpassing nodig
5. DM500S, te lichte voeding (1A) waardoor veel diseqc motoren niet werkten
6. DM500S In vrijwel alle series gaat een voltage regulator q72 vaak kapot. geen signaal "syndroom". Hardware design fout?
6. DM7020 eerste serie met philips tuner, netwerk probleem, traag en onbetrouwbaar netwerk. Hardware modificatie nodig.
7. DM7020, koperspray op de gehele bodemplaat die in veel gevallen sluiting veroorzaakt onder de voeding. Boem-KNAL-kapot DM7020!
9. DM600PVR, eerste serie rotte voedingen waardoor in veel gevallen niet alleen de voeding, maar ook de DM600 opgaf.
10. DM600PVR, een aantal met rotte security chip waardoor de box niet meer boot.
11. DM7025, de eerste xx series, slechte voeding die veel te vaak, zelfs in bijna alle gevallen kapot ging/gaat.
12. DM800HD, derde en vierde serie uitval op HDTV zenders, was die DM800HD nu niet juist voor die zenders gemaakt?
-----------------------------------------------------------------
Toegegeven, dit is wel een flinke lijst, die waarschijnlijk nog niet eens kompleet is.
Dan moet je als fabrikant toch wel op je tellen gaan letten. Als dit ook weer bij de DM8000 gebeurt ga ik er toch zwaar over nadenken om geen enkele dreambox meer te kopen.

Ron



Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sattaz, ik reageerde op zijn topic en daar noemde hij de helft van de door jou geciteerde modellen niet, dus kan ik daar ook niet op reageren.

De DM800 blijkt geen hardware probleem te zijn en de rest zijn oude koeien.

De DM800 en de DM8000 zijn volgens mij geheel "hardware-bug-vrij" of je moet natuurlijk een ongeisoleerde pinnen aan de primare zijde van een voeding van een toestel dat KEMA goedgekeurd is als een hardware bug gaan zien wink

De Humax 5400 stikte ook van de voedingsproblemen, een DGstation 400 had een slechte real-time clock chip etc.

Geen excuus natuurlijk, maar dan kan je iedere receiver wel onder een vergrootglas leggen.

Is het tegenwoordig jouw missie om mij af te zeiken of krijg ik onterecht dat gevoel? Het lijkt er namelijk wel verdomd veel op.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

vraag me af of het afzeiken is .

In mijn geval wat ik schrijf moet je dat zo niet zien .dat zijn ervaringen die ik zelf in de afgelopen jaren heb opgedaan .

Ik heb zelf een 500 7000 2X 7020 en een 800 gehad of heb ik nog .

en waarom kocht ik ze allemaal .nou niet omdat ze goedkoop waren niet omdat het model me aanstond .gewoon eerlijk recht door zee omdat ik er of makkelijk keys op kon zetten of te carsharen de kwaliteid heb ik nooit na gekeken .en omdat dit bij andere boxen weinig of niet ondersteund word of werd kocht ik een dreambox .als bv vandaag die qbox net zogoed zou zijn en dezelfde ondersteunig zou hebben kocht ik geen dream meer .gezien de prijs

wat niet wegneemt dat andere boxen geen problemen hebben maar op humax en phillps na heb ik daar geen ervaring mee .

 

maar vertel me eens wat maakt het dat een dm8000 1000 euro waard is?

 

eerlijk toen hij nog niet te koop was en ik de prijs niet wist heb ik ook gedacht ik koop zon ding als i uitkomt nu denk ik als ik ereen koop wacht ik even af of kijk na een andere die hetzelfde kan voor minder geld want 1000 euro vind ik teveel .

 

en ja andere apparaten hebben ook hun nukken maar wel sterk dat ik 3 boxen heb gehad (op de 500 na die deed het altijd goed )die problemen hadden zeker nu met die 800(eerste serie) problemen zat .

heet (werkt prima als ik er een laptopcooler onder heb staan) netwerk problemen ja meer dan 30 shares netwerk plat zelfs internet eruit voor uur daarna alles goed . ondanks zoeken satelieten zenders niet tonen sid niet in pad .na veel zappen en wisselen van sat (heb rotor)vastlopen (alle images tot op heden).ik heb er die patch 70.nfi instaan maar nog .dan soms hd zenders niet open ga je na een vrij kanaal en dan zappen wel open (orgineel canal digitaal abbo op hd zenders).

