Ga naar inhoud


Het grote F1 2009 topic!


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: gigantaandemuur
Toen er ook nog sigaretten reclame op stond zeker :D

Zo`n beetje wel ja, was nog in de tijd met Prost en Senna

Origineel bericht van: hummiesat
En nog voordat Hakkinen er 1e rijder was?


Weet niet goed maar, sinds ze zilver zijn gaan bij mij de haren recht op staan als ik ze zie.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 254
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast hummiesat

Nog meer citaten over het (schijn)heilige zilver:

 

1) Citaat gevonden op een ander forum zonder bron vermelding

Citaat:
Fernando Alonso heeft laten weten dat hij niet verbaasd is met het feit dat McLaren de FIa stewards heeft misleid. Volgens Alonso heeft het McLaren team al meermaals leugens verteld aan de stewards. De tweevoudig wereldkampioen reed gedurende een controversieel seizoen bij McLaren waar zijn relatie met de rest van het team verzuurde en hij op het einde van dat seizoen het team verliet.

 

Alonso zegt dat de situatie hem doet terugdenken aan de Grote Prijs van Hongarije in 2007. Toen was er veel oproer rond het oponthoud van Alonso in de pits op het einde van Q3, een oponhoud dat Hamilton verhinderde nog een snelle ronde te rijden. Dit resulteerde in een straf tegen Alonso.

 

"Natuurlijk doet het me denken aan 2007!" begon de Renault piloot, "Het is niet de eerste keer dat ze naar de stewards moeten en in hun gezicht liegen, het zat er aan te komen dat daar wel eens een straf op zou volgen. In 2007 speelden ze een vuile truk met mij en dat kostte mij de titel!" Aldus een schijnbaar gefrustreerde Alonso.

 

oja

 

Lewis hamilton heeft een boete van €900 gekregen voor het te snel rijden in de pitsstraat. Dit gebeurde vandaag tweemaal tijdens de vrije trainingen. Dat maakt dat de Brit nu inmiddels al twee keer geconfronteerd is geweest met de stewards na amper één race en twee vrije trainingen.

 

Een andere rijder die vandaag in de prijzen viel was Robert Kubica, hij houdt er echter geen straf of boete aan over. Kubica negeerde tijdens de eerste vrije training een aantal gele vlaggen en plaatste twee snelste sector tijden. Dit is een milde overtreding van de reglementen en Kubica kwam er dan ook van af met een reprimande.

 

2) Stukje citaat uit een artikel op GPupdate

Citaat:
In Melbourne had ik een geweldige race, en van zodra ik uit de wagen kroop, kreeg in de camera's in mijn gezicht, en ik gaf hen meteen een goed overzicht van wat er gebeurde in de race," vertelde Hamilton.

 

"Onmiddelijk daarna werden we bij de stewards geroepen, en terwijl ik op hen wachtte, vertelde mijn teammanager me om informatie achter te houden, en dat heb ik gedaan. Ik wil me daarom oprecht verontschuldigen bij de stewards voor het verdoen van hun tijd. Ik voel heel veel spijt voor de situatie: voor mijn team, voor Dave omdat hij al jaren een goed lid is van het team en terwijl ik niet denk dat het zijn intentie was ... hij is een goede jongen."

 

"Ik ging naar de meeting. Ik had niet de intentie om ... Ik wilde gewoon het verhaal vertellen en zeggen wat er gebeurde. Ik werd misleid en zo gebeurde het. Ik wil graag sorry zeggen aan al mijn fans die in me geloofden en die me jaren gesteund hebben, aan wie ik getoond heb wie ik ben, en dit is hoe ik ben. Ik ben geen leugenaar, ik ben geen oneerlijk persoon. Ik ben een teamspeler."

 

"Ik realiseer me dat ik een gigantische fout heb gemaakt en ik zal er van leren. Het vergt een heel grote tol. Ik wil me verontschuldigen bij jullie (de journalisten, red.). Ik sprak niet met jullie gisteren, maar er was veel gaande. Ik ben hier om me aan iedereen te verontschuldigen en ik verzeker je dat het niet opnieuw zal gebeuren."

 

Toen gevraagd werd of hij bezorgd was over de mogelijkheid dat er verdere sancties zullen genomen worden door de FIA, zei hij: "Ik ben er zeker van dat de FIA juist zal reageren en op de goede manier. Ik weet niet wat er nog zal gebeuren in de toekomst. Nu moet ik me enkel concentreren op de race en vooruit kijken, hier van leren en groeien."

