Ga naar inhoud


[dm500] opnemen met cifs op vista werkt slecht


hugogertie

Aanbevolen berichten

Heb hier met een dm500 gemini 3.4 een mount gemaakt naar een Vista basic maschine.

Afspelen van op de dm7020 opgenomen opname's lukt goed wanneer ik een bestand met de 7020 opgenomen in de map movie van de vista maschine zet.Dus het is de opname stream die niet goed gaat.

Opname streams lopen slecht slaan vast of hebben veel freeze's. confused

 

Weet iemand hier een oplossing voor ?

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites


maar met vlc moet je toch eerst het programma op de pc starten ?

Met cifs zou het heel gemakkelijk zijn want dan kun je de timer programmeren en hoef je de pc alleen maar aan te zetten.

Dit is voor mijn familieleden nog te begrijpen.

Dan moeten ze maar op de oude manier opnemen met hun oude video recorder en de dreambox van te voren op het juiste kanaal zetten.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien mijn 500's ook diverse streaming problemen geven ( nu met movieplayer), ik de osciloscoop maar eens onder het stof vandaan gehaald en ben de voedingspanning eens gaan meten. Op box 1 heb ik hoogfrequente vervuiling van 75mv op de voedingslijn staan als de box aanstaat. Deze wordt groter als de netwerkkabel wordt ingeplugd. Deze box streamt redelijk met af en toe een hapering. Box 2 heeft een vervuiling van 150mv en streamt duidelijk slechter. Ook valt het op dat de hoeveelheid vervuiling varieert als je voedingsplug achter op de box beweegt.

 

Ik heb de indruk dat vele stabiliteitsproblemen hun oorsprong vinden in het voedingscircuit en zal daar eens verder induiken. Valt me zo al op dat er op de print weinig aan voedingstabilisatie is gedaan.

 

Groet Gerhard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hugogertie
Ik heb een 500s
maar mijn buitenlandse talen zijn nu toch wel erg beperkt.
Is hier ook een nederlandse of engelse vertaling van ?


vrij vertaald:

C17 en C23 vervangen door tantaal elco's 4.7 uF 16V
C65 vervangen door elco 220uF 16V

Let bij alledrie de elco's op de polariteit

Dat is goed uit het plaatje daar te halen

't schijnt dat dit 3-tal veroudert met netwerk-problemen als resultaat, als je op ihad de zoektermen "DM 500 Netzwerk setzt aus" ingeeft vindt je een discussie in het duits, da's wellicht beter te volgen dan italiaans.

Niet aan beginnen als de plaatjes niet kloppen natuurlijk wink

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ds23man
Aangezien mijn 500's ook diverse streaming problemen geven ( nu met movieplayer), ik de osciloscoop maar eens onder het stof vandaan gehaald en ben de voedingspanning eens gaan meten. Op box 1 heb ik hoogfrequente vervuiling van 75mv op de voedingslijn staan als de box aanstaat. Deze wordt groter als de netwerkkabel wordt ingeplugd. Deze box streamt redelijk met af en toe een hapering. Box 2 heeft een vervuiling van 150mv en streamt duidelijk slechter. Ook valt het op dat de hoeveelheid vervuiling varieert als je voedingsplug achter op de box beweegt.

Ik heb de indruk dat vele stabiliteitsproblemen hun oorsprong vinden in het voedingscircuit en zal daar eens verder induiken. Valt me zo al op dat er op de print weinig aan voedingstabilisatie is gedaan.

Groet Gerhard


Ik kan het hier wel gaan testen op een zeer gestabiliseerde voeding om te kijken of het dan beter loopt.

uitslag volgt.....

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vervuiling van het voedingssignaal kan best de reden zijn. Een paar weken geleden had ik ineens veel meer last van haperingen bij streamen en opnemen. Zo erg dat opnames en de streams eigenlijk niet meer te bekijken waren.

Toen bovenstaande mod uitgevoerd en nu loopt alles weer prima. Ok, ik heb nog wel eens een hapering, maar dat is marginaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net met een goed gestabiliseerde voedig getest maar dit is geen oplossing. confused

Het zit inderdaad in de dream500 zelf zal dus ook die modificatie moeten uitvoeren om te kijken of daar het probleem mee is opgelost.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren even een 1000uF elco op de voedingslijn geknoopt, het stoornivo komt gelijk op een tiende te liggen. Qua streamen niet of geen verbetering, maar heb wel de indruk dat de box zelf stabieler is en niet meer zo snel vastloopt.

 

GRG

 

Woensdag even wat onderdeeltjes halen en die mod uitvoeren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...