Ga naar inhoud


Q box vervanger voor de dreambox 8000?


Gast aanilles

Aanbevolen berichten

Misschien heb ik niet opgelet. De fabrikage van de DB8000 gebeurt toch in NL?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Vraag ik mij echt af, in China is één 8000 voor ong. Euro 350,00 excl BTW te krijgen, zie de bijlage. Ik ga ervan uit dat dit een clone is, staat weliswaar dat ie in DL gemaakt wordt, maar ondertussen zit deze fabrikant in Guang Dong China. Maar goed ik heb mij daar niet verder in verdiept.

 

Gezien de levertijden van de originele DB kan ik dus niet geloven dat deze in NL of Duitsland gemaakt wordt, maar dat af en toe een gevuld containertje aankomt.

 

 

DB8000-Clone.pdf

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutchsat1
Vraag ik mij echt af, in China is één 8000 voor ong. Euro 350,00 excl BTW te krijgen, zie de bijlage. Ik ga ervan uit dat dit een clone is, staat weliswaar dat ie in DL gemaakt wordt, maar ondertussen zit deze fabrikant in Guang Dong China. Maar goed ik heb mij daar niet verder in verdiept.

Gezien de levertijden van de originele DB kan ik dus niet geloven dat deze in NL of Duitsland gemaakt wordt, maar dat af en toe een gevuld containertje aankomt.





Price: USD $ 500 / pc Min. Order: 1 pc
Post Time: 09 Oct, 2008 Last Modified: 02 Apr, 2009

Ik denk niet dat ze die nog hebben.
1 stuk, laatste keer anders 2 april....

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutchsat1
Ik heb altijd max. Euro 100,00 bijbetaald voor mijn nieuwe ontvanger sinds 1990,


Dan ben ik wel erg benieuwd wat je toen had, want veel smaken waren er niet in 1990.
Pace en Nokia waren zeker (heel veel) duurder.
De nokia 9500 bijvoorbeeld, koste in het begin meer dan 2000 gulden.
En ja, het mainboard van de DM8000 wordt in Nederland gemaakt en de rest van de componenten in andere landen.
Assemblage is in Nederland (Best).

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Daarnaast is Sigma inmiddels met een verbeterde chipset gekomen. De Sigma chipset wordt veel in Blue ray spelers en in mediaplayers zoals de popcorn hour gebruikt. Ik vind nog geen HD box die deze chipset al ondersteund.

De Sigma chipset word toch gebruiktt in de Azbox?

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ron, de hobby hoeft echt niet duur te zijn!

 

Mijn ontvangers:

1988 of 1989: Amstrad SRX, 1992 Hardware-matig uitgebreid, dat was de duurste investering, ik dacht rond de Nlg 800,00 voor een setje.

1992 Aankoop Noname sat receiver voor DM 180,00

1995 Pace, voor rond de DM 330,00 in DL gekocht, Noname voor NLG 100,00 verkocht.

1997: D-Box voor DM 300,00 gekocht. Kwam uit een DF-1 contract. pace voor Nlg 150,00 verkocht.

2001: Humax 5400 Gekocht voor DM 699,00, de Nokia voor NLG 390,00 doorverkocht, wel gepatcht en gemodificeerde CAM.

2004: Humax 5400 voor Euro 290,00 doorverkocht met de TOH 3.2 cam erin. De Dreambox 7000 voor Euro 335,00 gekocht;

2006: Relook 400s gekocht, (Euro 345) de Dreambox voor Euro 340,00 verkocht met Harde schijf en laatste PLI software

2008: aankoop tweede ontvanger DB 7025 voor euro 325,00 via Sat4all, in 2009 verkocht voor Euro 340,00 met eigen voeding modificatie. Daarnaast heb ik nog 3 digitenne ontvangers door het huis staan en bij de kids, ik otnvang immers > 50 zenders op deze setjes, waren wat Samsungetjes die voor totaal Euro 90,00 heb aangekocht, die kwamen ook uit contracten. De noodzaak voor een 2e sat is dus minder geworden.

 

In 2007 heb ik bij al mijn kennissen/familie de relook 200s geplaatst voor Euro 135,00. Door de enigma modificatie durf ik te wedden dat ook deze ontvangers dit jaar hun geld blijven opbrengen. Het is voor mij de beste Low budget enigma 1 ontvanger gebleken, van de 14 heb ik nooit nieuwe software hoeven in te spelen of hardware problemen gehad, geen enkel probleem mee gehad. Pas bij de Seca 3 kaartjes ff terugkomen om de laatste software in te spelen.

 

Dú moment dat ik een HD ontvanger vind die enigma 2 ondersteund in de < Euro 200 prijsrange, dan zullen ze eruit gaan. En geloof me, die zullen op een afzienbare termijn eraan komen en ook daar streef ik erna om deze voor Euro 100,00 bijbetaling te kunnen vervangen.

 

Zo zie je de hobby hoeft echt niet duur te zijn. Ik heb sinds 1997 dus eigenlijk alleen geld uitgegeven aan uitbreidingen van de hardware om deze up to date te houden, meestal heb ik ze dan voor dezelfde prijs kunnen doorverkopen. Wel is het zaak om een populaire ontvanger te kopen van rond de euro 350,00 (Twin), deze houden dan hun waarde. En ook over drie jaar zal de DB8000 overvleugeld worden door een ander model. Of die dan nog Euro 1000,00 opbrengt, daar twijfel ik aan.

 

Iz NL, ok dan, het is dan volgens de regels een NL fabrikaat. Maar wil niet zeggen dat daar ook de productie van de onderdelen plaatsvind, de meeste onderdelen en mainboard zullen toch wel uit China komen.

 

feit blijft dat nu de zoektocht is begonnen naar een HD ontvanger, maar dat is nog geen noodzaak. De relook heeft geweldig beeld op SD, buiten dat de scartkabel wat minder uitziet naar mijn LCD. Ik heb deze al helemaal moeten slopen omdat de LCd tegen de muur zit aangeplakt. Ik zal hem uitenindelijk wel in de muur opbergen dan.

 

Feit is ook dat de Relook niet veel meer zal opbrengen, ik schat rond de Euro 180,00, is immers geen Dreambox. Maar ik heb tijd...

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...