 

nee werkt goed zitten geen fouten in .zeg dat aub niet tegen mij .ja of je moet hem op ned 1 laten staan en niet aankomen dan zullen geen fouten komen .btw ik heb er geen enkele op cccam na plugin in zitten .dus daar kan het ook niet aan liggen .

zelf denk ik dat de meerderhijd de dream koopt omwat i kan en de verschijdenheid in images die er voorhanden zijn .

zie het aub niet als afzeiken want das mijn bedoeling in iedergeval niet .het zijn mijn ervaringen ik ben ook geen deskundige alleen een gebruiker die vanaf de dream een mooi blauw display had op de 7000 ze gebruikt en de tekortkomingen/gebreken heeft ervaren over de afgelopen jaren

wel blijf ik het mooi speelgoed vinden waar je veel me kunt doen .

een ding wil ik nog wel kwijt .ook een hoop klachten die er op div foras verschijnen is onkunde van div personen .vlug zeggen iets werkt niet .eerst eens kijken dan roepen .heb ook al vaak voor dingen gestaan waar ik later achterkwam shit zit dat zo .

lol blijft toch een hobbybox he .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het ook niet tegen jou maar tegen sattaz.

Iedereen moet voor zichzelf beslissen of hij 1000 euro te veel vind of niet.

Ik vond het die 1000 euro waard. Ik had het achteraf zelfs wel 1500 waard gevonden. Natuurlijk is wat onder de kap zit nooit 1000 euro waard. Het gaat om het hele plaatje en dat klopt bij Dream Multimedia gewoon beter dan bij welke fabrikant dan ook.

Het hele plaatje is:

-Hardware

-Kwaliteit software

-Plugins en extentions

-Community

-Afhandeling van problemen hard/software

Er is nog geen fabrikant geweest waar dit plaatje klopte en naar mijn mening gaat Qbox dat ook niet worden want Duolabs heeft nog nooit een product fatsoenlijk ondersteund.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar ben ik het wel mee eens .die hebben veel problemen gehad met de software van hun cas proggers .heb ik zelf ook gehad en heb die diablo cams gehad met zon basis station om thuis met een kaart te kunnen sharen heb het na 3 maanden verkocht werkte voor geen meter .enige voordeel was dat je zeker in het begin een hoop open had wat een ander niet had en je kaart door huis kon sharen als het werkte maar dat heeft bij mij in iedergeval nooit fatsoenlijk gewerkt.

weet niet hoe het nu is ik koop meestal zoiets als het pas uit is en tja dan weet je kan het gebeuren dat het niet werkt .das zo ook bij die dreamboxen .

blijf het een hoop geld vinden overgens zonder te weten toen ik die 800 kocht vond ik 429 ook veel voor een pak shag lol waar je toen bijna niet kon aankomen .

maar klopt ook zeker de ondersteunig van de comunity maakt het dat de dreambox populair is .je kan nog zon goed apparaat hebben zonder bugs als i niks extras kan als kaart erin en kijken heb je er weinig aan zeker als het je hobby is .

en dat mag wel wat kosten liefst niet teveel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Origineel bericht van: Toxic[Q
Ik pleit er dan ook voor een enorme kripkous over de voeding én dit hele topic te trekken. Dan is het zeker veilig :-))
de DM8000 is KEMA gekeurd en dus veilig bevonden.
Punt.

Ron

Origineel bericht van: Toxic[Q

De DM800 en de DM8000 zijn volgens mij geheel "hardware-bug-vrij" of je moet natuurlijk een ongeisoleerde pinnen aan de primare zijde van een voeding van een toestel dat KEMA goedgekeurd is als een hardware bug gaan zien wink

Ron



@Ron,

In tegenstelling tot hetgeen jij op meerdere plaatsen op dit board beweert
is de DM8000 met zekerheid niet KEMA gekeurd.

