Ga naar inhoud


[Clarke-Tech 5000] vast en draaibaar


alleyoop

Aanbevolen berichten


Het menu geeft de keus tussen diseqc of motor.

 

Beide kan dus niet. (Zou ook niet weten hoe een enkele ontvanger dat moest aansturen. Wellicht kan een twin-tuner dat wel.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

mad

Tuurlijk kan dat !

 

Heb hier 19, 23 en 28 astra op resp. diseqc 1, 2 en 3.

 

Op diseqc 4 heb ik mijn draaibare schotel met alles wat ik in mijn geval kan draaien tussen 42 Oost en 21 West.

 

Werkt super !

 

 

gr. Satfanatic. cool

 

 

vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6,  1x DM 7020HD OE 2.0,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satfanatic
mad
Tuurlijk kan dat !

Heb hier 19, 23 en 28 astra op resp. diseqc 1, 2 en 3.
Op diseqc 4 heb ik mijn draaibare schotel met alles wat ik in mijn geval kan draaien tussen 42 Oost en 21 West.


Aha, dus bij 'schotel instellen' heb je voor de 'vaste' sats bvb de diseqc op 1 tot 3 gezet en bij 'motor instelen' staat de motor op uit.
Voor alle sats op de draaibare schotel heb je dan bij 'schotel instellen' steeds de diseqc op bvb 4 staan terwijl de motor aanstaat bij 'motor instellen'
Klopt mijn veronderstelling of ga ik de mist in ?
Ga je met je kabel van je CT5000 dan rechtstreeks naar de switch of laat je die eerst door de motor lopen en dan naar de switch?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat heb je zo goed begrepen.

 

Heb 'n draaibare schotel met 36 Volt motorsturing in combinatie met 'n V-box2.

Kabel gaat van de draaibare schotel-LNB naar ingang 4 op de diseqc-switch. Uitgaande kabel van de diseqc-switch gaat naar de V-box en vandaar uit gaat 'n kabel naar de ingang LNB van de Clarke Tech ontvanger.

 

gr. Satfanatic. cool

vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6,  1x DM 7020HD OE 2.0,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de uiterst nuttige informatie Satfanatic.

Ik heb natuurlijk al 4 vaste sats en laat dat net de limiet zijn van disecq 1.0. Ik veronderstel dat het moet lukken om de 4/1 committed switch te vervangen door bvb een 10/1 uncommitted switch en dan bij schotelinstelling disecq 1.0/1.1 ipv 1.0 te selecteren waarbij ik dezelfde nummers gebruik voor uncommitted.

Voor de 'draaibare' sats zou ik dan nummer 5 kunnen gebruiken.

Zo, tijd om wat geld in de economie te pompen denk ik wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast NL-satter
Origineel bericht van: alleyoop

Ga je met je kabel van je CT5000 dan rechtstreeks naar de switch of laat je die eerst door de motor lopen en dan naar de switch?


Met je kabel van je CT naar je motor geeft bij sommige motoren problemen. Ik heb geprobeerd om een dubbele LNB op een draaibare schotel te gebruiken, maar daar werd ik gefopt door mijn switch in mijn motor. Die gaf problemen, en zonder soldeerwerk in mijn motor heb ik het niet aan de praat gekregen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...