 

Niet alleen ik, maar de FIA is het blijkbaar ook beu GP Update

 

Citaat:
De diskwalificatie van Lewis Hamilton in Australië krijgt mogelijk nog een staartje voor McLaren. De FIA bekijkt momenteel of het mogelijk is de hele zaak naar de World Motor Sport Council (WMSC) te sturen, waarna wordt bekeken of het team mogelijk nog meer wordt gestraft wegens het "opzettelijk misleiden" van de wedstrijdleiding.

 

De kans dat Hamilton zelf nog wordt bestraft, lijkt klein, aangezien hij publiekelijk excuses heeft aangeboden voor alles wat gebeurd is en volgens de FIA weinig keus had. "We hebben kennis genomen van de moeite die Lewis heeft genomen om de lucht te klaren. Het lijkt erop dat hij in een onmogelijke positie was geplaatst", aldus een woordvoerder van de internationale autosportbond.

 

"We wachten nu op rapporten van de waarnemer van de FIA en de wedstrijdleiding voor we beslissen of de acties van het team verder zullen worden onderzocht. We kunnen niet uitsluiten dat het bewijsmateriaal vervolgens naar de WMSC zal worden gestuurd."

 

McLaren heeft zelf al stappen ondernomen door sportief directeur Dave Ryan op non-actief te stellen. De Nieuw-Zeelander was verantwoordelijk voor het misleiden van de wedstrijdleiding in Australië.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo lust ik er nog wel wat.

 

Wie reed er in 2006 met massa dempers die illegaal waren.

renault.

 

Wie reed er met dubbele tanken rond ( uit m'n hoofd een jaar of 3 a 4 geleden. ( Honda en Ferrari )

Wie werd er gediskwalificeerd ? Honda. Ferrari ontsprong de dans.

 

M.a.w. We kunnen lullen wat we willen en je kunt een hekel aan Mclaren hebben wat ik niet erg vind ( ik heb een hekel aan ferrari ), maar feit is dat ze allemaal tot aan de grans gaan en er soms overheen gaan.

De kunst is om dan niet gepakt te worden en daar is Mclaren behoorlijk slecht in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Dat men met de techniek de grenzen op zoekt ok, dat doen ze allemaal. De een wat beter dan de ander.

Hier gaat het erom dat ze bij McLaren stelselmatig de boel voorliegen. En niet alleen de pers, maar dus ook de wedstrijdleiding/FIA.

 

Maar wie reed er destijds met een "2e rempedaal"?

Wie had er in 1998 toch tractioncontrol?

Vul zelf maar in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat 2e rempedaal zegt me eigenlijk niks. ( misschien voor mijn tijd?? )

 

En dat traction control is nooit bewezen. hakkinen trok weg met wielspin voor 2 tiende van een seconde, dus dat het erop zat lijkt heel aannemelijk. Maar dat is nu net de kunst . Iets verzinnen en niet gepakt worden.

 

En voordat je zelf over het kopierschandaal begint. Wat kan Mclaren daar nu aan doen dat ze een corrupte medewerker hebben. Die had Ferrari toch ook ?.

En ik kan me voorstellen dat de top van Mclaren zulke dingen niet weet. Dan kun je als team maar één ding doen en die vent de papieren geven. Wat ze ook hebben gedaan.

Die Stephney van ferrari gooit vervolgens ook nog waspoeder in de tank van de rooien, waar Ferrari dan ook niks aan kan doen, net als Mclaren het niet kan helpen dat Coughlan die rommel kopiert. Die twee hebben gehandeld uit eigen naam en niet uit naam van Mclaren of Ferrari.

ik zeg niet dat ze het braafste jongetje van de klas zijn hoor. Maar ik vind dat jullie wel heel erg ver gaan in de beschuldigingen.

En reageren op uitlatingen van mij doe je niet inhoudelijk. ( massa dempers, 2e tank , illegale bodemplaat in 2007, Illegale bargeboards in 1999 ( wat een week later ineens weer niet illegaal was. Gek he ???) en ga zo maar door.

 

Ik vind persoonlijk zulke dingen alleen maar mooi omdat de grens wordt opgezocht en soms er overheen wordt gegaan.

De kunst is dan om niet gepakt te worden. En nogmaals.... mijns inziens in ferrari daar beter in dan Mclaren, maar ferrari is geen haar beter.