Aangezien bronvermelding op dit board zeer op prijs wordt gesteld volgen hieronder de bronnen.
1. Uitdrukkelijke telefonische bevestiging van KEMA Arnhem dat er geen KEMA keur is.
2. Uitdrukkelijke telefonische bevestiging van de Nederlandse distributeur dat er geen KEMA keur is.
3. Uitdrukkelijke bevestiging per E-mail van Dream Multimedia Duitsland dat er geen KEMA keur is.
   [Ticket#2009022210001277] Prüfung DM8000
   Sehr geehrte®,
   die DM8000 besitzt nur das CE-Zeichen.
   Dies besitzen alle unsere Boxen.
   Dream Multimedia GmbH Support


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

CE staat voor vrijwel hetzelfde. Als een apparaat CE gekeurd is, mag je verwachten dat het veilig bevonden is.

De meeste andere Dreamboxen hadden wel een kema keur, dus ik was er vanuit gegaan dat het in dit geval ook zo was.

CE keur of Kema keur, of niet; de DM8000 is gewoon veilig. Als iemand daadwerkelijk gaat zeuren om twee kousjes om de primare contacten van de voeding is die persoon minimaal spijkers op heeeeeeeeeel laag water aan het zoeken want als je een satelliet ontvanger open maakt, heb je de stekker uit de wandcontactdoos getrokken. Als je dat niet gedaan hebt ben je gewoon dom.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig is het niet ongebruikelijk (vroeger) onafgeschermde, spanningvoerende delen, nu af te schermen.

Het zou een merk als DB sieren zich daar niet anderzins te

manifesteren. De prijs is er naar. Waarom doen andere merken het dan?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb destijds voor de keuze van mijn nieuwe HD receiver een opstelling gemaakt van de Twin HD Linux receivers, Waaronder ook de Q-Box en DB8000, zie de bijlage. Dit is wel puur een opstelling uit de ervaringen die ik hier en daar gelezen heb.

 

Wellicht dat iemand deze nog kan uitbreiden, maar voorlopig is DB 8000 eenzaam aan de top, wil je een ontvanger die doet wat ie verspreekt zonder gedwongen te zijn steeds de laatste firmware in te spelen en voor verrassingen te komen. Nadeel van de DB8000 is nu eenmaal dat je gedwongen wordt firmware van derden in te spelen. Voor mij lijkt de meest interessante ontvanger in de lagere prijsklasse de Azbox te zijn, maar deze heeft nog problemen met opnames en Dual encoding. Dit zou aan de gebruikte chipset kunnen liggen, maar Opensat ontkent dat. Opensat zou pas met nieuwe firmware komen als dit probleem opgelost is. Het ontwikkelteam zou uitgebreid zijn om dit probleem nu op te lossen. Vergelijk je deze met de DB 800 is de Azbox wel al een heel goed alternatief. De Azbox heeft wel de meest complete firmware out of the box.

 

Ik heb altijd max. Euro 100,00 bijbetaald voor mijn nieuwe ontvanger sinds 1990, en dat wil ik zo houden, het moet ook leuk blijven. De DB 7025 heb ik verkocht voor Euro 340,00, dus ik zit in de prijsklasse rond Euro 400,00 te snuffelen. In ieder geval wacht ik nog af met de koop van een HD Twin. Ik ga in ieder geval geen Euro 1000,00 betalen, dus het wordt wachten op de betaalbare opvolger van de DB8000, die eraan zal komen, of op een stabiele andere Linux box.

 

Daarnaast is Sigma inmiddels met een verbeterde chipset gekomen. De Sigma chipset wordt veel in Blue ray spelers en in mediaplayers zoals de popcorn hour gebruikt. Ik vind nog geen HD box die deze chipset al ondersteund.

HD_Twin_Linux_300609.pdf

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...