Ga naar inhoud


[dm100] Intern (huis) sharen


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Moet voor een vriend enkele ontvangers plaatsen ( een zestal ) en die wil ontvangst van TV Vlaanderen op alle zes. Nu dacht ik om dit te doen via een dm500+ als server en 5 dm100 als client.

Iemand een gedacht of dit stabiel zou kunnen werken ? Ik hoor hier bitter weinig over die dm100. Enkel weet ik dat die beschikt over een CCcam dus normaal zou dit moeten lukken.

Heb intussen een octo gold class 0,2 db lnb aan de schotel met 6 coaxen naar binnen. Ook is er in elke plaats een UTP kabel voorzien. Deze persoon heeft enkel behoefte aan de astra 19,2 dus qua installatie is het simpel.

Iemand raad of dit haalbaar is met 5 zulke dm100's en een dm500+ als server ?

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat gaat werken, maar vergeet niet dat de Dreambox DM100 geen normale dreambox is, maar gewoon een goedkope FTA + CAS receiver met netwerk aansluiting. Er kan/zit geen linux op, je kunt geen plugins installeren, hij heeft geen TVVlaanderen MHW EPG, maar alleen now/next en het menu en gebruik is totaal anders dan een "echte" dreambox.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik wel ergens gelezen allemaal , maar dienen gast verlangt gewoon dat hij op de 6 plaatsen kan kijken naar de zenders van TV Vlaanderen , van al dat ander EPG, Plugins , enz.... trekt die zich geen bal aan. Dus gewoon kijken zoals met een kabelaansluiting. Denk je dat die dm100 dozen stabiel genoeg zullen draaien met de dm500+ als server ?

 

PS. : voor het intern sharen van de TVV kaart maar dit draadje volgen zeker :

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...rue#Post1590340

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een DM100.

 

Intern sharen loopt goed. Alles is met de AB in het expert menu eenvoudig in te stellen.

 

De pincode voor het uitgebreide expertmenu is 0101. Deze pincode heb ik niet in de handleiding kunnen vinden. ;-)

 

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu dat iemand mij hier attent op maakt hoe breng je een settinglijst in die dm100 ? Ook met een dreamboxedit of moet dit op een andere manier. En bestaan er wel settinglijsten voor die box ?

 

Alvast bedankt voor de reactie guys smile

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks ! smile

 

Je verdient een echte Belgische "Lambik" wink

 

post-23046-1318260074,1422_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedenk dat de dm100 een closed source ontvanger is.

Als dmm op een bepaald moment besluit geen updates meer uit te brengen voor de 100, dan houdt het op.

 

Bij een open source ontvanger is er altijd de mogelijkheid voor hobbyisten om 'support' te blijven geven, en noodzakelijke updates uit te brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DM100 loopt prima er is weer een nieuwe software versie uit 1.33, tevens is Xloader 2.4 gereleased waarmee je een prima kanalen lijst kan maken. Voor €125,00 een leuke ontvanger met zijn beperkingen maar voor alleen kijken prima (een groot percentage met Linux bak heeft hem ook aleen maar gekocht om te delen en gebruikt het gross van de opties ook niet), geen Linux maar de ontwikkeling gaat ook gewoon door

Greetz.............René

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog wel ja, maar denk je echt dat Dream Multimedia nog 1 software update zal laten maken als het model van de schappen gaat? Dan zit je daar met een receiver zonder CI schacht en met een "verlopen" cardreader. Dan is zelfs 50 euro te duur.

Het grootste struikelblok vind ik het gebrek aan MHW epg. Zelfs met een goedkope ontvanger is het wel prettig om te weten wat er later die avond op TV komt en dat gaat met de DM100 niet.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik jouw goed begrijpt dan worden de shareprotocollen door Dream in de software gebakken? Lijkt me sterk inieder geval niet openlijk.

{offtopic]

Maar om het even welk apparaat wordt de software ondersteuniung niet van gestopt als het uit de schappen gaat. De levenscyclie liggen niet meer zo hoog

Greetz.............René

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: f650gsrider
Als ik jouw goed begrijpt dan worden de shareprotocollen door Dream in de software gebakken? Lijkt me sterk inieder geval niet openlijk.


Nee, inderdaad niet openlijk. Volgens mij maken ze ook de originele software niet zelf, maar is dat gewoon "fabriekssoftware" en wordt die iets aangepast door een ingehuurde kracht.
Het is toch allemaal wel erg "toevallig" dat er steeds als Dream een officiele versie lanceert een dag later ook de alternatieve versie online is. Bovendien verkoopt Dream Multimedia dit product vanuit Hong Kong en niet vanuit Duitsland, wat ook genoeg zegt over het risico meiden. Ze zullen zelf ook wel bang/voorzichtig zijn dat iemand anders deze link ook legt en het misschien zelfs zal kunnen bewijzen.

Citaat:
{offtopic}
Maar om het even welk apparaat wordt de software ondersteuniung niet van gestopt als het uit de schappen gaat. De levenscyclie liggen niet meer zo hoog


Ja, daarom heb ik ook een "echte" Dreambox. Ik heb een topfield gehad en daar was de software ook knudde en hield alles zomaar van de een op de andere dag op.
Nooit weer! Nu alleen nog maar open source receivers met een grote community. Dat zal dat niet snel nogmaals gebeuren.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...