 

Gr The Pope

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Maar wie reed er destijds met een "2e rempedaal"?
Wie had er in 1998 toch tractioncontrol?
Vul zelf maar in.


Dat waren ontwerp fouten.....
Hebben ze zeker daarom laatst ontwerpen van een ander team gebruikt.
cool

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

@Pope:Je leest mijn post blijkbaar niet goed.

 

Het niet om het opzoeken van de grenzen mbt het toelaatbare kwa techniek. Daar zijn zoveel voorbeelden van. Je noemt er zelf ook al een paar. Nogmaals, het gaat erom dat ze bij McLaren de boel zo aan mekaar liegen dat ze het zelf geloven. Vandaag de leugen en morgen doen van "Oh, had ik dat ook moeten zeggen. Vergeten sorry...".

 

Voordat je specifiek Ferrari aanvalt met je voorbeelden:

Massadempers: Idee van Renault, later gekopieerd door Ferrari en toen pas werden ze illegaal verklaart.

2e tank: Honda/BAR, remember.

Illegale bodemplaat: Zo'n creatieve vinding in het zoeken naar de grenzen zoals je zelf ook al hebt gezegd. McLaren begon hierover vragen te stellen onder het mom van mag dat wel want we willen het ook. In mijn ogen bedoelden ze we willen het wel, maar we hebben niet genoeg kennis om het toe te passen dus laten verbieden is makkelijker voor ons.

Bargeboards: Gezien het feit dat de FIA is teruggekomen op hun besluit zou het zomaar kunnen zijn dat ze bij de metingen een fout gemaakt hebben. Het zijn ook mensen.

 

Kijk, je geeft nu zelf eigenlijk al aan wat er scheelt. Als men bij Ferrari de grenzen zoekt van het toelaatbare opzoekt en dit bekend wordt is de wereld de klein, maar als McLaren het doet wordt het door McLaren zelf en hun fans afgedaan als een futiliteit...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Als die diffuser zo goed werkt als ze zeggen dan mogen ze bij Brawn wel uitkijken als Red Bull ook zo'n diffuser heeft. Dan rijdt Vettel het hele veld helemaal zoek.

 

Jammer dat Vettel 10 plaatsen terug moet.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 22 Jenson Button Brawn-Mercedes 1:35.058 1:33.784 1:35.181 18

2 9 Jarno Trulli Toyota 1:34.745 1:33.990 1:35.273 20

3 15 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:34.935 1:34.276 1:35.518 17

4 23 Rubens Barrichello Brawn-Mercedes 1:34.681 1:34.387 1:35.651 20

5 10 Timo Glock Toyota 1:34.907 1:34.258 1:35.690 24

6 16 Nico Rosberg Williams-Toyota 1:35.083 1:34.547 1:35.750 21

7 14 Mark Webber RBR-Renault 1:35.027 1:34.222 1:35.797 19

8 5 Robert Kubica BMW Sauber 1:35.166 1:34.562 1:36.106 19

9 4 Kimi Räikkönen Ferrari 1:35.476 1:34.456 1:36.170 17

10 7 Fernando Alonso Renault 1:35.260 1:34.706 1:37.659 15

11 6 Nick Heidfeld BMW Sauber 1:35.110 1:34.769 14

12 17 Kazuki Nakajima Williams-Toyota 1:35.341 1:34.788 13

13 1 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:35.280 1:34.905 13

14 2 Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 1:35.023 1:34.924 14

15 11 Sebastien Bourdais STR-Ferrari 1:35.507 1:35.431 16

16 3 Felipe Massa Ferrari 1:35.642 4

17 8 Nelsinho Piquet Renault 1:35.708 11

18 21 Giancarlo Fisichella Force India-Mercedes 1:35.908 8

19 20 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:35.951 10

20 12 Sebastien Buemi STR-Ferrari 1:36.107 9

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jantje112
Ik ben benieuwd wat het seizoen over 6 races gaat brengen. Dan zullen alle innovatieve ideeen wel gekopieerd zijn van elkaar.Wat me meer verbaasd is dat bijna alle teams hun motoren al hebben vervangen?


Ben bang dat Brawn gp een stuk lager staat.
Ze hebben na de eerste race, wegens financiele problemen al personeel moeten ontslaan.
Dat is meestal geen goed teken voor de rest van het seizoen.
Zo`n auto moet natuurlijk wel door ontwikkeld worden.
Het is te hopen dat ze nog ergens geld kunnen vinden.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...