Ga naar inhoud


Er is weer een HOAX actief


Jürgen

Aanbevolen berichten

Een groot aantal mensen ontvingen dit weekend en vandaag weer een van de bekende HOAX mailberichten met een nogal dreigende inhoud, zie hieronder.

Laat je a.u.b. niet van de wijs brengen want de een of andere idioot probeert weer stennis te schoppen met het gevolg dat menig een dit bericht doorstuurt en daardoor zelf als virus fungeert.

Deze melding heeft geen enkele waarde en is alleen bedoeld om stennis te schoppen.

 

. GEEN GEINTJE !!!!!

 

Zwaar computervirus op komst!! svp direct lezen en doorsturen. GEEN GEINTJE !!!!!

 

 

 

 

 

Het meest vernielend virus ooit

Jos Ghijsen

Allround Administratief Medewerker

KPN

Zakelijke markt

Shared Service Center Accounting NL

 

Postbus 2596

 

6401 DB Heerlen

 

Telefoon: (040) 289 22 28

 

 

Onmiddellijk lezen en doorsturen naar iedereen die je kent

Aandacht !!!!

Hallo Je mag het volgende zeer ernstig nemen.

 

Je harde schijf zal crashen en iemand anders op het Internet neemt jouw naam en password over.

 

Het is nog maar pas in circulatie, vanaf dinsdag. Het is een nieuw en heel gemeen virus waarvan weinig mensen op de hoogte zijn.

 

Een nieuw virus werd pas ontdekt en volgens Microsoft normen is dit virus het meest (?) vernielend ooit!!!!!!!!!

 

Dit virus werd gisteren namiddag ontdekt door McAfee en er werd nog geen bescherming ontwikkeld.

 

Het virus vernietigt gewoon Sector Zero van de harde schijf, waar alle vitale informatie van de computer gestockeerd is.

 

Het virus werkt als volgt:

 

Het verzendt zich automatisch naar alle adressen van uw 'address book' onder de naam 'A Virtual Card for You'.

 

Zodra de zogezegde virtuele kaart geopend wordt, blokkeert de computer en moet de gebruiker heropstarten.

 

Op het ogenblik dat de toetsen 'ctrl+alt+del' of de reset toets gebruikt worden, vernietigt het virus Sector Zero, wat een definitieve vernietiging van de harde schijf betekent.

 

Volgens CNN heeft het virus gisteren in een paar uur tijd paniek gezaaid in New York.

 

Open dus geen e-mail met als onderwerp 'A ?virtual Card for You'. Zodra u zo 'n mail ontvangt, moet u deze ?onmiddellijk deleten.

 

Bovendien heeft Intel het bestaan van een andere zeer vernielende virus aangekondigd.

 

Indien u een e-mail ontvangt met ?als onderwerp 'An Internet Flower for You', moet u deze onmiddellijk deleten, zonder te open.

 

Het virus vernielt alle 'dynamic link libraries' files (.DLL).

 

Uw pc zal onmogelijk kunnen heropstarten!

 

Stuur dit bericht naar al uw kennissen. Beter 25 maal ontvangen dan helemaal niet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik doe er ook niet aan mee maar ik probeer alleen die mensen erop te wijzen dat dit flauwe kul is.

Schijnbaar is dit toch wel nodig gelet op het grote aantal mailberichten welke uiteindelijk zijn doorgestuurd.

Kennelijk zijn er nog steeds heel veel mensen die hier een potentieel gevaar in zien en het ontvangen bericht weer doorsturen.

Maar ja, misschien had ik het gewoon naast me moeten neerleggen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Poetsdoekje
Er zijn zooooooveeeeel hoax-en actief

Als ik een mail krijg van iemand met die onzin, klik ik hem gewoon weg, foetsie


Poetsie zegt foetsie


HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n bericht kan je toch niet serieus nemen? als ik de eerste regel lees:

Je harde schijf zal crashen en iemand anders op het Internet neemt jouw naam en password over. (van wat dan? me hd is net gecrashed...waar wil je nog op inloggen??)

 

Iemand uit naam van KPN zou nooit een brief schrijven en met je en jouw aanspreken en verder in het bericht ineens overstappen op 'u'

 

 

Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alejandro
Zo'n bericht kan je toch niet serieus nemen?

Iedereen heeft helemaal gelijk met de mededeling dat je zo'n bericht moet wegklikken en niet als serieus moet nemen.
Toch blijken ontzettend veel mensen zich hierover toch nog ongerust te maken.
Hoe is het anders te verklaren dat elke keer weer een groot aantal ontvangers dit mailbericht doorsturen omdat zij de gelezen inhoud als een potentiële waarschuwing beschouwen.
Ik kreeg dit bericht 4 keer binnen telkens van een andere afzenders en die hebben niets met elkaar te maken.
De gewone mailgebruiker heeft totaal geen notie dat dit de grootste flauwe kul is.
Uiteraard ben ik het mee eens dat als je verder kijkt dan dat je neus lang is je ook als leek moet zien dat zo`n mailbericht nooit van een administratieve medewerker van KPN afkomstig kan zijn en dat de opmaak nogal kleuterachtig overkomt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De gewone mailgebruiker heeft totaal geen notie dat dit de grootste flauwe kul is.

 

Maar hier zitten geen gewone mailgebruikers dus was waarschuwing hier overbodig. Je posting heef dus wel het beoogde effekt bereikt, vervuiling en reakties.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Poetsdoekje
Er zijn zooooooveeeeel hoax-en actief

Als ik een mail krijg van iemand met die onzin, klik ik hem gewoon weg, foetsie


Dat is het'm juist. Ik krijg ook regelmatig zo'n Hoax doorgestuurd door een onwetend iemand, maar daarmee is mijn e-mail adres helaas al door die ander in de roulatie gebracht. Ook al klik ik de melding weg, iemand anders stuurt deze wel door en zo komen ze juist aan e-mail adressen voor spam. Daarom is het goed dat anderen weten dat je zo'n hoax nooit moet doorsturen. Ik denk echter dat iedereen op dit forum dat al wel weet.

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu staat er 3x op whistlesmile , indien nu nog niet gelezen .... crazy

 

zjeizze , had de eerste keer linkvermelding niet gezien crazy

Ik zie nu echt slecht sad-smiley-020.gif

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat is het'm juist. Ik krijg ook regelmatig zo'n Hoax doorgestuurd door een onwetend iemand, maar daarmee is mijn e-mail adres helaas al door die ander in de roulatie gebracht.

 

Daarom gebruik ik ook altijd, als ik meerdere mails tegelijkertijd verstuur, de BCC optie.

Dan ziet de ontvangen alleen zijn eigen naam of mailadres, of niet-openbare ontvangers, in het Engels heet dat geloof ik:

 

undisclosed recipients, of zoiets

 

 

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...