Ga naar inhoud


[DM7000] pli Jade werkt niet in multi-boot


gerard64

Aanbevolen berichten

Bij een vriend van mij heb ik in de 7000 via flash wizard pli jade geinstalleerd. Maar werkt niet. Blijft hangen tijdens opstarten.

Inmiddels geprobeerd om de officiele versie als basis image erin te zetten, maar alsnog werkt de Jade dan niet.

Nu Jade als hoofdimage erin gezet: alles werkt perfect, totdat we de multiboot daarin hebben gezet. Daardoor werkt het afspelen vanaf de hdd niet meer.

Wat is nu het beste image om als basis image erin te zetten?

 

Thanks allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb Pli-Jade zonder problemen draaien met Multiboot.

Ik gebruik echter geen FlashWizard, maar de 'normale' ingebouwde bootmanager support.

Als basis image gebruik de laatste CVS versie van 'SchaedelMeister'. Echter elke recente CVS versie als basis image zou goed moeten werken. De orginele images van Dream MultiMedia zijn echter zo oud, dat die mogeljk problemen kunnen geven.

 

Adri.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat je bijvoorbeeld Gemini draait via multiboot en dan Jade installeerd. Dan worden door FlashWizard instellingen van Gemini in Jade worden overgenomen, waardoor het mis kan gaan. Als je in FlashWizard smart of zo iets uitvinkt dan moet het prima gaan omdat dan geen settings etc... van het huidig draaiende image worden meegenomen.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Gemini in de flash (niet de allerlaatste) en (o.a.) Pli Jade op de CF.

Eerlijksheidshalve moet ik wel bekennen dat ik 'm op USB had geïnstalleerd en via back-up naar CF heb verplaatst.

Dat alles met Flash Wizard en overnemen van de instellingen van het actieve image en dat was de vorige Pli.

Verder geen enkel probleem ondervonden, alles, inclusief lijsten en mounts waren gelijk aanwezig.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dAF2000
Nadeel als je niet PLi in de flash hebt is dat de DM7000 niet als NFS server kan werken. De NFS server zit standaard in de PLi kernel, maar niet in andere images.


Nu gebruik ik zelden het image in flash (althans niet bewust wink ) en wijzig dit alleen bij grote updates (juist vanwege dat onbewuste gebruik) maar heeft 't ook dergelijke nadelen met Pli in de flash?
M.a.w. heeft Gemini iets dat andere weer niet hebben.

NB, geldt dat ook als je NFS toevoegt bij Gemini?

@ all (behalve dAF2000):
En aub even geen opmerkingen over bommetjes. sick

Met excuses aan OP voor de halve topic kaap blush

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met multiboot heb je altijd 't probleem dat je twee images mixt. De kernel komt uit de image uit de flash, de rest uit de image in multiboot. Ik weet niet wat Gemini doet, maar ik denk dat ze de standaard-kernel hebben. Alleen voor de NFS server op PLi heb je een PLi kernel nodig zover ik weet. Meer verschillen zijn er niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, aangezien tegenwoordig toch 99,98% van de tijd Pli actief is, zal ik de flash ook maar eens op Pli zetten.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...