Ga naar inhoud


[all] mounten hdd op een andere dreambox


allez l'om

Aanbevolen berichten

Ik weet dat het al vaker besproken is, maar aangezien ik er nog steeds niet uitkom vraag ik het toch nog eens:

Ik heb 2 dreamboxen, een 800 beneden (intern ip 192.168.178.20) en een 600 (intern ip 192.168.178.23) op de slaapkamer. Beide boxen zijn voorzien van een hdd. Ik wil graag beiden hdd's mounten op de andere dreambox, zodat ik beneden films kan bekijken die ik boven heb opgenomen en vice versa. Wie kan mij stap voor stap uitleggen wat ik op beide boxen moet instellen om dit werkend te krijgen? Alvast bedankt

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit moet je instellen op beide boxen om de opgenomen bestanden te kunnen bekijken.

Uiteraard dien je wel het juiste interne IP adres te gebruiken ipv dit voorbeeld.

Dit is een screenshot van een dm500 waarmee ik naar m'n DM7025+ mount.

Met deze instelling kan ik bestanden bekijken en zelfs daar ook op opnemen.

post-29560-1318260076,8294_thumb.jpg

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: John van Dreumel
Is enigszins imageafhankelijk.
Op welke image draaien de boxen?


op de 800 Newnigma
Op de 600 Gemini

beide de meest recente versie

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier altijd met PLi gewerkt en had dan een NFSmount van de 800 en / of de 600 op de harddisk van de 7025+

Op de 7025+ de nfs server installeren, eventueel herstarten (deed ik altijd), het juiste mountpoint kiezen vanuit het menu, plugins, nfs en daar kiezen voor media/hdd en vervolgens met de clients mounten met als clientdir media/hdd of media/server1-2-3, naar media/hdd van de 7025+ Geen naam en password noodzakelijk.

 

Liep hier altijd goed.

Andersom heb ik het nooit geprobeerd omdat ik geen harddisk in de 600/800 had. Zal waarschijnlijk vrijwel hetzelfde werken behalve bij de 600 omdat dat een E1 box is.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

eigenlijk moet je dan enkel kijken bij die makers van desbetreffende images;

of de NFSserver al geinstalleerd IS

of de NFSserver enkel nog geactiveerd MOET worden

of je de NFSserver bij hen of elders moet ophalen en als ipk per telnet kunt installeren

 

als je dan de NFSserver hebt geinstalleerd is enkel het instellen van de Client per menu belangrijk.

 

(en weet dat dit ook weer een vraag apart is.)

chiao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: allez l'om
hoe installeer ik de nfs server op de 800?

Met PLi eerst even de NFS plugin downloaden onder de PLi plugins
Vervolgens de NFS plugin runnen en kiezen voor media/hdd als directory om te delen, saven met groen en vervolgens de box herstarten. Dat deed ik doorgaans.

Vervolgens met de webif van de 600 een nfs mount (media/server1) maken naar het IP van de 800. Server directory is media/hdd.

Moet lukken zo.

post-1052-1318260077,9803_thumb.png

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sretlow
Ik heb dezelfde config. Alleen op beide boxen heb ik Jade staan. Ik mnount gewoon met CIFS en dat werkt goed.
Ik zelf had betere resultaten met NFS. Zeker voor wat betreft het opnemen. Maar het kan met beiden.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...