Ga naar inhoud


[dm100] Intern (huis) sharen


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Ok, beste vrienden om even "on topic" te blijven.

 

Die gast kwam bij mij met de vraag zoals gesteld in de topic aanvang. Dus wat doet een goede "raadgever" dan eerst eens zijn oor te luisteren leggen in de bedoelingen van die mensen. Wil men gewoon de zenders van TV Vlaanderen bekijken , of wil men meerdere zenders bekijken , wil men HD kanalen kunnen bekijken ( nu of in de nabije toekomst ) , moeten die ontvangers beschikken over een EPG gids , enz..... Als men dit niet doet ben je een slechte raadgever , dus eerst luisteren wat de mensen eigenlijk willen en dan pas een voorstel doen met de nodige apparatuur die aan deze wensen voldoen .

Dus bij deze vraag waren er enkele mogelijkheden : intern sharen met dm100's , werken met een WIFI systeem met kaarten op diverse ontvangers , plaatsen van madboxen. Als je nu weet dat die mensen geen toeters en bellen hoeven , want bij het grootste deel van de Belgische( en Nederlandse ook dacht ik ) bevolking is het ontvangen van het basispakket ruim voldoende , of nu daar een EPG gids aanwezig is weten de meesten niet( ofwel zitten ze te bladeren in hun dag - of weekblad met TV gids ) , dan is de beslissing budjetair gezien heel snel gemaakt dacht ik.

 

Het probleem met ons hobbyisten is nl. dat wij altijd het onderste uit de kan willen met ons toestel. Neem nu de DM 800 HD. Ik heb die onlangs aangekocht met de bedoeling om eindelijk HD te kunnen bekijken op mijn TV . Dit toestel werkt vlekkeloos en het beeld is werkelijk exellent in één woord ben heel gelukkig met deze box . Echter na enkel dagen zat ik weer al te prutsen om mijn bestanden op mijn PC te delen via VLC , zat ik te prutsen om filmpjes op youtube te bekijken , enz....

Dit alles maakt nu juist het verschil tussen ons en de gewone kijker die enkel wil genieten van zijn vertrouwde zenders ( meestal een stuk of zes ) en daarmee basta.

 

Alvast bedankt vrienden voor jullie opmerkingen omtrent deze dm100 , nu weet ik toch al véél meer en weet ik dat de wens van die gast zal vervuld zijn en dat is toch datgene dat telt. wink

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik weet niet hoe de relatie "met die gast" is, maar als zometeen Merlin (seca 3) of misschien wel weer een aanpassing daarop komt, kan "die gast" met zijn DM100 mogelijk niets meer.

Ik zou "die gast" toch echt laten overwegen een andere oplosing te zoeken. Ik zou zelf nog eerder een Dgstation cubecafe kopen, dan een DM100.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is wel leuk maar is niets voor "dienen gast" die een gewone simpele "slaapkamer" ontvangertjes wil.

 

Trouwens ziehier een test voor de DGStation CubeCafe 250S :

 

http://$#$$@#$%##+CubeCafe+250S/?ref=http%3A%2F%2Falatest.be%2Freviews%2Fgame-consoles%2Fdgstation-cubecafe-250s%2Fpo3-57482623%2C76%2F%3Flang%3Dnl&lang=nl

 

 

en de conclusie :

 

Voor mensen die, om welke reden dan ook, geen Dreambox ontvanger in huis willen halen en een satellietontvanger met dezelfde mogelijkheden willen aanschaffen is deze DGStation Cubecafe 250S wellicht een uitkomst. Hardwarematig is hij zeker in orde. De ontwikkeling van de firmware is echter afhankelijk van de hobbyisten die hier tijd in steken. En dat is natuurlijk niet zoals het hoort. Maar bijna alle andere fabrikanten van Open Source Linux ontvangers maken deze zelfde fout.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
enz..... Als men dit niet doet ben je een slechte raadgever , dus eerst luisteren wat de mensen eigenlijk willen en dan pas een voorstel doen met de nodige apparatuur die aan deze wensen voldoen .

 

je kunt a priori wensen automatisch overnemen en trachten om te zetten in de praktijk (met al die kosten voor 6 kijkplekken in huis per 1:1 dvb-s)

of je kunt a priori ook eens op je voorhoofd wijzen (richting "dienen Gast").

 

wat is er mis met een huis installatie welke dvb-s naar analoog coax porteert?

 

chiao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
wat is er mis met een huis installatie welke dvb-s naar analoog coax porteert?


6 kamers die niet meer onafhankelijk kunnen kijken.
Zal misschien niet voldoen aan comfort wat de eindgebruiker tussen de oren heeft zitten.

Voordelen sat zijn dus hogere beeldkwaliteit, lagere maandelijkse vaste lasten. Voor de Dombo eindgebruiker komt er iets meer bijkijken dan alleen knopskes duwen en het eeuwige risico dat de tuner uit de gratie raakt en er weer geinvesteerd moet worden (maal 6 in dit geval)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Ik weet niet hoe de relatie "met die gast" is, maar als zometeen Merlin (seca 3) of misschien wel weer een aanpassing daarop komt, kan "die gast" met zijn DM100 mogelijk niets meer.
Ron


Er draait momenteel CCcam 2.0.9 op DM100, daar zou Seca 3 toch geen probleem voor moeten wezen.

Greetz.............René

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die SKV8-00 is dat een omschakelaar ofzo, lees dat deze DC doorlaat. Dus op 1 LNB tot 8 ontvangers aansluiten.

 

Maar verwacht dat je dan niet alle 8 een ander kanaal kunt kiezen?

 

Verder zie ik wat modulatoren erbij staan, kun je bronnen als dvd en camera's dus moduleren op een antenne signaal / frequentie naar keuze.

 

Het ziet er allemaal erg leuk uit, maar ik overzie even niet wat je er nu in deze situatie mee kunt doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ermee kunt?

tja...

 

in één Huis of belgisch fermettekke is dat je er heel wat hardware en aansluitingen mee kunt besparen

 

ze kijken immers toch enkel TVVlaanderen zenders

 

dus geen ethernet per kamer / of 1:1 coax / of 6 receivers / en configureren shares

enkel één dvb-s receiver met kaart en alle zenders op d'astra wordt doorgegeven via modulatie en je kunt de standaard tuner in de TV gebruiken.

 

enkel nadeel is er ook, geen epg, maar die was toch al muts op TVVlaanderen.

 

daarnaast is het mij verdacht dat een huis met gezinsleden allemaal op hun eign kamer zitten.

 

chiao

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch

enkel één dvb-s receiver met kaart en alle zenders op d'astra wordt doorgegeven via modulatie


He? probeer je me nu wat wijs te maken, of begrijp ik je verkeerd? ik zie even niet hoe je met 1 schoteltuner alle TVV kanalen tegelijk op cai systeem kunt prikken. 1 DVB-S tuner kan toch bv alleen maar naar Kanvas kijken en dat signaal op de cai zetten? Stel nu dat kamer 2 sport wil zien. Kan niet want er zit maar 1 DVB-S tuner in en kamer 1 zit net naar Kanvas te kijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...